Miért nem lehetünk mi is olyan lazák, mint az ázsiaiak? A TFT Mobile koreai reklámja minden pillanatával üti a magyar felhozatalt.

Ártatlan LCK nézésnek indult, agyzsibbasztás lett a vége.

Amikor életemben először találkoztam a TFT Mobile hivatalos, koreai reklámjával, őszintén nem tudtam mit gondoljak, csak ültem és tátott szájjal néztem, ami a képernyőmön villódzik. Most, hogy már legalább harminchatszor megnéztem, még mindig nem tudom, mit kezdjek a látottakkal, de úgy döntöttem, terjesztem az igét, hátha valaki segít a megértésében.

Íme a mestermű:

 

Abban azt hiszem megegyezhetünk, hogy az európai és a keleti kultúra olyan szinten eltér, hogy a kanyarban sem látják egymást. Ezt sokszor tapasztaltuk már a japán mangák és animék esetében, de a Cosplay, mint olyan is csak szubkultúra szintjén van jelen hazánkban. Épp ezért nem meglepő, ha a reklámkultúra is javában eltér.

Dél-Koreára mondhatjuk, hogy az esport otthona. A profi esport játékosokat ugyan annyira tisztelik, mint a „rendes” sportolókat, vagy éppen sztárokat. Faker hollywoodi celebnek számít náluk. S egy olyan országban, ahol ez lehetséges, valószínűleg a médiafogyasztók is sokkal lazábbak, mint nyugaton.

Úgy gondolom, hogy ezért lehetséges az, hogy európai – vagy éppen magyar – szemmel a koreai TFT Mobile reklám egy hatalmas cringe fiestának tűnik. Pedig a reklám nagyon is rendben van, elvégre ha furcsa, többeket mozgat meg. Fluimucil Ábel esete a legjobb példa erre itthonról, ország szerte gyűlölték szegényt, mégis ma már mindenkinek a gyógyszer neve ugrik be, ha valaki köhög a környezetében.

Még ha kellemetlen is, érdemes néha keleti League of Legends közvetítéseket nézni, mert ilyen gyöngyszemekre bukkanhatunk közben. Nem bántam meg, de még mindig nem döntöttem el, hogy utálom, vagy imádom a koreai TFT Mobile reklámot. Le a kalappal előttük!

https://www.facebook.com/groups/414926749102367/

×