Kína majdnem elkészült azzal az ellenőrző rendszerrel, ami megköveteli a játékosoktól, hogy minden játékbelépés során a saját nevüket használják ellenőrzés céljából.

Mindenekelőtt fontos megemlíteni, hogy ez nem jelenti azt, hogy a kínai játékosok hamarosan minden játékban saját nevükkel jelennek meg. Kínában a kormány egy olyan ellenőrző rendszerrel áll elő, ami pontosan nyomon tudja követni az emberek videojáték-használatát.

Minden olyan kínai állampolgár, aki online játékot akar játszani, be kell jelentkezzen a valódi nevével, miután a rendszert a következő hónapban bevezetik.

A rendszert a múlt héten jelentették be a ChinaJoy nevű videojáték expón. Feng Shixin, a kínai Central Publicity Department tisztviselője kijelentette, hogy annak bevezetése után minden kiadót arra kérnek, hogy csatlakozzon a rendszerhez.

Kép forrása: Business Insider

Néhány vállalat, mint például a Tencent és a NetEase már rendelkezik saját ellenőrző rendszerrel, így néhány játéknál a játékosok arcfelismerő szoftvert kénytelenek használni a bejelentkezéskor. Hogy az új állami rendszer ezt helyettesíti majd, vagy a kettő együtt működik, egyelőre nem tudni.

A kormány a bevezetés mellett azzal érvel, hogy meg kell védeniük a kiskorúakat. Mások szerint ezek a rendszerek nevezhetők a Nagy Kínai Tűzfalnak, melyek lényegében csak a cenzúráról szólnak. Idén év elején Kína betiltotta az Animal Crossing: New Horizons játékot, mivel az emberek leginkább államellenes propagandára használták fel.

Ez ellentétes azzal a törvénnyel, amely kimondja, hogy a játékok nem tartalmazhatnak semmit, amely „veszélyezteti Kína nemzeti egységét, szuverenitását vagy területi integritását”.

Kép forrása: CGTN.com

A sajtótájékoztatón azt is elmondták: ellenőrizni fogják a játékokat, hogy megfelelnek-e az ország törvényeinek. Idén eddig több mint 100 játékot büntettek meg azért, mert engedély nélkül működtek az országban. Ezenkívül több mint 2 ezer játékot távolítottak el az App Store kínai felületéről.

A rendszer egyébként nem az első és egyetlen, amit azért vezettek be, hogy ellenőrizzék a játékosokat. A videojáték-függőséggel évek óta harcolnak. Korábban létrehozták a játékfüggők katonai táborát, sőt nem egyszer korlátozták a kiskorú kínai felhasználók játékidejét. A rendszer célja ismét az, hogy mindenki a saját nevével azonosítható legyen, ezzel pedig szabályozni (illetve büntetni) lehet azokat, akik nem tartják be a videojátékokra vonatkozó előírásokat.

Ez azt is jelenti, hogy Kínában nem lehet a fake accountok mögé bújni. Minden regisztráció mögött megtalálható a valós személy.

Érdekes ugyanakkor, hogy a sok hasonló rendszer ellenére az ipar nem szenvedett jelentős károkat. Ez köszönhető annak is, hogy a koronavírus-járvány alatt a videojáték-ipar fellendült. Szintén a ChinaJoy rendezvényen derült ki, hogy a kínai játékeladások 22 százalékkal növekedtek. Ez 2020 első felében összesen 139,4 milliárd jüan. Forintban: 5 874 706 237 350,00.

Erre még emlékszel?

Újabb videojáték eltiltást kapnak a kiskorúak Kínában

×