Érdekes információval szolgált az App Annie.

Beköszöntött az október, ami egyúttal azt jelenti, hogy elérkeztünk 2020. harmadik negyedévének végéhez, ennek alkalmából pedig az App Annie megvizsgálta, hogy miként teljesített a mobilpiac ezen időszak alatt. A számok pedig meglepőek, persze ha belegondolunk, hogy járványidőszakról van szó, úgy hamar érthető minden.

Az összesítés szerint az emberek 25%-kal töltöttek több időt az appok használatával 2020-ban az előző évhez képest, pedig már a 2019 is a növekedés éve volt. 2020 július-szeptember közötti időszakában 180 milliárd órát töltöttek az emberek a különféle appok használatával. A Facebook, a WhatsApp, a Messenger és az Instagram volt legtöbbet használt alkalmazás ezen időszak alatt. Őket követte az Amazon, a Twitter, a Netflix, a Spotify, sőt még a TikTok is becsúszott a toplista végére.

Az Android felhasználók 25,5 milliárd appot töltöttek le, majd telepítettek a 3 hónap alatt. Az appokra pedig 10 milliárd dollárt költött a droidos tábor. Az Apple felhasználók ezzel szemben csupán 8,5 milliárd alkalmazást töltöttek le és telepítettek a 3 hónapos időszak alatt. Ennek ellenére mintegy  18 milliárd dollárt költöttek el, ami 80%-ot ver az androidos tábor eredményére.

Az App Annie statisztikái szerint a játékokban költenek a legtöbbet a felhasználók, 65%-ot szakítva a teljes platform bevételeiből, ez szám szerint 11,7 és 8 milliárd dollárt ölel fel. A játékosokon túl az előfizetéses applikációk is rendkívül népszerűek, itt többek között az olyanokra gondolnak, mint a Netflix, HBO GO vagy a Spotify.

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×