Kipróbáltuk a League of Legends legújabb karakterét, Samirát. Olyan erős jelenleg, hogy szinte bárhol el lehet játszani, csak ajánlani tudjuk.

A League of Legends legújabb karaktere, Samira már nem egész egy napja elérhető, s már most több ezer ember hajhullásáért felelős. A fórumok tele vannak a könyörgő nerfért könyörgő kommentekkel, vagy a Riotot kifigurázó mémekkel. Utóbbi inkább az egyensúlyért felelős csapatnak szól, ugyanis sikerült olyan félelmetesen erős karaktert kiadniuk a kezeik közül, hogy szinte alig látni draft meccsen.

Samira és képességei

Samira egy lövésznek hazudott all rounder karakter. Jelenleg nem nagyon tudok elképzelni olyan ösvényt, ahol ne tudna boldogan ellavírozni, ide pedig természetesen a jungler pozíció is idetartozik. A hibrid közel-és távolharci felépítése miatt minden harci helyzetben képes maradandót alkotni, ráadásul a lőtávolságához a képességei is alkalmazkodnak. Az angollal kicsit kevésbé bíró játékosoknak a Riot Games évekkel ezelőtt készített egy hivatalos magyar kliens nyelvet is, így a frissítésjegyzékek és karakterleírások is elérhetők anyanyelvünkön.

Lássuk hát, mit is tud pontosan Samira a Riot elbeszélésében:

Passzív – Daredevil Impulse (Igazi fenegyerek)

A nem ismétlődő képességek (és alaptámadások) összefűzése Samira stílusosztályzatát E-ről S-re növeli. Minden stílusosztályzat bónusz mozgási sebességet biztosít számára. Samira távolról lőfegyverrel, közelharcban pedig karddal támad – az utóbbi bónusz varázssebzést okoz.

Samira arra is képes, hogy a levegőben tartsa az ellenfeleket, akiknek mozgását egy szövetségese korlátozta, meghosszabbítva az elmozdítás időtartamát.

Q – Flair (Ösztönös csapás)

Samira a fegyverei hatótávján belüli ellenfelekre lead egy lövést. A közelharci távolságban lévő ellenfeleket kardvágással sebzi meg.

W – Blade Whirl (Pengeörvény)

Samira megsuhintja maga körül a kardját, kétszer megsebezve a közeli ellenfeleket. Ezenkívül elpusztít minden ellenséges lövedéket, amely a hatóterületen belül található az elsütés pillanatában, vagy azután lép be oda.

E – Wild Rush (Vad roham)

Samira keresztülront egy ellenfélen vagy egy szövetségesen, varázssebzést okoz minden ellenfélnek, akin áthaladt, és egy időre bónusz támadási sebességet szerez. Az ellenséges hősök kiiktatása lenullázza a Vad roham töltési idejét.

R – Inferno Trigger (Pokoli sortűz)

Samira vad lövöldözésbe kezd, a képesség időtartama alatt összesen 10 alkalommal támadja meg a körülötte lévő ellenfeleket. Mindegyik lövés fizikai sebzést okoz, életlopást alkalmaz, és kritikus csapást érhet el.

Samira csak akkor sütheti el a Pokoli sortüzet, ha aktuális stílusosztályzata „S” (a legjobb osztályzat).

Íme az új Akali

Emlékszem, amikor először megláttam Samira képességeit a PBE szerveren, egyből a VGU utáni Akali jutott az eszembe. Biztosan sokan emlékeznek még arra az assassinra, amelyik képes volt a tornyok elöl is elbújni. Nos, sajnos az az Akali már a múlté, még akkor is, ha a hős legújabb verziójáról beszélünk. A Riot Games az évek során rájött, hogy túlságosan sok mindent kapott az ioniai karakter, így érdemes lenyisszantani bizonyos dolgokat a lehetőségeinek listájáról.

Most pontosan ugyan így érzem magam Samirával kapcsolatban. Eddig négy mérkőzésen tudtam játszani a hőst, ebből kétszer lövész pozícióban, s egyszer topon, majd pedig miden. Mindamellett, hogy kiválóan működik az „eredeti” helyén is, most úgy érzem, inkább a szóló ösvényeken erős.

Az ultija annyira rettentően túl van tolva jelenleg, hogy pazarlás 2v2 szituációra késztetni. Jelenleg nem nagyon van olyan karakter, amelyik fel tudná vele venni a versenyt egy 1v1 szituációban. S ezen a rúnaválasztás csak egy újabb lapáttal rátesz.

Samira ultija minden hatótávon belül lévő karaktert tízszer üti meg. Ez azt jelenti, hogy potenciálisan egy harcon belül akár ötvenszer is lecsaphat. (Arról nem is beszélve, hogy ha van olyan ellenfél, amely képes klónozni magát.) A Legend: Bloodline rúnának és a lifesteal (életerő lopás) tárgyaknak köszönhetően pedig így szabályosan halhatatlanná tud válni egy szorult helyzetben.

A folyamatosan halmozódó mozgási sebesség miatt pedig szinte lehetetlen elmenekülni előle. Vagyis azokban az ösvényekben, ahol jó esetben senki sem tud segíteni ellenfeleinknek, gyakorlatilag szabadon garázdálkodhat. A junglernek is meg kell gondolnia, hogy lép-e, ugyanis minden kill után újra használható az E képessége a hősnek, amivel könnyedén kereket is lehet oldani.

Első sorban úgy vélem, hogy az ultiját kellene a Riot Games-nek gyengítenie. Ha ez hotfix formájában megtörténik, akkor újra lehet gondolni a hős pozícióját. Most sajnos annyira erős, hogy bárhol, bármikor felbukkanhat. Ha esetleg játszanád, akkor szóló ösvénybe a Conqueror rúnát, az alsó ösvényre pedig a Fleet Footwork rúnát ajánlom hozzá.

https://www.facebook.com/groups/lolhungary/

×