Minden olyan játék, kütyü és jóság, amit a YouTube-on látunk, hamarosan közvetlenül megvehető lesz, helyben a YouTube-on.

A világ legnagyobb videómegosztó oldalán nemrégiben elkezdték arra kérni az tartalomgyártókat, hogy egy YouTube szoftver segítségével jelöljék meg meg és kövessék a videóikban szereplő termékeket. Ezután az adatokat összekapcsolják a Google elemzési és vásárlási eszközeivel.

Ennek célja, hogy a YouTube egy hatalmas termékkatalógussá alakuljon, ahol a nézők közvetlenül vásárolhatnak.

Kép: Youtube Promos

Ez azt jelenti, hogy a videómegosztón a tartalmak alapján láthatók lesznek a videókban szereplő termékek, melyeket akár meg is vehetünk majd, ha szeretnénk. A Google a Shopify új integrációját is teszteli az áruk YouTube-on történő értékesítésének érdekében. A YouTube szóvivője a Bloomberg-nek megerősítette, hogy egy-egy csatornával tesztelik a funkciókat, ám ennél többet nem is árultak el.

Az viszont biztos, hogy ezek a lépések lehetővé tehetik, hogy a Youtube ne csak videómegosztó és reklámóriás legyen, hanem az online kereskedelem új formája. Ezzel versenytársa lehet az olyan oldalaknak, mint az Amazon vagy az Alibaba.

„A YouTube az egyik legkevésbé kihasznált eszköz” – mondta Andy Ellwood, a Basket nevű e-kereskedelmi startup elnöke. „Ha úgy döntöttek, hogy be akarnak ebbe fektetni, az hatalmas lehetőség számukra” – tette hozzá.

A Google a Youtube-on jelenleg online hirdetések formájában mutat nekünk termékeket, melyekre kattintva eljuthatunk a gyártó oldalára. Ha az új funkciók bevezetésre kerülnek, maga a Youtube értékesítheti ezeket a termékeket. Vagyis mi nézők azonnal megvehetünk valamit, ha a videóban megtetszik.

Jókor

A világjárvány következtében az e-kereskedelem fellendült, mivel mindenki otthon van és inkább rendel. Így nem lehet rossz lépés a Youtube számára most bevezetni a funkciót. Miközben az olyan üzletek, mint az Amazon elhúztak és eladásokat produkálnak, a Google ebből kimaradt.

Nem véletlen tehát, hogy a Google vezetői régóta gondolkoznak azon, hogy hogy lehetne a Youtube része az e-kereskedelemnek. Az új rendszer valószínűleg nagyban segíti majd azt is, hogy a tartalomgyártók hatékonyabban részesüljenek a bevételekből. Érdekesség, hogy az Amazon és a Walmart Inc. évek óta bíbelődik olyan videókkal, mellyel vásárolni lehet. Eddig egyikük sem mutatott nagy előrelépést.

Kínában azonban ez az üzleti modell igenis működik. A Douyin nevű alkalmazásban az influencerek élő videók segítségével adnak el termékeket felhasználók millióinak.

Kíváncsian várjuk, mit is tervez a Youtube és milyen formában…

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×