Miközben a CD Projekt RED ígérete szerint novemberben végre tényleg kiadja a játékot, a fejlesztők mégis keményen dolgoznak, hogy befejezzék azt.

Nemrég olyan hírek jelentek meg több hírportálon is, hogy a Cyberpunk 2077-en dolgozó alkalmazottak kénytelen kötelező túlórát vállalni. Annak érdekében, hogy a játék valóban megjelenhessen novemberben, sokan hat napot dolgoznak a héten. A közösség azért is tartja ezt problémának, mert a stúdió korábban ígéretet tett arra, hogy nem szabnak ki kötelező túlórát. Ezért is maradt el a játék megjelenése kétszer.

A CD Projekt RED egyik fejlesztője azonban elmondta, hogy kötelező túlórát vezettek be, hogy a játék elkészüljön.

Természetesen nem sokkal később a stúdió reagált a dologra, hiszen a közösség nem értett egyet a módszerekkel, különösen annak fényében, hogy erre ígéretük szerint nem kerülhet sor. A Cyberpunk 2077 eredetileg áprilisban jelent volna meg, de a dátumot szeptemberre, majd novemberre csúsztatták.

„Ez az utolsó hat hét az végső hajtás abban a projektben, amelyre életünk nagy részét fordítottuk” – mondta Adam Badowski, a CD Projekt Red stúdióvezetője a Twitteren.

„A csapat többsége megérti ezt a hajtást” – tette hozzá.

Az alkalmazottak közül néhány több mint egy éve dolgozik a stúdiónál éjszakákon és hétvégéken át – mondta egy névtelen alkalmazott nemrég a Bloombergnek.

Az alkalmazott szerint Badowski nemrég egy e-mailt küldött körbe a fejlesztőknek, amiben azt írta, hogy mostantól a stúdió fokozottan is aktív lesz, ami azt jelenti, hogy hat napot kell dolgozni. Az e-mailben Badowski elismeri, hogy ez ellentétes azzal, amit megígértek, de sajnos nem találtak más utat.

„Ez az egyik legnehezebb döntés, amelyet meg kellett hoznom, de mindenkinek jól megtérül minden egyes plusz órája, amelyet beletett. Mint az elmúlt években, a stúdió 2020-ban termelt éves nyereségének 10 százalékát szétosztjuk a csapat között” – mondta a Twitteren Badowski.


A lengyel törvények szerint a szokásos munkahét 40 munkaóra, heti öt napon, ami átlagosan napi nyolc órát jelent. Badowski elmondta, hogy az alkalmazottaknak a törvényben előírtak szerint fizetnek a túlóráért.

A dolog talán azért lett ennyire felkapott, mert az utóbbi években egyre többször lehet arról hallani, hogy milyen embertelen körülmények között dolgoznak az alkalmazottak a videojáték-iparban. Rengeteg a túlóra, kevés a fizetés, kapcsolatok, házasságok mennek tönkre. Az utóbbi években több alkalmazott emelt vádat az Electronic Arts, a Rockstar Games és az Epic Games ellen.

Éppen ezért tavaly Marcin Iwinski, a CD Projekt Red társalapítója megígérte, hogy emberségesen bánnak az alkalmazottakkal. Mindenki arra számított, hogy mivel kétszer is elmaradt a játék megjelenése, mindenkinek elég ideje van, hogy elkészüljön a játék. Úgy tűnik, a CD Projekt RED most mégis hajt, hogy be tudják fejezni.

Vajon elegendő lesz rá az idő?

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×