Bár sokáig a Fortnite volt a fiatalok legkedveltebb és legnépszerűbb játéka, egy amerikai felmérés szerint a Warzone már megelőzte.

Érdekesen alakult a videojáték-piac az elmúlt években, hiszen talán mondhatjuk, hogy a battle royale műfaj felemelkedését éltük meg. A PUBG berobbanása után számtalan fejlesztő és kiadó próbálta meglovagolni a battle royale lázat, kisebb-nagyobb sikerekkel. Az viszont biztos, hogy a PUBG vagy az Apex Legends mellett kiemelkedő eredményeket ért el a Fortnite, ami tagadhatatlanul a fiatal korosztály legnépszerűbb játéka lett.

Úgy tűnik, hogy a Call of Duty: Warzone most letaszította trónjáról az Epic Games játékát.

Kép: Youtube

Egy nemrég az Egyesült Államokban készült felmérés szerint ugyanis a tizenévesek körében már a Warzone a legtöbbet játszott ingyenes játék. A Piper Sandler – Taking Stock with Teens elnevezésű elemzésében arról rántotta le a leplet, hogy a megkérdezett 9800 tini körében a Fortnite népszerűsége visszaesett, miközben a Warzone az élre tört.

Ez bizonyára nagyon jó hír az Activision számára, mely nem csak a Warzone-nal, de a Call of Duty: Mobile esetében is nagy sikereket ér el. Mobilos vonalon még előtte áll a Fortnite, de talán nem sokáig, miután az Apple-Epic per miatt a játék már nem érhető el az App Store-ban.

Közben az Egyesült Államokban a Warzone szépen megelőzte népszerűségben a Fortnite-ot.

Az elemzés szerint a válaszadók 62 százaléka már Call of Duty: Warzone-t játszik. A tavaszi felmérés során ez még csak 33 százalék volt. A Fortnite iránt érdeklődök száma 37 százalékra esett vissza, ami jelentős visszaesés. 2019-ben ugyanis a tizenévesek 53 százaléka ugrott be az Epic Games játékának harcaiba. Ha ez nem lenne elég, az igény is megnőtt a Call of Duty játékok iránt. A válaszadók 42 százaléka ugyanis azt mondta, hogy leginkább Call of Duty játékra költene.

Az eredmény azért is igen érdekes, mert a Fortnite története több évre nyúlik vissza, ami alatt a játék rengeteget fejlődött. A cím a battle royale játékok berobbanásakor lett népszerű, sokak szerint különösen az ingyenessége miatt. Ez persze nem von le az értékéből. A Call of Duty: Warzone csupán idén márciusban jelent meg, népszerűsége pedig a sok hiba és csaló ellenére nem csak töretlen, de folyamatosan nő.

Kép: Warzone

Tény, hogy az Epic Games nincs valami jó helyzetben az utóbbi időben. A Fortnite miatt indult Apple per óta folyamatosan veszítik a játékosokat. A korábban népszerű PUBG gyakorlatilag reménytelen helyzetben van, lassan minden tartalomgyártó elpártol tőle. Az elemzésből persze ezen kívül sok más is kiderül a fiatalokról.

  • A tizenévesek 67 százaléka inkább digitális formában vesz játékot
  • A megkérdezettek 86 százalékának iPhone-ja van
  • A Snapchat a legkedveltebb közösségi applikáció
  • A legtöbben Youtube-ot és Netflixet néznek
  • A válaszadók 63 százaléka készül Xbox Series X-et vagy PS5-öt venni

Érdekes lesz látni a jövőben, hogy hogyan alakul a videojáték-piac. Az ingyenesen játszható battle royale játékok sokaságában csak néhány cím tudott sikeresen fennmaradni. Látható, hogy a legnagyobb párharc most a Warzone és a Fortnite között dúl.

Vajon jöhet még olyan BR játék, ami megszorongatja a fentieket?

https://www.facebook.com/groups/warzonehungary/

×