A Fortnite Battle Royale történetében igazán fontos szerepet játszanak a kozmetikai elemek. Viszont temérdek kellemetlenséget is okozhatnak.

Emlékszem, amikor először játszottam a Fortnite-tal, még szó sem volt speciális Outfitekről. A játékosok azzal a karakterrel játszottak, amit a gép dobott és nem volt kérdés, hogy a Victory Royale a cél. Persze akkoriban még olyan fegyverek és eszközök segítették az előrehaladást, mint a Zapatron, vagy éppen a füstgránát.

Aztán az Epic Games elkezdte bevezetni a Battle Pass rendszert a különböző szezonokhoz. A második szezon vége, harmadik szezon eleje környékén robbanásszerűen megnőtt a Fortnite játékosok száma, s ennek hatására új időszak indult a videojátékok történetében. A Fortnite átvette az irányítást a Battle Royale kategória fölött. Majd most, két és fél évvel később már-már közösségi térként tekinthetünk rá.

Kép forrása: Epic Games

Az igazi kasszasikert mégsem a játékosszám – elvégre Free-to-Play játékról beszélünk -, hanem a kozmetikai tartalmak értékesítése hozta el a kiadónak.

Az Epic ráérzett, hogy mivel lehet igazán költekezésre késztetni a játékosokat. A mikrotranzakciókként a játékba helyezett speciális Outfitek és kiegészítők elvarázsolták a közösséget, mindenki ki akart tűnni a tömegből. A játék harmadik szezonjának Battle Pass csomagja például már 100 Tier tartalmat ajánlott, ez volt az első szezon, ami ezzel a számmal operált. Azóta már csak formálisan állja meg a helyét a 100 játékelem, ugyanis temérdek kiegészítő és bónusz tartozik még hozzá.

„Defaultnak” lenni rossz?

A késztetés arra, hogy kitűnjünk, viszont egy teljesen új problémát idéztek elő a közösség fiataljai között. A Polygon egyik korábbi anyagából kiderül, hogy a Fortnite hatására egyre többen inzultálták egymást a gyermekek között. Annyira a skinek köré rendeződött a játék, hogy a kisebbek ezekhez a tartalmakhoz kötötték a játéktudást is. Ha valaki nem engedhette meg magának a csili-vili skineket, jó játékos már nem lehet. Így alakult ki a „default” szleng, amit a fiatalok ma már azokra használnak, akik nem ügyesek a játékban. Mindezt pedig onnan emelték át, hogy a skin nélküli karaktereket hívja egyébként a rendszer Default karaktereknek.

A riportból kiderül, hogy egyre több gyereket közösítettek ki a fiatal csoportok csak azért, mert nem rendelkeztek Fortnite skinnel. Ami valljuk be, hogy egy Free-to-play játék esetében nem is kéne, hogy problémát okozzon. Ez pedig összességében nemcsak a gyerekek, hanem a kiadó hibája is. Szomorú, hogy egy játék, ami ráadásul még törekszik is arra, hogy összehozza a közösséget a cross-platform lehetőségekkel és a Party Royale LTM-mel, az extra tartalmak miatt bomlasztja a saját fiatal közösségét. Ráadásul mindezzel párhuzamosan még a gyerekek szórakozását és mentális egészségét is kockára teszi.

Nincs megállás

Az ember azt hinni, hogy az Epic Games tanult a hibákból és az évek során lazít a rendszeren. Ám mint kiderült, ez közel sem opció. Tavaly karácsonykor bőven ellátták a játékosokat ingyen tartalmakkal és karakterekkel a fejlesztők, így végül is mondhatjuk, hogy valamilyen szinten oldották a feszültséget. Viszont jól látszik a kiadó politikáján, hogy még mindig rettentően nagy a húzóerő a skinek irányába.

Ott van például Galaxy Scout esete. Azért is ugrott be olyan hirtelen ez a példa, mert a mai (szeptember 15.) Item Shop ciklusba is bekerült. Ez volt az a karakter, akit egy Samsung kupa keretein belül a jól teljesítők megszerezhettek maguknak ingyen.

Mindenki megőrült, igyekeztek a legtöbben kompatibilis készülék közelébe jutni, hogy megszerezhessék maguknak az új Outfitet és kiegészítőket. Ám ez az erőfeszítést mit sem ért, ugyanis a jutalom pár nappal később ott virított a játék boltjában.

Ezzel csupán az a probléma, hogy egy „exkluzív” lehetőségével próbálják bevonni a játékosokat a fejlesztők, majd pedig szinte azonnal le is csapják a hype-ot az Item Shop kínálatával. Viszont még mielőtt úgy tűnne, hogy teljességgel ellenzem ezt a húzás – mondjuk itt megjegyezném, hogy nem tartom sportszerűnek -, nézzük meg a pozitívumait mindennek.

Emlékezzünk vissza, hogy micsoda káosz övezte Skull Troopert és Ghoul Troopert a játék első két évében. Ebay-en az egekbe emelkedtek a felhasználó árak, mert mindenkinek azok a tartalmak kellettek, amelyek csupán a játékosok töredékének adatottak meg. Amint újra elérhetővé tették őket a fejlesztők, a „fekete piacok” kínálatai is enyhültek, s az árak is a földbe álltak.

Díjazás, vagy béta teszt?

Összességében tehát úgy gondolom, hogy jót tesz a játéknak az, hogy nem készít annyi exkluzívot a kiadó (a PS Plus csomag még mindig elég érdekes helyzetet szül), viszont a versenyek szempontjából nem fair, hogy olyan tartalmakat osztogatnak, amiket később bárki megszerezhet magának. Érthetők az intézkedések, de itt valószínűleg jobb lenne ha venne a kiadó egy nagy levegőt és bevállalná a győzteseknek járó exkluzív tartalmak lehetőségét. A League of Legends esetében is működött a Triumphant Ryze-zal, nem hiszem, hogy a Fortnite Battle Royale ne tudna megbirkózni ezzel.

 

Konklúzió: Ha nem volt elég pontod a Samsung kupán, most ismét javíthatsz, ha eléggé kitárod a pénztárcád. A Galaxy Scout elérhető az Item Shopban.

https://www.facebook.com/groups/fortnitehunkozosseg/

×