Könyvek videojátékokról és gamerekről gamereknek. Összegyűjtöttünk négy érdekes és elgondolkoztató sci-fi regényt, amiben nagy szerepe van a játékoknak is.

Ernest Cline regénye a Ready Player One, amiből 2018-ban készített filmet Steven Spielberg nem az egyetlen könyv, ami videojátékokkal foglalkozik. Bár a pszichológiai művek és tanulmányok a legtöbbször még mindig mumusként állítják meg a játékokat, a sci-fik inkább izgalmas játszóteret csinálnak belőlük. Ilyenek az alábbi kötetek is, melyek amellett, hogy elgondolkodtató kérdéseket vetnek fel még rendkívül szórakoztatóak is. Te hány főszereplőben ismersz magadra?

Bash Bash Revolution – Douglas Lain

Lain ifjúsági regényét nemcsak fiatal tiniknek, de felnőtteknek is érdemes elolvasni. A történet főszerepében Matthew áll, aki mióta kibukott a középiskolából jórészt videojátékozással tölti az idejét. Ahogy azonban ez a zseniknél lenni szokott az iskolai végzettsége nem szab határt tehetségének. A problémás családból származó fiú így kifejleszt egy mesterséges intelligenciát, ami a Bucky nevet kapja. A két fél egy rég elavult Nintendo játékot használ a kommunikációhoz és lassan kiderül, hogy bizony a világ, amit Bucky kínál a vele kapcsolatban állóknak, sokkal érdekesebb, mint a valóság.

Bash Bash Revolution - Only You Can Save Mankind

Kép forrása: kobo.com, amazon.com

Only You Can Save Mankind – Terry Pratchett

Az elborult fantasy regényeiről ismert Pratchett tett egy kis kitérőt a sci-fi világába az Only You Can Save Mankind című történetével. A Johnny Maxwell-trilógia első részeként megjelent könyv a Bash-hez hasonlóan egy zűrös családi háttérrel megáldott kisfiút helyez a középpontjába. Johnny a valóság elől menekülve a videojátékok megszállottjává válik, egyik kedvence pedig a Gulf War nevű háborús játék lesz. A történet nem tűnik valóságosabbnak a tizenkét éves fiú számára, mint az ellenfélként feltűnő ScreeWee űrlények. Csakhogy egy nap az űrlények megadják magukat, amire nem lenne szabad képesnek lenniük. Ezután fordul csak a feje tetejére a sztori.

Johnny hirtelen a játék világában találja magát, ami egyik pillanatról a másikra válik számára valósággá. A könyv még saját videojátékát is megihlette, a hírhedten megnyerhetetlen Journey to Alpha Centauri (in Real Time) képében.

In Real Life – Cory Doctorow és Jen Wang

Az In Real Life című grafikus regény középpontjában Anda, a Coarsegold Online nevű MMORPG nagy rajongója áll. A lány egész közösségi hálója a játékosokból épül fel és itt is érzi valódi önmagának magát. Egy hős, egy magabiztos vezető és a világ minden pontjáról vannak barátai, legalábbis addig, amíg egy cég egy különös felkéréssel nem keresi meg.

Az In Real Life több érdekes kérdést is boncolgat a videojátékokkal kapcsolatban. A fő problémája ugyanakkor az, hogy milyen hatással vannak virtuális tetteink és döntéseink valós énünkre. Vajon egy videojáték tényleg befolyásolhatja a gondolkodásunkat? Esetleg arc nélkül, ismeretlenül olyan kegyetlenségekre is hajlamosak vagyunk, amik a való életben meg sem fordulnának a fejünkben? Az In Real Life többek között erre is keresi a választ.

In Real Life & Insignia

Kép forrása: amazon.com

Insignia – S.J. Kincaid

Nem a játék a fontos, hanem a játékos – Lehetne a történet alcíme. Kincaid Insigniája egy trilógia első kötete, melynek középpontjában egy tizennégy éves kamaszfiú áll. Tom Raines a valóságban nem egy izompacsirta, a virtuális térben azonban egy igazi bajnok. A földi erőknek pedig épp erre a bajnokra van szükségük.

A háború ebben a világban már nem a Föld erőforrásaiért folyik, a tét ugyanis a Naprendszer irányítása. A történet néhány pontjában emlékeztet Gavin Hood 2013-as Végjáték című filmjére, melyben egy csapat gyerek vívta meg a felnőttek háborúját, miközben nem is tudtak róla. Tom hasonlóképpen válik a hadsereg bábjává az Insigniában, amit a témára fogékonyaknak érdemes elolvasni.

Neked mi a kedvenc videojáték-sztorid, sci-fi regényed?

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×