A Fortnite Battle Royale történetében igazán fontos szerepet játszanak a kozmetikai elemek. Viszont temérdek kellemetlenséget is okozhatnak.

Emlékszem, amikor először játszottam a Fortnite-tal, még szó sem volt speciális Outfitekről. A játékosok azzal a karakterrel játszottak, amit a gép dobott és nem volt kérdés, hogy a Victory Royale a cél. Persze akkoriban még olyan fegyverek és eszközök segítették az előrehaladást, mint a Zapatron, vagy éppen a füstgránát.

Aztán az Epic Games elkezdte bevezetni a Battle Pass rendszert a különböző szezonokhoz. A második szezon vége, harmadik szezon eleje környékén robbanásszerűen megnőtt a Fortnite játékosok száma, s ennek hatására új időszak indult a videojátékok történetében. A Fortnite átvette az irányítást a Battle Royale kategória fölött. Majd most, két és fél évvel később már-már közösségi térként tekinthetünk rá.

Kép forrása: Epic Games

Az igazi kasszasikert mégsem a játékosszám – elvégre Free-to-Play játékról beszélünk -, hanem a kozmetikai tartalmak értékesítése hozta el a kiadónak.

Az Epic ráérzett, hogy mivel lehet igazán költekezésre késztetni a játékosokat. A mikrotranzakciókként a játékba helyezett speciális Outfitek és kiegészítők elvarázsolták a közösséget, mindenki ki akart tűnni a tömegből. A játék harmadik szezonjának Battle Pass csomagja például már 100 Tier tartalmat ajánlott, ez volt az első szezon, ami ezzel a számmal operált. Azóta már csak formálisan állja meg a helyét a 100 játékelem, ugyanis temérdek kiegészítő és bónusz tartozik még hozzá.

“Defaultnak” lenni rossz?

A késztetés arra, hogy kitűnjünk, viszont egy teljesen új problémát idéztek elő a közösség fiataljai között. A Polygon egyik korábbi anyagából kiderül, hogy a Fortnite hatására egyre többen inzultálták egymást a gyermekek között. Annyira a skinek köré rendeződött a játék, hogy a kisebbek ezekhez a tartalmakhoz kötötték a játéktudást is. Ha valaki nem engedhette meg magának a csili-vili skineket, jó játékos már nem lehet. Így alakult ki a “default” szleng, amit a fiatalok ma már azokra használnak, akik nem ügyesek a játékban. Mindezt pedig onnan emelték át, hogy a skin nélküli karaktereket hívja egyébként a rendszer Default karaktereknek.

A riportból kiderül, hogy egyre több gyereket közösítettek ki a fiatal csoportok csak azért, mert nem rendelkeztek Fortnite skinnel. Ami valljuk be, hogy egy Free-to-play játék esetében nem is kéne, hogy problémát okozzon. Ez pedig összességében nemcsak a gyerekek, hanem a kiadó hibája is. Szomorú, hogy egy játék, ami ráadásul még törekszik is arra, hogy összehozza a közösséget a cross-platform lehetőségekkel és a Party Royale LTM-mel, az extra tartalmak miatt bomlasztja a saját fiatal közösségét. Ráadásul mindezzel párhuzamosan még a gyerekek szórakozását és mentális egészségét is kockára teszi.

Nincs megállás

Az ember azt hinni, hogy az Epic Games tanult a hibákból és az évek során lazít a rendszeren. Ám mint kiderült, ez közel sem opció. Tavaly karácsonykor bőven ellátták a játékosokat ingyen tartalmakkal és karakterekkel a fejlesztők, így végül is mondhatjuk, hogy valamilyen szinten oldották a feszültséget. Viszont jól látszik a kiadó politikáján, hogy még mindig rettentően nagy a húzóerő a skinek irányába.

Ott van például Galaxy Scout esete. Azért is ugrott be olyan hirtelen ez a példa, mert a mai (szeptember 15.) Item Shop ciklusba is bekerült. Ez volt az a karakter, akit egy Samsung kupa keretein belül a jól teljesítők megszerezhettek maguknak ingyen.

Mindenki megőrült, igyekeztek a legtöbben kompatibilis készülék közelébe jutni, hogy megszerezhessék maguknak az új Outfitet és kiegészítőket. Ám ez az erőfeszítést mit sem ért, ugyanis a jutalom pár nappal később ott virított a játék boltjában.

Ezzel csupán az a probléma, hogy egy “exkluzív” lehetőségével próbálják bevonni a játékosokat a fejlesztők, majd pedig szinte azonnal le is csapják a hype-ot az Item Shop kínálatával. Viszont még mielőtt úgy tűnne, hogy teljességgel ellenzem ezt a húzás – mondjuk itt megjegyezném, hogy nem tartom sportszerűnek -, nézzük meg a pozitívumait mindennek.

Emlékezzünk vissza, hogy micsoda káosz övezte Skull Troopert és Ghoul Troopert a játék első két évében. Ebay-en az egekbe emelkedtek a felhasználó árak, mert mindenkinek azok a tartalmak kellettek, amelyek csupán a játékosok töredékének adatottak meg. Amint újra elérhetővé tették őket a fejlesztők, a “fekete piacok” kínálatai is enyhültek, s az árak is a földbe álltak.

Díjazás, vagy béta teszt?

Összességében tehát úgy gondolom, hogy jót tesz a játéknak az, hogy nem készít annyi exkluzívot a kiadó (a PS Plus csomag még mindig elég érdekes helyzetet szül), viszont a versenyek szempontjából nem fair, hogy olyan tartalmakat osztogatnak, amiket később bárki megszerezhet magának. Érthetők az intézkedések, de itt valószínűleg jobb lenne ha venne a kiadó egy nagy levegőt és bevállalná a győzteseknek járó exkluzív tartalmak lehetőségét. A League of Legends esetében is működött a Triumphant Ryze-zal, nem hiszem, hogy a Fortnite Battle Royale ne tudna megbirkózni ezzel.

 

Konklúzió: Ha nem volt elég pontod a Samsung kupán, most ismét javíthatsz, ha eléggé kitárod a pénztárcád. A Galaxy Scout elérhető az Item Shopban.

https://www.facebook.com/groups/fortnitehunkozosseg/

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

129 990 Ft

Kosárba

129 990 Ft

Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az elegancia és modern vonalvezetés tökéletes ötvözete,... tovább »

129 990 Ft

Kosárba

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft

Kosárba

9 320 Ft

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Az Aldi nem volt a helyzet magaslatán, a csalódott vásárlók Facebookon fejezték ki nemtetszésüket.

Bár nem egy hosszú videó, de kiválóan jellemzi a videojáték-karakterek mozgását. A paródia igen népszerű lett a Twitteren.

Gyászol a filmes és a videojátékos világ. Elhunyt az egyik legkiemelkedőbb zeneszerző, az olasz Ennio Morricone. Több nagy sikerű videojátékba is készített zenét.

×