Az árversennyel kapcsolatos győzelem után újabb csatát nyert a Playstation 5 az új Xboxokhoz képest. Mint ismert, az új PS-ek árát ugyanis jóval alacsonyabbra lőtte a Sony, mint ahogy a Microsoft beárazta az Xbox új szériáját. Bár fontos szempont, de ez még mindig csak egy tétel a rengeteg összehasonlítás közül. Méret, teljesítmény, kompatibilitás, elérhetőség és még sorolhatnánk az általános kategóriákat.
Egy nevét nem vállaló játékfejlesztőnek köszönhetően azonban most egy nem éppen átlagos szempontból is megvizsgálhatjuk, mi vár ránk az új PS és új Xbox megjelenésekor.
Az EGX riportjából ugyanis kiderül, hogy bár papíron az Xbox Series X erősebb lesz, ám a fejlesztők számára mégis a Playstation tűnik vonzóbbnak jelenleg. Az ok nagyon egyszerű, könnyebb rá játékot programozni, mint az új Xboxok mellé:
„Minden egyes fejlesztő, akivel eddig beszéltem, istenítette a PS5 egyszerűségét. Könnyű vele dolgozni, jó a felépítése és könnyedén elérhetőek a programozáshoz szükséges elemek. Mindenki nagyon elégedett is vele. Hiszen lényegében ugyanaz, mint a PS4 rendszere volt, csak sokkal erősebb és több benne a lehetőség.” – foglalták össze a PS5-el kapcsolatos véleményeket.
Mindez tehát egy kiemelten jó hír az Unreal Engine 5-öt váró PS rajongóknak. Egyelőre zökkenőmentesen zajlik az újgenerációs PS mellé érkező játékok adaptálása. Nem úgy az Xbox Series X esetében, ahol a fejlesztőknek meggyűlik a bajuk a programozással.
„A fejlesztői környezet az Xbox esetében rettentően megosztó. Egyes stúdióknak könnyen ment az átállás, míg mások nagyon megszenvednek vele a mai napig. A Microsoft ugyanis kivette az eddig ismert Xbox Developers Kitet, és csak az általános General Developers Kitet tette elérhetővé az fejlesztőknek. Ennek hosszú távon persze van előnye, hiszen az ezzel való fejlesztés PC-re, Series X-re és Xbox One-ra egyszerre történhet, de rövid távon ez biztosan negatívan hat majd az új generáció játékaira. Meglátjuk mennyire fog ez számítani a megjelenéskor az új játékok esetében.”
Hogy őszinték legyünk, szerintünk az újgenerációs konzolok esetében, főleg az elején, pont a „wow” élményt fogják keresni a játékosok. A minél szebb ingame grafikát, az állukat leejtő intrókat és a kevés hibával leprogramozott játékokat fogják keresni. Ha az Xbox vagy a PS már az elején lemarad ezen a fronton, annak hosszú távon is fájdalmas hatásai lehetnek.
2024.04.07. – A Warzone és Modern Warfare III legújabb szezonja néhány nappal ezelőtt, április harmadikán vette kezdetét.…
2024.04.07. – Egy időben meglehetősen rossz volt a gamer laptopok megítélése. Tegyük hozzá, hogy nem…
2024.04.07. – A Valve nem sokat pihent a Major után. A Counter-Strike 2 Majort a CSGOEmpire gárdája…
Bódi Dániel 2024.04.07. - Egy alapvetően multiplayer játéknál nem egy nagy hátrány, ha a legtöbb…
2024.04.07. – Míg egykor csak néhány periféria kiváltsága volt az RGB világítás, addig manapság már…
2024.04.07. – A Call of Duty: Warzone kliense a negyedik születésnapját ünnepelhette idén márciusban. A…