A spanyol eMonkeyz magyar játékosa, Kubu egyesével halad végig a legfrissebb LoL Patch hősein, hasznos tanácsokat megfogalmazva a változások mellé.

Élesedett a 10.11-es LoL Patch, ideje megvizsgálni, hogyan hatnak majd a nerfek és a buffok a metára. Segítségünkre lesz ennek értékelésében a kevés külföldön játszó magyar LoL profik egyike, Kubu is. A spanyol első osztályban szereplő eMonkeyz magyar Toposa, Tóth Viktor alias Kubu összegyűjtötte személyes benyomásait a 10.11-el kapcsolatban. Íme:

Volibear

Ennek a champiönnek a legnagyobb ellensége mindig is a mobilis, és jól kite-oló championök voltak, mint persze sok másik meele bruisnerek. Na csak általában a meele bruisereknek szokott lenni 1 gap closejuk (irelia q- xinzhao e- camille-e stb). Na, ez a rework ezért is érdekes, a kitje rengeteg változáson ment át, adtak neki jobb lehetőségeket arra, hogy rámászhasson az ellenfélre (Q-cd reset ha eltalál egy cc a hatása alatt, ulti). Adtak neki konzisztensebb wavecleart (Q és E), és a W-t ért változások alapján még egy félelmetes duelist is lehet. Ugyanis rengeteg sustainnel és mixed- damaggel rendelkezik az egész champion.

Nos, az ultija… hát… hm… hogy is mondjam.. broken? Egy ugrás, ami aoe-ban sebez és kikapcsolja a tornyokat + még blokkolni sem lehet, ugyanis ignorálja a unit collisiont. Ja broken.

Röviden, véleményem szerint a Riot Games Volibeart játszhatóvá tette, sőt eléggé brokenné. Meele champiönöket nem igazán mernék ellene pickelni.

Fiddlesticks

A championt nem láttam túl sűrűn a patch előtt, a patch után már viszont láttam 1-2 mérkőzésen. Feltűnően erősnek- idegesítőnek bizonyult a karakter. Nem tudom, hogy ez a patch miatt lehet-e konkrétan, nekem eléggé apró változtatásoknak tűnnek, bár nem játszom a championt, így biztosra nem mondhatom, mennyit is jelenthetnek.

Gangplank

Nevetséges változtatásnak tartom, egyetlen dolog, amire tudok gondolni, hogy segíthet kicsit a last hitelésben, és a hordó leütésében, ennyi.

A champion helyzete az erősségi ranglétrán nem igazán fog ettől változni, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról, hogy Gangplank mindig is egy olyan hős volt, aki konzisztensen választható blindba. Ugyanis nem sok meta hard countrje van neki.

Graves

Én egy kicsit jobban hozzányúltam volna a karakterhez. Oké, rendben kicsit kevésbé scalel jól a Q- képessége, de ettől szerintem egyik Graves player sem fog falnak menni. Egyébként sem ez a fő sebzésforrása a karakternek, még azt sem tudom elképzelni, hogy ettől rosszabb lenne észrevehetően a clearje.

Sokkal inkább nerfeltem volna a passzívan kapott armorját, vagy az E-n való CD-csökkenést autoattackonként. Vagy csinálnék valamit a smoke screen-jével, ami szerintem a játék legidegesítőbb spellje.

Hecarim

Apró változtatás itt is, kicsit buffolták a jungleben való clearjét, ugyanakkor igyekeztek odafigyelni arra, hogy a toplane hecarim waveclearje ne szaladhasson meg nagyon.

Janna

Szegény Jannát nem értem miért bántják, annyira egy réteg és szituációs pick, hogy az már nevetséges. Lassan már se shieldelni, se pokeolni nem lesz képes.

Abszolút nem értem a W-jén való sebzéscsökkentést. Ha én nerfelnék valamit Jannán, az esetleg a W-jéből kapott movespeed lenne.

Kai’sa

Picit jobb AD scale ugye a Q-ján, gondolom ezzel azt szeretnék elérni, hogy ne csak azért pickeljenek az emberek Kai’Sa-t, hogy legyen ap sebzés a csapatban. Mert hát ugye az AP Kai’Sa sokkal elterjedtebb, ami szerintem nem hiába van így. Majd kicsit megpiszkálták az ulti range-jét, pontosabban erősítették azt nem is kevés range-vel: rank 2: +250 range, rank 3: 500 range. Szerintem ha a rank 2 még nem is lesz annyira érezhető, akkor a rank 3 biztosan bizonyos szituációkban, szerintem ez abszolút nem egy rossz ötlet a champion hasznosságának segítésében. Ugyanis a karakter lényege az az lenne a koncepció szerint, hogy valamilyen kezdeményezés után (Malphite R pl.) Kai’Sa berepülhessen az ellenfél carryjeire, és gyorsan kiszedje azokat. Ez talán egy picit segíthet ebben.

Lux

Csak egy apróbb bug fix , nem kell erről bővebben beszélni.

Syndra

Egyike azon championöknek, aminek minden spelljén nerfelném a sebzést. A Riot ezt nem így gondolta. Az E-t érintő nerfet én úgy tudnám értelmezni, hogy szeretnék ha az emberek kicsit körültekintőbbek lennének e képességnek használatával. Szerintem ezért növelhették rajta a cd-t. Az a 2 másodperc néha valóban tud gondot okozni egy játékos számára, ha épp rosszkor- rosszul használja ezt a képességet. Ugyanis Syndrának ezen kivül más Engage- Peel képessége nincs.

Talon

Ez a nerf Talonnak mindenképp az early laningjét szeretné nerfelni. Szerintem is kicsit op volt a Q képessége a lane-en maradáshoz, valóban kicsi volt rajta a mana cost, és tényleg sokat healelt. Szerintem ez most így rendben lesz, sokkal könnyebb lesz kipoke-olni, ezáltal pedig kontrollálni őt a játékban.

ADC buffok

Ugyebár rengeteg adc-t érintettek buffok, igazából mindet. Van amelyik attack speedet, van amelyik pedig hp-t kapott. Valószínűleg a Riot azért csinálta ezt így, mert hogy ha minden adc-nek HP-t adtak volna, akkor valószínűleg megint hatalmas lövész fiesta lett volna toppon: Vaynek- Lucianök pl. Ők azt szeretnék, hogy a champiönök botlane-en maradjanak az esetek 90%-ában, ezért vannak így ezek a változtatások. Én nem hiszem azt, hogy ezek a buffok szükségesek voltak, szerintem nem baj az, ha egy adc-t le lehet egy hitelni. Hiszen az adc-is ezt tudja tenni veled a játék későbbi szakaszában.

Itemek

Szintén főleg lövész itemeket erősített a Riot Games, mégpedig a movespeed százalékot erősítették, mindegyik Zeal-ből épülő itemen. Kicsivel több mozgásteret biztosítva ezzel az adc-knek. Szerintem ez teljesen rendben van.

PS: Szerintem ez a patch teljesen rendben van, vannak benne jelentéktelen dolgok, mint pl. a GP vagy Graves, de szerintem vannak benne nagyon jó nerfek is, mint pl. amit Talon kapott.

Köszönjük Kubunak a tartalmas elemzést és a rengeteg hasznos tanácsot! Reméljük ti is hasznosítani tudjátok észrevételeit a hétvégi meccseken!

https://www.facebook.com/groups/lolhungary/

×