A Treyarch és az Activision végre bemutatta a Call of Duty: Black Ops Cold War többjátékos módjának elemeit. Bőven lesz mit megszokni, cserébe gyönyörű lett.

Amikor a napokban említettük szeptember 9-ét, a legtöbb Call of Duty rajongónak felcsillant a szeme. Ez volt ugyanis az a dátum, amikor végre valahára lerántották a fejlesztők a leplet az új Black Ops, a Cold War játékmenetéről. Az Activision és a Treyarch bemutatta, hogy mire lehet számítani grafika terén, valamint egy halom infót megosztottak a többjátékos élményről is.

Ráadásul ez csak a kezdet. Még bőven bújik meg felfedetlen tartalom a Cold War név mögött. A szóló kampányról nem sokat tudunk, s a béta megjelenése is még egy kicsit távolabb van. Lesznek viszont zombik, szóval már most mindenki meg is nyugodhat.

https://www.youtube.com/watch?v=rXRQyd6_5j4

 

Pályák

A játékmenet elsőre nekem olyan volt, mintha a Treyarch összemosta volna a Call of Duty pörgős stílusát az EA Battlefield játékaival. Ez persze jót is jelenthet a széria szempontjából, az innovatív fejlesztések mindig tárt karokra találnak.

Ha már betekintést nyerhettünk abba, hogy mire lehet számítani, bizony érdemes az akciót körülvevő környezetre is fókuszálni. A multiplayer játékok esetében mindig is kulcsszerepet kaptak a pályák, amikből most is ellőtt párat a fejlesztőcsapat.

Összesen öt olyan pálya van, aminek az érkezését már megerősítették korábban a Cold Warba. Ezek közül Miami játékmenete már a bejelentés előtt kiszivárgott.

  • Armada
  • Crossroads
  • Miami
  • Satellite
  • Moscow

https://twitter.com/charlieINTEL/status/1303746238165155843

 

Játékmódok

Ahogy az lenni szokott, nemcsak eszetlenül durrogtathatunk majd a Black Ops Cold Warban, hanem különböző játékmódok lehetnek a sorvezetőink. Ezek közül is megerősítettek párat, a Deathmatch és a VIP nem maradt le a listáról.

  • Combined Arms (five-flag Domination)
  • VIP
  • Hardpoint
  • Kill Confirmed
  • Team Deathmatch
  • Control
  • Fireteam

Sőt, ChalieINTEL-nek köszönhetően még egy játékmenet bemutatót is kaptunk egy, a Miami pályán zajló VIP menetről:

 

Fegyverek

Nincsen Call of Duty fegyverek nélkül. Az élmény akkor az igazi, ha úszkálhatunk az arzenálban, s első ránézésre nem fog csalódást okozni a Cold War. Összesen 12 elsődleges fegyver érkezését erősítették meg a fejlesztők, de mellettük a másodlagos kategória sem szégyenkezhet véleményem szerint.

Elsődleges fegyverek

  • Assault Rifle-ök
    • XM4
    • Krig 6
    • AK-47
  • SMG-k
    • MP5
    • Type 821
    • AK-74u
  • Tactical Rifle-ök
    • M16
    • Type 63
  • Light Machine Gunok
    • RPD
    • Stoner 63
  • Sniper Rifle-ök
    • LW3-Tundra
    • Pelington 703

Az MP5 visszatér a Cold Warban is; Kép forrása: Call of Duty

Másodlagos fegyverek

  • Pisztolyok 
    • 1911
    • Diamatti
  • Shotgunok
    • Hauer 77
    • Gallo SA12
  • Launcherek
    • Cigma 2

Perkek

A többjátékos élményt a Perk nevet viselő speciális effektek színesítik. Mindenki megválaszthatja a maga kombinációit, ezzel személyre szabva a Call of Duty élményt. Már a Modern Warfare-ben is meghatározó elemei voltak a játékmenetnek, így nem meglepő, hogy folytatja a jó szokást a Treyarch is. Több képesség nevet fog váltani, a jelenleg Dead Silence-ként ismert Perk a Cold Warban Ninja néven fog futni.

Perk 1: 

  • Engineer
  • Tactical Mask
  • Flak Jacket

Perk 2: 

  • Scavenger
  • Quartermaster
  • Tracker

Perk 3: 

  • Cold Blooded
  • Ghost
  • Ninja

Perkek a Modern Warfare-ben

Visszatérnek a Field Upgrade-ek

A Modern Warfare-ben bevezetett Field Upgrade-rendszer megtalálható lesz a Cold Warban is. A különböző speciális robbanószereket itt is egy meghatározott töltési idő után használhatjuk majd, eltérően a sima Tactical, vagy Lethal felszerelésektől.

Field Upgrade

  • Proximity Mine
    • Töltési idő: 2:00
  • Sam Turret
    • Töltési idő: 3:45
  • Jammer
    • Töltési idő: 2:30
  • Field Mic
    • Töltési idő: 3:15

Tactical

  • Smoke Grenade
  • Stun Grenade

Lethal 

  • Frag
  • C4

Scorestreak

Eddig ez az az eleme a Cold War multinak, amit a legtöbb kritika ér a játékosok oldaláról. Összességében hasonlóan működik, mint a már jól ismert Streak-rendszer, ám a Treyarch verziója nem áll vissza nullára halálonként. Vagyis nincs negatív hatása a rendszerben annak, ha eltesznek minket láb alól. Persze a pontok halmozása azon alapszik majd, hogy egy életen belül hány embert végeztünk ki. Ezt egy „Chain Score” felirat fogja számolni a HUD-on. A Streakek spammelésére a Treyarch kifejlesztett egy képességspecifikus rendszert, ami töltési időt ad az összes játékban lévő Streaknek. Kíváncsiak leszünk, hogy mindez hogyan néz majd ki a gyakorlatban.

https://www.facebook.com/groups/codmwhungary/

×