Ugyan 2020 egy igazán kaotikus év volt, a játékok terén szerencsére kaptunk egy-két olyan elemet, ami feledtette velünk ezt a furcsa időszakot.

Az ünnepek alatt nem számít, hogy iskolába járunk-e, vagy már a nagybetűs életet éljük, jó eséllyel van némi szusszanásnyi időnk magunkra. Ekkor nincs is jobb egy laza játéknál. Pár óra magunkban, vagy a barátainkkal csodákra lehet képes, s szerencsére bőven van is miből válogatni idén.

Sajnos 2020 nem tekinthető tipikusan annak az évnek, amikor van esélyünk belefulladni a nagycsoportos programokba, a szabadtéri eseményekbe, vagy éppen a zenei fesztiválokba. A koronavírus sok mindent átírt, s valószínűleg ha sikerül is legyűrjük, maradandó nyomot hagy maga után. A videojáték ipar szerencsére könnyedén át tudta vészelni a világszerte élesedő karanténhelyzeteket. Egyedül a világjárvány elszaporodása sokkolta meg kicsit a piacot, ami akkor állt vissza a rendes kerékvágásba, amikor a kiadók és a fejlesztőcsapatok megszokták a munkát az otthoni környezetből.

Koronavírus ide vagy oda, a Sony és a Microsoft így is rekordszámokat hozva indította útjának az új konzolgenerációt, a Nintendo pedig töretlenül folytatta a Switch nagyszámú értékesítését. Ha tehát a piacot nézzük, sokan nem gondolnának arra, hogy vannak olyan iparágak, amik döcögnek idén.

Mivel közel korlátlan időnk volt, 2020-ban bőven fordítottunk időt a videojátékokra. Jómagam inkább a konzolokra koncentráltam, ám ez nem jelenti azt, hogy kizártam, vagy kizártuk a szerkesztőségben a PC-t az életünkből. Úgy döntöttem hát, hogy az év végéhez közeledve, írok egy szűkített listát arról, hogy melyek voltak azok a PC-s, valamint konzolos játékok idén, amik tényleg megérték a pénzüket és a rájuk fordított időt. Egy-kettő biztosan nem lesz nagy meglepetés, pláne azért sem, mert a listára felkerültek olyan játékok is, amik nagy számban kerültek értékesítésre, valamint AAA-s címeknek számítanak. A lista nem próbál objektív lenni, igyekeztünk a számunkra legmeghatározóbb PC-s alkotásokat felvonultatni. Amolyan év végi összegző, kedvcsináló anyagnak szánjuk.

World of Warcraft: Shadowlands

Ahogy korábban is mondtam, került a listára mainstream játék is. A WoW legújabb kiegészítője, a Shadowlands ugyan némi csúszással érkezett meg, ám ettől még pont időben élesztette fel az egyik leghíresebb videojátékos franchise-t. A kiegészítőciklusok végére sajnos nagyon ki szokott ürülni Azeroth világa, s már úgy szoktuk várni az újabb időszakot, mint egy falat kenyeret, mikor éhezünk. A Shadowlands tehát hatalmas űrt töltött most be, s ugyan nem lett hibátlan, mégis több száz órányi szórakozást tudott nyújtani alig pár hét leforgása alatt.

VALORANT

A Riot Games úgy döntött, hogy belép az FPS esportok világába is. A League of Legends című nagy sikerű MOBA már évek óta az egyik legjobb és legnézettebb versenyjátéknak számít, így a cég mondhatjuk, hogy már egyszer bizonyított. Most egy teljesen már világba kalauzoltak el bennünket, az élmény viszont legalább annyira lehengerlő. Az ingyenes lövölde könnyen tanulható, jól fut még a gyengébb gépeken is és összességében kiválóan van megírva. Hónapokig rettentően komolyan játszottuk többen a cégnél, mindenképpen érdemes kipróbálni!

Hades

 

A Supergiant Games akciójátéka ugyan Nintendo Switch-en is elérhető, játékosbázisának túlnyomó többségét a PC-s tábor teszi ki. Gyors, akciódús adrenalinbombáról van szó, ami minden egyes percben képes meglepni a játékosokat. A játékmenet letisztult és könnyen megtanulható, a szavatosság viszont közel végtelen, ha kedveljük ezt a fajta akciójáték-stílust. Még ráadásul egy elég komoly speedrun közösség is kiépült a játék köré, így ha Neked is vannak ilyen ambícióid, melegen ajánljuk a Hadest.

Amnesia: Rebirth

 

A Frictional Games 2010-ben piacra dobta az Amnesia: The Dark Descent című túlélő-horrorjátékot. Egy pillanatra kultdarab lett, számtalan videós karrierjét indította el a Youtube-on. Többek között PewDiePie is az ebből a játékból készített videószériájából vált világhírűvé.

Három évvel később jött a folytatás, ez volt a Machine for Pigs. Sajnos ez az első rész árnyéka sem tudott lenni, így a fejlesztők úgy döntöttek, hogy nem rombolják tovább az Amnesia nevet. A SOMA című horrorral bizonyították, hogy képesek még maradandót alkotni, így 2020-ra bejelentették a harmadik Amnesia, a Rebirth megjelenését.

A hosszabb pihenő jót tett mind a sorozatnak, s mind pedig a fejlesztőknek. A Rebirth végre tudta hozni azt, amitől az első rész olyan kiemelkedően jó volt, így számunkra végleg feledésbe taszította a második epizódot. Egy fokkal talán nagyobb hangsúlyt fektettek a narratívára, de a horrorelemek így is ütősek lettek.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×