Ha elhisszük, amit a játékok jósoltak, a 2020-as években jönnek az ufók. De ha mégsem, akkor egymás között háborúzunk, vagy a saját technológiánk okozza a vesztünk.

A XX. század vége felé kezdődött a trend, hogy a közelgő új évezred lett a szimbóluma a nagybetűs Jövőnek. Minden amitől féltünk, vagy amit vártunk, áttoltuk a következő évezredbe. Ahogy ezt az évszámot elértük, és nem alakult át drasztikusan minden, új számot kellett keresni. Hamar megtaláltuk a 2020-at: ebben ugyanis kétszer annyi kettő volt, úgyhogy ha eddig nem, a 20-as évek idejére már biztos megvalósulnak a mindenféle futurisztikus célok.

Ez nemcsak a filmekben, könyvekben volt így, hanem a játékokra is ugyanúgy igaz volt. Számos játék helyezte cselekményét a most elkezdődött évtizedbe, mindenféle ufóinváziókat, jövőbeli háborúkat elképzelve. Most, hogy lezártuk 2019-et és beléptünk ebbe a szuperfuturisztikus jövőbe, nézzük meg, milyen jóslatokkal kell szembenéznünk az új évtizedre!

2020

Reméljük nem kapunk olyan megszállást, mint az Earth Defense Force 2025-ben… | Kép forrása: Slant Magazine

A cikk összeállításában elsősorban a Wikipédia lelkes szerkesztői voltak segítségünkre. Itt ugyanis a cselekmény évszáma szerint is kategorizálva vannak a játékok, így a két fő oldal (a 2020-as években és a konkrétan 2020-ban játszódó játékok listája) alapján összegyűjtöttük, és kategorizáltuk, miről szólnak a játékok.

Jönnek az ufók/zombik/interdimenzionális lények

Bár hivatalos utalásokból igencsak kevés van, épp ez idő tájt játszódik a Half-Life 2. Ám mivel itt az interdimenzionális Combine megszállást az első játék történései teszik lehetővé, ezt már biztosan megúsztuk, hiszen annak a 2000-es évek idején kellett volna történnie.

Nem ugyanilyen biztos, hogy elkerülhetjük a Crysis történetét. A bolygót megszálló űrlényeket ráadásul a játékban még a nano ruhával ellátott szuperkatonák sem tudják feltartóztatni. Tekintve, hogy egyelőre ilyen technológiánk nincs, csak remélni tudjuk, hogy nincs épp most is egy csendes-óceáni sziget belsejében elrejtve egy hatalmas űrlénybázis…

Kép forrása: Video Game Gallery

De még így is: rengeteg egyéb játék is jósolt ufóinváziót a húszas évekre. Ha nem is jön a Combine vagy a Crysis űrlényei, számos más lehetőségünk lehet egy hirtelen invázióval leszámolni. Elég csak a Saints Row IV-re, vagy a Perfect Dark sorozatra gondolni.

Ide számolhatjuk a Dead Rising sorozatot is, ahol ugyan nem ufók, de hasonlóan fenyegető zombik lepik el a bolygónkat: igazából kábé mindegy, hogy az idegen megszálló ellenség azok a bolygón túlról érkeznek-e, vagy egy parazita miatt átalakult emberek…

Kép forrása: GameChannel.hu

Mindenki egymásnak esik

Ha hihetünk a játékoknak, elképesztően sok feszültség erősödik majd a világban, melyek mind kirobbannak ez idő tájt. Érdekes, hogy relatíve sok játék gondolkozott olyan alternatív jövőképben, melyben az országok hadseregei megszűnnek létezni. Ezekben a variációkban (mint például a Tom Clancy’s Ghost Recon világában játszódó H.A.W.X. játékokban, vagy a MAG-ban) privát zsoldosseregek küzdenek meg egymással.

Ugyanakkor meglepően sok játékban merül fel 2020-ra Észak-Korea, mint nagy ellenfél. A Homefront sorozatban és a korábban már említett Crysisban is világméretű törekvésekbe kezd a valóságban is veszélyes atomkísérleteket folytató ország.

Kép forrása: GameChannel.hu

Ahol a valós országok és valós konfliktusok merülnek fel, sokszor kerülnek elő új szövetségek, mint például a Call of Duty: Ghosts Federationje, vagy a Frontline: Fuels of War Western Coalitionje és Red Star Alliance-sze. Na most ebben jó hír, hogy bár a való világ országai ilyen-olyan szövetségekben vannak, nincsenek akkora szuperszövetségek, amelyek tényleg két részre osztanák a világot, mint a játékokban, vagy a valós világháborúkat megelőzően.

Így néz ki a világtérkép a Frontline: Fuels of Warban. Kékkel a Western Coalition, pirossal a Red Star Alliance, libafosszínűvel a League of South American Free States | Kép forrása: DeviantArt

Bár ez a kérdés már jócskán aktuálpolitikai, amihez lássuk be, gamer újságként nem mi leszünk a legjobb forrás számotokra. Annyi biztos, hogy ha a játékokból indulunk ki, 2020 első pillanatától az utolsóig háborúzni fogunk, reméljük ezek a történetek a játékokban maradnak, és nem kell a valóságban szembenéznünk velük…

A gépek lázadása

Nem meglepő, hogy azokban az időkben, amikor a technológia egyre nagyobb és nagyobb szerepet kap az életünkben, felmerül a veszélye annak, hogy egyszer valami nem úgy fog működni, mint gondoljuk. Lehet itt az olyan közvetlen robotlázadásra is gondolni, mint például a régi Cyberia játék, vagy a tavaly megjelent Terminator: Resistance, de ennél sokkal komplexebb gondolatok is felmerülnek.

Kép forrása: Instant-Gaming.com

Ilyen például a Deus Ex: Human Revolution is. Ha minden igaz, ebben az új évtizedben merülnek fel majd az olyan technológiák, melyekkel mindenféle különleges képességgel ruházhatjuk fel halandó emberi testünket. Bár ez elsőre tök jól hangzik, végül az Illuminati arra használja majd ezt, hogy őrjöngő kvázi-zombikká alakítsák az embereket…

Kép forrása: Steam

2022-ben jelenik meg az eredeti történet szerint a Sword Art Online nevű VRMMORPG is. A forradalmian valósághű, mind az öt emberi érzékszervet használó NerveGear headseteken futó játék azonban csapdába ejti a játékosokat, és senkit sem enged kilogolni, amíg le nem győzik mint a 100 szintjét az Aincradnak, a hatalmas acél kastélynak. Bár a történet alapját nem játék, hanem regények, manga és anime adja, végül játék is készült belőle. És lássuk be, amilyen elborult játékok készültek mindig is, nem teljesen elképzelhetetlen, hogy megtörténjen valami hasonló. Bár valószínűleg nem MMORPG, hanem valami Battle Royale esetében merülhetne fel hasonló szitu, ha a mai trendekből indulunk ki.

Mindig van remény

Bár a játékok minden sarkon konfliktusokat jósolnak (mi mást jósolnának? konfliktus nélkül nehéz játékot csinálni), azért nem teljesen komor a kép. Sok játék jósol olyan disztópikus 20-as éveket, ahol bűnözőcsapatok vagy elnyomó hatalmak hajtják uralmuk alá a bolygót, csomó lehetőségünk van csatlakozni az ellenálláshoz. Így például a Sunset Overdrive-ban, a State of Emergency-ben vagy a Shadow of Ninjában nemcsak fellázadhatunk a gonosz, bűnöző, elnyomó hatalmak ellen, de le is győzhetjük őket.

Kép forrása: GameChannel.hu

És ugyanez igaz amúgy az ufóinváziókra is, általában nehéz küzdelemmel, de sikerül visszaverni a támadást. A háborúk sokkal inkább eleve nem ideális szituációk, hiszen azokat el is lehetett volna kerülni, de a játékok vége többnyire pozitív végkifejlettel zárja le a konfliktusokat, és valahogy meg lehet állítani a fő aggresszort.

Szóval végső soron mindenképp húzós évtizednek nézünk elébe, ha a játékok jóslataira támaszkodunk. Erősen reméljük, hogy lehetőleg egyik sem válik valóra!

 

 

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×