Toplista: A legrosszabb kezdő fegyverek az FPS játékok történetében
Bizony néha szeretnek trollkodni a videojáték fejlesztők. Pláne az FPS címek esetében, ahol egy-két fegyver igazán irreális a játékok elején.
Bizony néha szeretnek trollkodni a videojáték fejlesztők. Pláne az FPS címek esetében, ahol egy-két fegyver igazán irreális a játékok elején.
Bizony néha szeretnek trollkodni a videojáték fejlesztők. Pláne az FPS címek esetében, ahol egy-két fegyver igazán irreális a játékok elején.
Amikor FPS-t ragadunk, tudjuk, hogy az első egy-két fegyver az adott játékban nem fog sokáig velünk maradni. Elsősorban ezek arra jók, hogy megtanuljuk a játékok alapmechanikáit, valamint hogy képesek legyünk velük eltenni láb alól az első ellenségeket. A legtöbb esetben ez egy egyszerű pisztoly, aminek a kezelhetősége nem jó, de nem is tragikus, s a sebzés terén is pár lövés után halálos.
Viszont vannak olyan játékok, amelyek magasról tesznek ezekre a sztenderdekre.
Bizony előfordult már, hogy a fejlesztők egyből megfricskázták a játékosokat, ugyanis olyan felszereléssel látták el őket, amik felértek egy önsanyargatással. A cikkünkben most összeszedtünk pár játékot, amik őrületesen gyenge kezdő fegyverrel indítottak el minket az utunkon. Ezúttal az FPS világában keresgéltünk.
Nagyon kedvelem a Fallout-szériát, s azon belül is a negyedik epizódot. Viszont valószínűleg jóval többször kezdtem volna új mentésbe, ha a Pipe Gun nem „színesítette” volna a játék korai szakaszát. Ez a fegyver úgy ahogy van, csak nehezíti az életünket addig, amíg nem találunk egy másik fegyvert. Az egyetlen pozitívuma, hogy tesztelhetjük rajta a fegyverfejlesztés mechanikát…
A Doom mindig is a pörgős, bélreptetős játékmenetéről volt híres. A menő zene és a démoni körítés adja magát, ez alapozza meg a játékosok adrenalinszintjét. Viszont az adrenalin megszerzésében a játék első fegyvere egyáltalán nem segít, tekintve, hogy rettentően unalmas a használata, ráadásul rettentően gyenge. Valószínűleg ezt a fejlesztők is érezték, ezért adnak relatíve gyorsan pár alternatívát. Viszont, ha a pisztollyal kellene végigszüttyögni a játékon, valószínűleg sokan befonnák a szemöldöküket.
Rendben, ez a játék önmagában egy agyzsibbasztó szörnyszülemény. Az alapkoncepció az, hogy a bibliai Noé tematikát a Wolfeinstein 3D játékmechanikájára húzták rá. A cél az, hogy minden állatot elaltassunk a csúzlinkkal, hogy később a bárkánkra hajíthassuk őket. Röhejes nem? Nos, a fegyver használhatósága önmagában az volt, így még ha működött volna a formula is egy szörnyű játék lenne…
A rozsdás 1911-es egy rettentően gyenge és összességében pocsék fegyvere volt a Far Cry New Dawnnak. Külön köszönet a fejlesztőknek, hogy egyből a játék elején megáldottak vele minket. Nagy nehezen 80 sebzést tudott magából kicsikarni. Pozitívum, hogy körülbelül a végtelenségig fejleszthettük. Egy játékos például felrántotta a sebzését 3570-ig, így kifejezetten halálossá téve a rozsdás csodát.