Sok kritika érte mostanában az Epic Games-t és a Fortnite-ot. A fejlesztők még anno a harmadik-negyedik szezon környékén kezdték el komolyan venni a Battle Royale mód háttértörténetét is, s azóta folyamatosan valami érdekességgel álltak elő. A legtöbb kritika azért érkezett a játékosoktól, mert úgy érezték, hogy az utóbbi néhány hónapban inkább a kollaborációk kerültek előtérbe, a történetet pedig elhanyagolták a fejlesztők. Az aktuális szezonban viszont beintett mindenkinek az Epic és egy hivatalos Marvel szezonnal rukkoltak elő. Vagyis egyszerre élesítettek egy hatalmas kollaborációs csomagot és fejtették tovább a Fortnite kánont.
Véleményem szerint ez egy kiváló lépés volt a fejlesztők részéről. Nem csupán az éppen aktív közösséget szolgálták ki, hanem még tovább szélesítették a Fortnite elérését. Eddig egy-két napig elérhető kozmetikai elemekkel piszkálták meg a Marvel-rajongók csoportjait, ám ezek valószínűleg nem voltak olyan erősek, hogy többen elszánják magukat arra, hogy letöltsék maguknak a lövöldét. Ezúttal viszont több hónapnyi szórakozás várta a Marvelt kedvelőket, ez pedig biztosan többek számára csábítóbb lehet.
S ha már megugrott a játékosbázis, bizony meg kell őket ragadni játékbeli tartalmakkal. A Fortnite történetében először kaptunk olyan Battle Pass-t, amiben minden egyes karakter licencelt, vagyis nem eredeti Epic Games tervezés. Minden speciális stílus, vagy éppen hős felbukkant már a Marvel képregények oldalain, csupán a kiegészítők kaptak “fortnite-os” beütést. Érdekesség, hogy a kollaboráció oda-vissza működik, míg a Fortnite-ban Marvel szuperhősöket irányíthatunk, addig a képregények oldalain fel-feltűnnek a Fortnite karakterei.
S míg a Marvel x Fortnite együttműködés egy jól értékesíthető modellt szült, bizony voltak olyan húzásai a fejlesztőknek, amik több felhasználót is kiborítottak. Nem egy olyan módosítás és újítás is napvilágot látott a Fortnite több, mint 3 éves megléte során, ami sokszor arra ösztönözte a rajongókat, hogy a „We Will Rock You” című szám ütemére csapkodják a homlokukat az íróasztaluk lapjának. A teljesség igénye nélkül most összegyűjtöttük a számunkra legidegtépőbb ballépéseket, amiket az Epic Games elkövetett a játék története során.
Akik játszottak a Chapter 1 során azok nagy valószínűséggel emlékeznek még a hatalmas, WC pumpákkal felszerelt gömbjárművekre. A Baller névre keresztelt, egyébként hörcsögöknek készült „játékokon” alapuló játékelemek egy pillanat alatt átírták a Fortnite Battle Royale képét. Olyan irdatlan erősek voltak, hogy hirtelen mindenki ezekben a golyókban létezett. A kompetitív éra szabályosan ezek köré épült, unalmas is volt nézni minden tornát, mert csupán azt láthatták az érdeklődők, hogy a versenyzők jobbra-balra ugrálnak a járművekkel. Hosszú ideig próbálta az Epic emészthető keretek közé szorítani a tárgyakat, ám végül nemes egyszerűséggel csak megváltak tőlük. A fejlesztők egyik legrosszabb döntése volt a Ballerek élesítése.
Amikor már azt hittük, hogy nem lehet lejjebb csúszni a Ballerek után, a játék 10. szezonjában megérkeztek a BRUTE-ok. Ezek olyan mecha robotok voltak, amiket játékosok irányíthattak és gyakorlatilag mindent IS tudtak. Nem, ez most nem egy kiszínezett helyzet, tényleg csak a baj volt velük. Ismét eljátszotta azt az esetet az Epic, hogy létrehoztak egy olyan játékelemet, ami szembe ment a Fortnite szellemiségével. A gyors, technikás építést ismét el kellett felejteni, az új robotok ugyanis pillanatok alatt áttörtek bármin. Arról nem is beszélve, hogy hatalmasakat lehetett velük ugrani, így a rotációra sem kellett figyelni. A bónusz védelemről nem is beszélve. Ez után a bukta után nehéz volt felállni, ezt biztosan a fejlesztők is tudják.
Amikor Polar Peak megjelent a játékban, a Fortnite történetében először, egy Mythic fegyver is elérhetővé vált. Ez volt az Infinity Blade, ami az Epic Games nagy sikerű mobilos játékára, az Infinity Blade-re hajazott. S míg a tárgy nevén jól láthatóan túl sokat nem gondolkodtak a fejlesztők, az is pillanatok alatt kiderült, hogy a működését sem tesztelték le. Minden meccsen egyetlen kard jelent csak meg, s aki a legjobb és leggyorsabb volt, az magához is vehette. A gond csak az, hogy utána olyan hihetetlenül erősek lettek a kardhordozók, hogy csak igazán ritkán nem ők nyerték meg az adott kört. Így egyetlen nap után kikerült a kard a játékból, a Mythic tárgyak rendszerét pedig azóta is tökéletesítgeti az Epic Games.
A Chapter 2 megjelenésével az Epic úgy döntött, hogy búcsút mond a hivatalos fejlesztői jegyzékeknek. Amióta az új szigeten ténfergünk, lényegében minden egyes frissítéssel a sötétben tapogatózunk, ugyanis pontosan fogalmunk sincs, hogy mi változott a játékban. Vannak egyértelmű módosítások, de ha esetleg egy-két adat megváltozik mondjuk a SCAR esetében, azt bizony esélyünk sincs felismerni. Korábban mindig kaptunk egy hivatalos listát arról, hogy milyen változtatásokat eszközöltek a címen, ám ez már sajnos a múlté. Újonnan egy zanzásított listát kapnak a hivatalos Epic partnerek, ami ugyan még mindig nem olyan pontos, mint egy Patch Note, de legalább több, mint a semmi.
2024.04.01. – Már csak néhány nap választ el minket a Warzone és Modern Warfare III…
2024.04.01. – Nem titok, hogy a Microsoft folyamatosan igyekszik formálni a Windows 11, de még…
2024.04.01. – Március 31-én véget ért a Counter-Strike 2 első Major eseménye. Körök kimenetelét is befolyásoló bugokban,…
2024.04.01. – Az AMD jelenleg még két foglalatot is életben tart. Bár már 2022 őszén…
2024.04.01. – A Warzone játékosok már hatalmas lázban égnek, hiszen április harmadikán startol az új…
Bódi Dániel 2024.04.01. - Nem mintha eddig lehetett volna okunk a panaszra, de úgy tűnik…