Megjelent a Ray Tracing támogatás első jele a Source 2-ben
A Valve Source 2 motorjának fájljai között megjelentek a Ray Tracing támogatás első jelei.
A Valve Source 2 motorjának fájljai között megjelentek a Ray Tracing támogatás első jelei.
A Valve Source 2 motorjának fájljai között megjelentek a Ray Tracing támogatás első jelei.
Természetesen annak ellenére, hogy a CS:GO számára még távoli jövőnek látszik a Source 2 bevezetése, a Valve játékmotorjának működését már láttuk egy-egy játékban. Az évek során kiderült már, hogy mire képes a Source 2 például a Half-Life: Alyx vagy az Artifact alatt. Utóbbi játék tudjuk, hogy nem lett valami nagy siker (enyhén szólva), ám a Valve nem adta fel a harcot. Jelenleg is dolgoznak a játék átdolgozásán, a frissítéseken. A SteamDB egyik munkatársa pedig most érdekes dolgot fedezett fel a legutóbbi Artifact frissítés után.
Megjelent az RTX (Ray Tracing) a Source 2 kódjában.
Az Artifact frissítésében egyértelműen látszik a „Raytracing Shader” és az „RTX” feliratok megjelenésére a motorban. Persze van itt még Vulkan API kiegészítés is.
Source 2 is possibly getting RTX/Raytracing support.
Last Artifact Beta got "Raytracing Shader" and "RTX" strings added.https://t.co/UEuBP6PEue pic.twitter.com/k6Ks1Q8DWJ
— Pavel Djundik (@thexpaw) January 14, 2021
Jó kérdés lehet, hogy miért kerültek be ezek az elemek a Source 2-be? Mit jelentene ez a Valve játékaira nézve? RTX támogatást kapna az Artifact?! Régóta pletykálnak arról, hogy a CS:GO megkapja a Source 2-t, ám egy kompetitív játék esetében furcsa lenne az RTX bevezetése. A játék ugyanis annyira kompetitív, hogy mindig egyenlő esélyekre van szükség. Az RTX még nem mindenki számára érhető el, nem beszélve a kompromisszumokról.
Mindez talán csak annyit jelent, hogy az Artifact fejlesztői igyekeznek újabb kódokat összeszedni a Source 2 frissítésbe. Persze az sem kizárt, hogy a Valve azon dolgozik, hogy mindez máshol is használható legyen.
A Half-Life: Alyx egyébként nagyon szépen mutatott VR-ban, érdekes lenne megnézni RTX támogatással. Azt hiszem, a CS:GO esetében viszont ez nagyjából olyan lenne, mint a Minecraft RTX.