A Riot Games május 29-én egy rövid stream keretein belül mutatta be a League of Legends: Wild Rift alfacsomagját. Azóta folyamatosan érkeznek az infók.

A Riot Games május 29-én egy rövid stream keretein belül mutatta be a League of Legends: Wild Rift alfacsomagját. A fejlesztők elárulták, hogy a kiemelt régiókban már megkezdték az új játék tesztelését. A Wild Rift lényegében egy mobilos – és később konzolos – verziója a PC-n már évek óta domináló LoL-nak. Ám mivel telefonjainkra készül elsősorban, változtatni kellett néhány játékelemen.

 

Az azóta már bétát is elérő játék alapjaiban ugyan hasonlítani fog a nagy testvérre, viszont rengeteg minden máshogy fog működni. Lesznek olyan spellek, amik ugyan névlegesen hasonlítani fognak, a hatásuk teljesen más lesz. A szörnyek összeegyeztethetetlenül máshogyan fognak működni, sőt pár karakter is kap újabb lehetőségeket. A rangsorolt rendszerről nem is beszélve, ami a Wild Rift esetében egy teljesen új megközelítése lesz a funkciónak.

Fejlődő jungle

A Wild Riftben újszerű neutrális szörnyek kerültek a fák közé. A játék elején a jól ismert Blue és Red szörnyek várnak majd minket, ám ahogyan halad előre a játék, ezek továbbfejlődnek és erősebb buffokat szolgáltatnak. Ugyanez a helyzet az elemi sárkányokkal is. A Wild Rift esetében az Elder Dragon egy adott típus legerősebb példánya lesz, felturbózott hatással.

“Új” Smite

Igazán jó junglerből kevés van a játékban. Ha pedig találunk egy tehetséges játékost, foggal-körömmel igyekszünk a csapatunk közelében tartani, ugyanis aranyat érnek. Legfőbb fegyverük a Smite, amit a neutrális szörnyek gyors legyőzésére használnak. Minél több időt töltenek a dzsungelben, annál nagyobb az esély arra, hogy effektív segítséget kapunk tőlük. A PC-s verzióban viszont nekik is folyamatosan a bázisba kell járkálniuk, ha fejlődni szeretnének. A Wild Riftben viszont kaptak egy új lehetőséget, négy nagyobb jungle camp után automatikusan fejlődik a Smite-juk.

Teljesen új Ranked rendszer

A Riot Games bejelentette, új irányból fogják megközelíteni a rangsorolt meccseket a Wild Rift esetében. Akik játszottak a League of Legends Ranked módjával, azok tudják, hogy ott egy LP rendszeren keresztül szerzünk magunknak pontokat és mászunk meg ranglétrákat. Ha elérünk 100 pontot, esélyt kapunk a fejlődésre.

Nos, mindez a Wild Rift esetében csupán Diamond (Gyémánt) szinttől fog elkezdődni, s Victory Pointnak (VP) fogják hívni a pontokat, amiket szerzünk. Addig viszont úgynevezett Markok (Jelzők) lesznek a legfőbb barátaink.

Irontól (Vas) egészen Emeraldig (Smaragd) – a Wild Riftben kaptunk egy plusz rangot Platinum (Platina) és Diamond közé – Markokat kell majd gyűjtenünk a fejlődéshez. Minden szintnek meg lesz a megfelelő mennyiségű Markja. Silver IV-ben (Ezüst IV) például három Markot kell majd szereznünk ahhoz, hogy esélyt kapjunk a fejlődésre. Minden győzelem egy Markot jelent, vagyis ha Silver IV-ben nyerünk három meccset, a negyedik győzelem már fejlődést fog eredményezni.

A papíron rettentően nehezen mászható rangsorolt rendszert egy Fortitude (Kitartás) jelző fogja megkönnyíteni. Ez ugyanis lehetővé teszi majd számunkra azt, hogy a vesztes meccseken ne bukjunk Markot, vagyis folytathassuk a mászást. Fortitude pontokat folyamatosan kapni fogunk a teljesítményünk után.

Nem lesz viszont lehetőségünk több fajta Queue-ban indulni, teljesen mindegy, hogy szólóban, vagy csapattal akarunk nekivágni a Ranked témának, mindenki egy helyre lesz ömlesztve. Sőt, a pozícióválasztás is kikerült a Wild Riftből, Draftolni viszont fogunk tudni.

Több League of Legends hős is új formában tér vissza

Jelenleg több, mint 150 hőssel lehet elmerülni az akcióban a PC-s verzióban. Érthetően ennyi karakter nem fog beleférni a Wild Rift startjába. A hősöket lépcsőzetesen fogja megjeleníteni a fejlesztőcsapat. Idővel biztosan összeér majd a két verzió, de valószínűleg ez csak évekkel később történik majd meg. Kezdetben összesen 43 LoL hős lesz játszható a Wild Riftben.

 

Az olyan hősök például, mint Shyvana, vagy éppen Soraka, akik egyébként nyugodtan kaphatnának VGU-t a PC verzióban, a Wild Riftben átalakított formában fognak bekerülni. Az összes hős friss Splash Arttal fog rendelkezni és mindegyikhez két felturbózott skin is érkezni fog. Ahol pedig kellett, a játékmenet mellett az animációkat is frissítette a Riot Games. Vagyis jelenthetjük, hogy a korábban már ismert 43 hős minden esetben tud majd újat mutatni.

A játék még mindig csak a tesztfázisát éli. A szélesebb körű tesztelés Európában még idén decemberben, Észak-Amerikában jövő év elején kezdődik.

https://www.facebook.com/groups/lolhungary/

×