Hat érdekesség, amit nem biztos, hogy tudtál a PlayStationről
Idén ünnepli 25. születésnapját a Sony világhírű konzolja, a PlayStation. Összegyűjtöttük pár érdekességet a gépekről, ha már úgyis jön az 5. generáció.
Idén ünnepli 25. születésnapját a Sony világhírű konzolja, a PlayStation. Összegyűjtöttük pár érdekességet a gépekről, ha már úgyis jön az 5. generáció.
Idén ünnepli 25. születésnapját a Sony világhírű konzolja, a PlayStation. Összegyűjtöttük pár érdekességet a gépekről, ha már úgyis jön az 5. generáció.
Idén ünnepli 25. születésnapját a PlayStation. Lehet, hogy direkt, bár könnyen elképzelhető, hogy ez puszta véletlen, de pont idén indul útjára az új, ötödik konzolgeneráció is. A Sony masinája először 1995. szeptember 29-én volt megvásárolható Európában. Ez alatt a 25 év alatt temérdek olyan érdekesség történt, amiről érdemes szót ejtetni.
A kilencvenes években a Nintendo számára készítette el a PlayStation prototípusát a Sony. Úgy volt, hogy a kollaborációból születik meg egy konzol, ami új szabályokat ír a videojátékozás könyvébe. A PlayStation lényegében egy CD-ROM bővítmény lett volna a Super Nintendohoz, ám az utolsó pillanatban a Nintendo kifarolt az együttműködésből és lepaktált a Philips-szel. A bukás nem törte meg a Sony-t, sőt éppen hogy motiválta a japán céget. Megtetszett nekik a videojáték-ipar, s úgy döntöttek, saját konzolt készítenek. Egy olyat, ami majd felveszi a versenyt a Nintendoval. Érdekes, hogy ma már inkább az Xbox ellenlábasaként tekintünk a PlayStationre, nem?
Ha azt mondjuk Nesquick, akkor mindenkinek a Tapsi Hapsira emlékeztető sárga pólós nyuszi ugrik be. Vagy ha már Tapsi Hapsinál tartunk, akkor a Looney Tunes név hallatán is biztosan sokaknak a bohókás nyuszi karakter lebeg a legtöbbek szeme előtt. Nos, a PlayStationnek is van saját kabalája, amit nemes egyszerűséggel Sony Catnek hívnak. Sony Cat, vagy más néven Toro Inoue már 1995 óta képviseli a Sony gépét. Olyannyira, hogy több játékban is felbukkant a 25 év során. Többek között a PlayStation All-Stars-ban is.
Eredetileg a négy szimbólum a játékosokat volt hivatott „irányítani”. A négyzet a játékok menüjét szimbolizálta, a háromszög a játékosok nézőpontját. A kör az „igen”, míg a kereszt a „nem”-ért felelt. Japánban mindig is fontos szerepet játszottak a különböző szimbólumok, viszont érdekes, hogy Európában és Amerikában két gombnak felcserélődött a funkciója. Nálunk a kereszt a kiválasztás és a kör a visszalépés. Mindez egyértelműen a kultúrák közti különbségekből fakad.
Sokan a mai napig nem tudják eldönteni, hogy PS1-nek, vagy PSX-nek hívják az első gépet. Ennek az az oka, hogy a kilencvenes években mindenki PSX-nek hívta a masinát, ugyanis ez volt a projekt fedőneve. Oly’ sokáig használták a gépekre ezt a nevet, hogy megragadt, s csak a PS2 megjelenése lazított mindezen. A korai reklámok is még csak PSX-ként említették a Sony konzolját, így nem meglepő, hogy végül ez a név is fennmaradt. Próbált mindezen javítani a Sony azzal, hogy 2003-ban ténylegesen piacra dobtak egy PSX nevű gépet, ami egy digitális felvevő és a PS2 keresztezése volt. Ám egyáltalán nem volt sikeres, így csak Japánban értékesítették őket egy rövid ideig.
Akinek volt PlayStationje régen, az emlékezhet arra, hogy voltak olyan lemezek, amelyeknek fekete volt az aljuk. Még mindig sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy mégis miért használt ilyesmit a Sony? A válasz egyszerű: azért, mert menő volt. Nincs más oka.
Több olyan esetről is hallani, hogy a felhasználók azért reklamálnak, mert időnként felforr a PS4 konzoljuk. Ez régen sem volt jobb, olyannyira nem, hogy a korai PlayStationök szabályosan el tudtak olvadni. A műanyag borítás megpuhult és eldeformálódott, ugyanis a több órányi játék során konkrétan felforrt a gépezet.
Neked van még PlayStation-öd?