Ennyit költöttünk mobilappokra idén - iOS/Android párharc
Érdekes információval szolgált az App Annie.
Érdekes információval szolgált az App Annie.
Érdekes információval szolgált az App Annie.
Beköszöntött az október, ami egyúttal azt jelenti, hogy elérkeztünk 2020. harmadik negyedévének végéhez, ennek alkalmából pedig az App Annie megvizsgálta, hogy miként teljesített a mobilpiac ezen időszak alatt. A számok pedig meglepőek, persze ha belegondolunk, hogy járványidőszakról van szó, úgy hamar érthető minden.
Az összesítés szerint az emberek 25%-kal töltöttek több időt az appok használatával 2020-ban az előző évhez képest, pedig már a 2019 is a növekedés éve volt. 2020 július-szeptember közötti időszakában 180 milliárd órát töltöttek az emberek a különféle appok használatával. A Facebook, a WhatsApp, a Messenger és az Instagram volt legtöbbet használt alkalmazás ezen időszak alatt. Őket követte az Amazon, a Twitter, a Netflix, a Spotify, sőt még a TikTok is becsúszott a toplista végére.
Az Android felhasználók 25,5 milliárd appot töltöttek le, majd telepítettek a 3 hónap alatt. Az appokra pedig 10 milliárd dollárt költött a droidos tábor. Az Apple felhasználók ezzel szemben csupán 8,5 milliárd alkalmazást töltöttek le és telepítettek a 3 hónapos időszak alatt. Ennek ellenére mintegy 18 milliárd dollárt költöttek el, ami 80%-ot ver az androidos tábor eredményére.
Az App Annie statisztikái szerint a játékokban költenek a legtöbbet a felhasználók, 65%-ot szakítva a teljes platform bevételeiből, ez szám szerint 11,7 és 8 milliárd dollárt ölel fel. A játékosokon túl az előfizetéses applikációk is rendkívül népszerűek, itt többek között az olyanokra gondolnak, mint a Netflix, HBO GO vagy a Spotify.