A PlayStation egy japán találmány, ami később a világ minden táján sikeres lett. Közben saját hazájában hanyatlásnak indult?

A Sony-t nemrégiben az a vád érte, hogy nem veszi elég komolyan a japán piacot, aminek eredménye az lett, hogy a PlayStation 5 a konzol történetében először a legalacsonyabb eladási számot produkálta. A japán GamesIndustry.biz szerint a PlayStation márka

hanyatlóban van a távol-keleti országban.

A japán cikk írója szerint a Sony fókuszában már nem a japán piac áll, sokkal inkább az Egyesült Államok. A Sony közben azt mondja, hogy természetesen továbbra is fontos számukra a japán piac, de vannak a cégnek olyan lépései, melyek alapján valóban jobban figyel az angol anyanyelvű országokra.

Erre lehet nagyon jó példa a japán kontroller gombjainak egységesítése, hogy az a világ többi részéhez illeszkedjen. Erről írtunk korábban egy összefoglalót. Másik jó példa, hogy a PS5 bejelentővideónak nem volt japán nyelvű narrációja, ami miatt a japán rajongók lemaradva érezték magukat.

Az ACE Research Institute statisztikái azt mutatják, hogy a PlayStation 5 eladásai jóval alacsonyabbak, mint a korábbi PS konzolok esetében, ami aggodalomra ad okot. Ez ráadásul nem csak a sorszámozott konzolokra igaz, de a PSP-t és a PS Vitát is beleértve. Mindegyikből több fogyott a bevezetés utáni ugyanazon időszakban.

Valóban úgy tűnik, hogy a Sony az utóbbi években a nyugati világra koncentrál, és talán joggal érzik Japánban, hogy már nem ők állnak a játékkiadás középpontjában. Annak ellenére, hogy a konzol onnan származik, már mindenhol ismert és kedvelt lett, ami azt eredményezi, hogy a nyugati piac élvez prioritást a Sony-nál.

Közben tény, hogy bár a Sony nem teljesít olyan jól Japánban, mint a Nintendo, attól még jóval több fogyott a PS5-ből, mint Xbox Series X-ből a régióban. Ez csak jelent valamit…

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×