A Blizzard kártyajátéka a legsikeresebb darab a műfajon belül, ismerjük hát meg a Hearthstone rövid, öt éves történelmét!

Valljuk be, a Blizzard sosem tudott komolyabb forradalmi újításokat eszközölni a játékiparban, inkább már meglévő ötletek elegyítésével és azok tökéletesítésével kereste kenyerét. A cégen belül létrehozott Team 5 nevű csapat 2008-ban a Magic: The Gathering nevű TGC alapjait felhasználva belekezdett egy gyűjtögetős kártyajáték megvalósításába, ám a projektet eleinte egy másik cím elkészülése akadályozta.

A társaság legtöbb alkalmazottját a Starcraft II fejlesztői csapatába helyezték át, így jó ideig csak Eric Dodds és Ben Brode tevékenykedtek komolyabban a projekten. 2010-re megszületett a Warcraft világát felhasználó Hearthstone első prototípusa, melynek hála a csapat ismét teljes létszámban dolgozhatott. Az első véglegesnek nevezhető verzió három és fél év kemény munka után született meg.

Az első bemutató után egyértelmű volt a siker, de persze nem is vártunk mást egy Blizzard címtől.

Kép forrása: hearthstone.gamepedia.com

Pár hónappal később elindultak a zárt bétatesztek, a Blizzconon pedig hivatalos versenyt is rendeztek. Fényes jövőre számíthatott a játék, hiszen ekkorra már több nagyobb streamer és youtuber Hearthstone karrierbe kezdett. Persze a Team 5 üdvöskéje nem volt tökéletes, de a tesztek és a rengeteg visszajelzés alapján folyamatosan fejlődött a játék. 2014 elején még egy nyílt bétateszt segítségével kijavították a megmaradt hiányosságokat, március 21-én pedig hivatalosan is kiadták a játékot. Áprilisban megkezdődött az első ranked szezon, majd ugyanebben a hónapban bejelentették a világbajnokságot és a Curse of Naxxramas névre hallgató első kiegészítőt. Ekkorra a Hearthstone már majdnem húszmillió regisztrált felhasználóval rendelkezett, és ezt a számot hihetetlen tempóban gyarapították tovább az újonnan érkezők.

A következő Blizzcon ismét hatalmas fordulópont volt. Itt zajlott le az első világbajnokság, melyet az amerikai származású Firebat nyert meg, valamint bejelentettek még egy nagyobb tartalmat. Ismertették a jövőbeli ütemtervezetet, amely újabb versenyekkel, évente három kiegészítővel és rengeteg plusz tartalommal csábította az embereket. Számításaik beváltak, bár a töménytelen mennyiségű kontent legalább ugyanennyi hibával járt. Az új lapok érkezésével megborult a játék egyensúlya, jöttek hát a nerfek. Kisebb változtatásokat már a béta időszakban is eszközöltek a fejlesztők, de azok egy része buff vagy rework volt. Eleinte csak egy-két laphoz kellett hozzányúlni, például a legendás Undertaker-hez. A Team 5 közben ráeszmélt arra, hogy a standard készlet sem tökéletes, ott is belenyúltak hát a rendszerbe. Így változott meg többek között Soulfire, a Starving Buzzard vagy Leeroy Jenkins is.

Hearthstone, Világbajnokság, Pavel

Kép forrása: www.redbull.com

2016-ban a Hearthstone fénykorát élte. Az esport részleg maximális fordulatszámon pörgött, a játékosok létszáma pedig folyamatosan rekordokat döntögetett. Áprilisban aztán megérkezett a Whispers of the Old Gods névre hallgató expansion, ami az eddigi legnagyobb változást hozta magával. Két év alatt a játék lapkészlete hatalmas lett, amely tarthatatlan helyzetet idézett elő, megszületett hát a Standard és a Wild formátum. A módosulást sokan kétkedve fogadták, de szükség volt erre a lépésre. Standardba meghagyták nekünk a classic készletet és a legújabb kiegészítők lapjait. A két évnél öregebb kontentek viszont már nem lesznek elérhetőek, csupán Wild módban. Ez a rotációs folyamat igyekszik mindig frissen tartani a metát és a játék egyensúlyát is.

A csodás év végül csúfosan ért véget, köszönhetően a Mean Streets of Gatgetzan érkezésének. Ben Brode és csapata pedig megesküdött rá, hogy ez lesz minden idők legizgalmasabb időszaka a játékban. Ki is tettek magukért, saját fejlesztőik mellé profi játékosokat invitáltak a stúdióba, hogy segítsenek nekik a tervezésben. Nos ez a kooperáció a várt hatás ellenkezőjét váltotta ki, december végére a meta teljesen fejreállt. Csupán 5-6 deck volt játszható, de azok brutálisan erősek voltak. Patches, a kis kalóz minden agresszív pakliban szerepelt, a lassabb ellenfelek többsége pedig csak Reno Jackson segítségével tudott harcba szállni. A MSoG hatására többen elhagyták a játékot, és csak a nerfek sokasága, valamint az újabb rotáció tudta visszacsalni őket.

Áprilisban jött a Journey to Un’goro, és majdnem helyrehozott mindent. A két játékformátum mellé bekerült a Hall of Fame, amely a classic szett túl sokat használt darabjait adta át a múltnak. Így  került ki Sylvanas Windrunner, Ragnaros és az Azure Drake a Standard metából. Nyugodt időszak volt ez ismét a Hearthstone világában, csupán egy-két erősebb pakli bosszanthatta a játékosokat. A következő kontentek aztán ismét igyekeztek kivágni a biztosítékot mindenkinél. Az elkövetkezendő időszakban főleg a legendary lapoknak miatt megszületett pár túl erős deck. A 2014-ben felállított ár/arány értékek megszűntek létezni, helyettük egy új, teljesen balanszmentes rendszer jött létre. A Blizzard ismét nerfekkel próbálkozott, de mindent ők se tudtak helyrehozni. Félreértés ne essék, a Hearthstone játszható volt ekkor is, de a rég megismert élvezeti értéke ekkora már nem létezett.

Hearthstone, Dean Ayala

(Dean Ayala) Kép forrása: www.invenglobal.com

A 2018-as rotáció idején aztán jött az újabb érvágás. Ben Brode elhagyta a céget, helyét pedig Dean Ayala vette át. Az Iksar néven ismert fejlesztő jó választásnak bizonyult, hiszen páratlan technikai tudással rendelkezik és nem mellesleg kiváló Hearthstone játékos. Mondjuk az első általa kiadott kiegészítő nem pont őt igazolja, de későbbi munkásságai már jobban tükrözik az általa kijelölt irányt. Lépéseit többször megkérdőjelezik, de Dean és a Team 5 határozottan jó úton halad. Céljuk, hogy a Hearthstone ismét régi fényében tündököljön, és ezért láthatóan mindent meg is tesznek a csapat tagjai.

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

129 990 Ft

Kosárba

129 990 Ft

Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az elegancia és modern vonalvezetés tökéletes ötvözete,... tovább »

129 990 Ft

Kosárba

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft

Kosárba

9 320 Ft

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Az Aldi nem volt a helyzet magaslatán, a csalódott vásárlók Facebookon fejezték ki nemtetszésüket.

Bár nem egy hosszú videó, de kiválóan jellemzi a videojáték-karakterek mozgását. A paródia igen népszerű lett a Twitteren.

Gyászol a filmes és a videojátékos világ. Elhunyt az egyik legkiemelkedőbb zeneszerző, az olasz Ennio Morricone. Több nagy sikerű videojátékba is készített zenét.

×