Talán a koronavírus miatt, talán egy új trend miatt, a digitális játékeladás a videojáték-bevételek hihetetlen magas részét tették ki idén.

Az internet megjelenése előtt talán elképzelhetetlen volt, hogy valaki ne kazettán, lemezen, vagy egyéb adathordozón vásároljon játékot. Az olyan online áruházak, mint a Steam vagy az Epic Store megjelenése óta viszont egyre többen gondolták úgy, hogy online egyszerűbb és gyorsabb beszerezni egy játékot.

Persze nem volt ez mindig így. Kezdetben sokan úgy gondolták: a gyűjthető, sokszor kiegészítőket tartalmazó dobozos verziókat érdemesebb megvenni, már csak azért is, mert könnyebben eladható, cserélhető, valamint értékállóbb. Mára ez az elképzelés szinte teljesen felborult, hiszen a digitális könyvtáraknak talán még több előnyük van, ráadásul például a digitális konzolkiadások is ezt erősítik. Ebből a gondolkodásból úgy tűnik, különösen 2020-ban lett igazi nagy trend. Ez abból is látszik, hogy friss eredmények szerint,

a játékipar bevételeinek 91% -a 2020-ban digitális játékeladásból származott.

Ez tehát már szinte a teljesen digitális jövő. 2020-ban a videojáték-ipar 174,9 milliárd dolláros bevételének 91 százaléka származott tehát digitális játékértékesítésből. Ez 2019-ben 79% volt.

A Newzoo adatai szerint az ipar 158 milliárd dollárt termelt digitális eladásokból, belevéve a PC-s, konzolos és mobilos eladásokat. Ebből az összegből 128,6 milliárd dollár játékon belüli vásárlásból származik, a teljes játékok 29,4 milliárd dollárt hoztak az ipar számára. Ez csaknem duplája annak a 14,9 milliárd dollárnak, amelyet a fizikai játékok hoztak 2020-ban.

Idén a PC-k és a konzolok bevétele összesen 77,1 milliárd dollár volt, ebből 61 milliárd dollár digitális eladás. A mobiljáték továbbra is az iparág legnagyobb szelete, 2019-ben a bevétel 46 százalékát, 2020-ban pedig 49 százalékát tették ki.

 

Ami a konzolpiacot illeti, a bevételek 28 százaléka dobozos eladás volt. Ez persze messze nem azt jelenti, hogy a dobozos játékokat el lehet temetni. A gyűjtők számára, különösen a gyűjtői kiadások, mindig nagy jelentőséggel bírnak majd.

Ugyanakkor úgy tűnik, 2020-ban sokkal többen vettek online játékot. Ez lehet egy új, korszerű trend kialakulása is, vagy az, hogy idén a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások megnehezítették a fizikai játékeladást. A dologhoz hozzátartozik, hogy idén számos cloud gaming szolgáltatás is megjelent, ahol minden játék digiális formában vásárolható meg és érhető el.

Neked amúgy milyen nagy a digitális játékkönyvtárad?

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×