Leteszteltük a Ubisoft legújabb játékát, a Watch Dogs: Legiont. Drónok, lopakodás, hackelés. De vajon képes lesz a jelenlegi piacon megállni a helyét?

Megérkezett a Watch Dogs legújabb epizódja, amely a Legion alcímet kapta. A DedSec története folytatódik, ezúttal Európába, azon belül Londonba kalauzol minket a Ubisoft. De vajon milyen is az élet egy drónokkal, tech gurukkal és magánhadsereggel felfegyverzett Angliában? Ennek próbáltunk utána járni.

Tesztünk minimális spoilert tartalmaz.

A nevem Wolfe, Dalton Wolfe

Történetünk kezdetén Dalton Wolfe bőrébe bújunk, aki az MI5 ügynökeként és a DedSec operátoraként tengeti mindennapjait. Mint egy jó James Bond filmben, Dalton a parlamentbe szivárog be, hiszen a hírek szerint egy terroristacsoport egy bombát helyezett el az épületben. A tutorial küldetés végén sikeresen hatástalanítjuk a robbanószerkezetet és rögtön szembe nézünk főellenségünkkel. A Zero-Day-nek nevezett személy, vagy organizáció ugyanis nem csak egy, hanem több bombát is elhelyezett városszerte, amit már képtelenek vagyunk időben hatástalanítani. London a káosz szélére sodródik, a mi történetünk pedig itt kezdődik el.

A város védelmével az Albion nevű magánhadsereget bízzák meg, akinek a keménykezű vezetője Nigel Cass. A rendet brutalitással és harci drónjaival próbálja fenntartani. A frissen alakult hírszerző ügynökség az S.I.R.S. minden egyes elektromos eszközt megfigyelés alatt tart, és minden londoni lakosról információkat szerez. Mary Kelley, a város leghíresebb bűnöző családjának a feje pedig kihasználva a káoszt, területeket szerez magának, hogy még tovább erősítse hatalmát és rabszolga üzletét.

De ki a felelős a bombázásokért? Ki áll a Zero-Day mögött? Történetünk során ezekre a titokra és összeesküvésekre próbálunk rájönni a DedSec-hez csatlakozva.

London, a mi játszóterünk

Az Assassin’s Creed Syndicate alatt már járhattunk Londonban, most egy kicsit modernebb változatát fedezhetjük fel. A híres épületek mellett a modernkor is megelevenedik a szemünk előtt. Első ránézésre engem a WestWorld harmadik évadára emlékeztetett a drónok és az önjáró autók miatt, csak éppenséggel az androidok nem jelentek meg az utcán. A vírus alatt úgyis most körülményes az utazás, így ha esetleg sétálnátok egyet a Temze partján, akkor a játék remek lehetőséget biztosít erre. A város körzetekre van felosztva, melyekhez különböző feladatok társulnak. A feladatok elvégzésével pedig speciális operátorokat fedhetünk fel, akiket a történetünk során használhatunk. Ezenfelül, ha egy kis AC nosztalgiára vágyunk, csak vessük le magunkat az egyik épületről a vízbe, és nézzük meg mi történik.

Tűzoltó leszel, s katona! Vadakat terelő juhász!

A Watch Dogs: Legion legnagyobb újítása, hogy nincs igazi főszereplő. Szakítva az eddig megszokott sémával, ezúttal az egész várost irányításunk alá vehetjük. A lehetőség pedig határtalan. Számomra ez egy nagyon pozitív újítás volt, hiszen ahogy keltem jártam London utcáin, folyamatosan monitoroztam, hogy milyen emberekbe botlom a játék tesztelése közben. Minden karakternek vannak egyéni képességei, akár fegyverei, sőt valaki saját autóval is rendelkezik. A Ubisoft itt nagyon jó munkát végzett és rengeteg etnikum megjelenik a játékban. A karakterek nem csak külsőre, de beszédstílusban is különböznek. Ha valaki orosz, akkor picit akcentussal beszél, az öreg néni kicsit lassabban formálja a mondatokat, míg egy futballhuligán tiszta tanyasi angol stílusban tolja. Ez a része nekem különösen tetszett a játéknak, ráadásul mindenkit saját kedvünkre szabhatunk, hogy úgy nézzen ki, ahogy akarjuk. Minden átvezető ehhez alkalmazkodik, így a játék teljes mértékben követi a mi egyedi történetünket.

Lee Vo igazi livestreamer. A játékban tényleg csak helyek előtt áll és videózza magát.

A csapatunkba besorozhatunk livestreamereket, színészeket, élő szobrokat, takarítókat, tőzsdeügynököket, profi bérgyilkosokat és sok mindenki mást. A lehetőség határtalan, viszont annyira azért ne kötődjünk egyik karakterhez se, ugyanis a játék elején lehetőségünk van a PermaDeath módot bekapcsolni. Ennek a módnak a lényege, ha az egyik operátorunk elesik a harcmezőn, akkor bizony többet nem irányíthatjuk. Ezenfelül számos oka lehet, hogy egy karaktert nem használhatunk. Például megsérül, letartoztatják, vagy csak elrabolják. Igen, néha elrabolják őket az utcáról.

A te döntésed

Minden egyes feladatot és küldetést a saját stílusodban hajthatsz végre. Ha szeretjük a lövöldözéssel teli, akciódús játékokat, akkor csak simán berúghatjuk az ajtót, vagy ha inkább lopakodnánk, arra is van lehetőség. Az operátorok mellett különböző kütyük közül is választhatunk, melyeket a küldetések és a térképen található Tech pontokért válthatunk ki. Ahogy haladunk a sztoriban, egyre több fajta akciót hajthatunk végre. Irányíthatunk különleges drónokat, hatástalaníthatunk védelmi lövegeket, vagy csak egymás ellen fordíthatjuk az ellenfél kütyüit. De sajnos ennek is megvan a hátránya, ugyanis a legtöbb küldetés ugyanolyannak néz ki.

Ici-pici pókica bevetésre készen.

Az rendben van, hogy sokféleképpen hajthatjuk végre a feladatot, de a feladat mindig ugyanaz. Töltsd le az adatot a gépből, juss be abba az épületbe, védd meg a gépet, ameddig letöltöd az infót. Nagyjából az első egy órában minden küldetéstípussal találkozhatsz és utána csak ismétlődik a ciklus. Ajánlom, hogy ti is több fajta módszert próbáljatok ki, mert úgy tényleg élvezetesebb a játék.

Mesterséges intelligencia?

A modern világban, ahol már minden automatizált, robotpókokkal törünk be épületekbe, és minden eszközt fel lehet törni, azért elvárnánk, hogy a mesterséges intelligencia normálisan működjön. A Watch Dogs: Legionben ez nem feltétlenül van így. Először amikor az első lopakodós küldetésemre mentem, valamiért az őrök hirtelen elkezdtek futni. Eleinte nem értettem, gondoltam biztosan én léptem rossz helyre és lebuktam, de nem. Az őrök egy civilt kezdtek el üldözni, és miután jól helybenhagyták, mint ha semmi se történt volna, folytatták a munkájukat. Ha valamilyen szokatlan tevékenységet csinálunk, mint például átvesszük egy drón felett az irányítást, és azt észreveszik, akkor az ellenfelek elkezdenek utánunk kutatni. Az NPC-k annyira alaposak, hogy még a falba is beállnak, hogy biztosan kiderítsék, hogy nem vagyunk ott.

Stealth: 100

A járókelők eléggé szuicid hajlamúak. Amikor 220-szal tépünk az utcán, és épp nem a biztonságos vezetést választjuk, ahelyett hogy kiugranának előlünk, hajlamosak még visszafelé is ugrani, hogy csak azért is áthajtsunk rajtuk. A legszomorúbb, amikor egy potenciális operátort csapunk el így, és a nagy piros Dead felirat jelenik meg, mikor próbáljuk megtalálni a listánkon.

Az utca rendőreit, a városvédelmével megbízott magánhadsereg az Albion alkotja, akik azon kívül, hogy terrorizálják a lakosokat, fel-alá járkálnak a városban. Minél többször pörkölünk az orruk alá, annál magasabb körözési szintet érünk el. Mondjuk elég érdekes, hogy mi számít ilyennek. Ha letaroljuk a fél várost a szemük láttára, arra magasról fütyülnek, míg ha például picit meghúzzuk a kocsijukat, akkor már jönnek légvédelmi drónokkal. Persze azért túloztam, de értitek a lényeget.

A robbanás utóhulláma

A játék ugye egy robbanással kezdődik, de olyan erősre sikerült, hogy néha a betöltésnél még a városban is fellelhetőek a nyomai. Egyik betöltésemnél például két busz robbant akkorát, hogy majdnem lefordultam a székből. Sajnos nem csak ezek az apró hibák fordultak elő. Az alvilági bunyózásaim során rendszeresen az utolsó harcot újra kellett játszanom, mert valamiért az átvezető nem jött be. Igen, egymás után háromszor ugyanazt a harcot lenyomni nem éppen jó móka, ráadásul ilyenkor elölről kellett kezdeni a tornát. Ezenkívül találkoztam törött parkoló autókkal és néha a kép és hang is kivágott.

Eskü, hogy nem én voltam.

Verdikt

A Watch Dogs: Legion karaktervilága rengeteg lehetőséget biztosít a felhasználók számára. Jó érzés volt Londonban mászkálni és nekem különösen tetszett ez a nem egyfőszereplős megoldás. Történet szempontból a játék viszont már felejthető volt. A bossfightok nem igazán voltak kidolgozva, és szintén egy egyszerű sémára épültek fel, amit bármelyik másik játékba átvihetnénk. A platformrészek élvezhetőek voltak, akárcsak a lopakodás és az akció is. Az NPC-k viszont nagyon furán viselkedtek. A Watch Dogs fanok élvezni fogják a játékot, valamint azok, akik szeretik a lopakodós játékokat szintén egy újabb játékkal gazdagodtak. Akik viszont a sztoriért játszanak egy játékot, őket valószínűleg nem fogja lenyűgözni ez a cím.

A játékra mindenképp ráfér egy-két hibajavítás, de kíváncsian várom, hogy az új generációs konzolokon hogyan néz majd ki a Watch Dogs: Legion. Ha szeretnétek ti is megszerezni a játékot, akkor a mi webshopunkból is megvásárolhatjátok.

Watch Dogs: Legion (PC)

Összefoglalás

Londont látni és megszeretni – Watch Dogs: Legion teszt


Szerzői értékelés

7

Egy élvezhető játék, a maga bájaival és hibáival. A széles karakterválasztási lehetőség mindenképpen egy pozitívum, de a történet nem fog a székhez szögezni.

Lopakodás

Széleskörű karakterválasztási lehetőség

Akcentusok és beszédstílusok

Egyszerű történet

Buta Ai

Repetetív küldetések

Olvasói értékelés

6.5

×