Igazán pikánsra sikeredett a 10.4-es frissítés a League of Legends-ben. Eddig sosem látott dolgok jelentek meg az Idézők Szurdokában.

Nagyon izgalmas dolgokat tud produkálni ha egy játékban a fejlesztők belepiszkálnak a látszólagos állóvízbe. Valami ilyesmi történt most a League of Legends-ben is, miután az elmúlt időszakban, most pedig a 10.4-es frissítésben is, majdhogynem a feje tetejére állt a világ.

Assasin jungle?

A Riot úgy érzékelte, hogy alacsonyabb rangokban a játékosok nem szeretnek jungle-be menni, mert oda új karaktereket kellene megtanulni. Ezek akartak segíteni a fejlesztők, így úgy gondolták, hogy az amúgy népszerű karaktereket jungle képessé teszik. Ennek „esett áldozatul” Talon, Zed, Mordekaiser, Gnar, Garen, Diana és Darius.

Zed:

Zed passzívja most már a dzsungelben is használható.

Mordekaiser:

Morde passzívja felporszívózza a dzsungelt.

Garen:

Garen nagyon népszerű alsóbb rangokon. Mostantól az E-je 150%-ot sebez a dzsungelben.

Gnar:

Mintha csak maxos W-vel kezdenénk a meccset.

Talon:

Zedhez hasonlóan az ő passzívja is változott, hogy az dzsungelben működhessen.

Diana:

Szintén passzív buff, 150% a kis mobok ellen.

Darius:

Darius a passzív buff mellet a Q-ra is erősítést kapott. Mostantól a dzsungelben is healel.

Amint az jól látható, nem akartak a fejlesztők balanszolni semmit, konkrétan az volt a cél, hogy a népszerű mid és top karakterek játszhatóak legyenek jungler pozícióban is. Ezzel kapcsolatban a következő ígéretet tették a fejlesztők:

„Más megoldásokat is keresünk a dzsungeles szerep megsegítésére, szóval a jövőben egyéb változtatásokra is számíthattok.”

Ennek megfelelően el is kezdték őket játszani a játékosok. A számok még nem feltétlenül reprezentatívak, viszont van bennük érdekesség gazdagon.

Hős Pozíció Változás típusa Pick arány Győzelmi arány
Garen Jungle Buff 1.26% 42.11%
Darius Jungle Buff 0.88% 39.86%
Diana Jungle Buff 1.84%-os növekedés 46.91% (nőtt)
Gnar Jungle Buff 0.33% 36.36%
Talon Jungle Buff 1.08% 37.10%
Zed Jungle Buff 0.58% 36.49%
Mordekaiser Jungle Buff 0.82% 42.17%

Amint az a táblázatból is jól kivehető, a módosítások egyértelműen meghozták a kedvet ahhoz, hogy a játékosok bevállaljanak egy Zed vagy Talon dzsungelt, azonban egyik karakter sem tudta (még Diana sem!) megugrani a 50%-os győzelmi arányt. Ha a Riot komolyan gondolja, még van mit alakítani, hogy ezek igazi opciók legyenek és persze a játékosoknak is idő kell, mire alkalmazkodni tudnak. De akadnak még itt további finomságok is:

Aurelion Sol:

Teljesen indokolatlan volt a hős nerfje, bár a győzelmi aránya tényleg jó volt, ennek valószínűleg az az oka, hogy senki sem szokott ellene játszani, így nem tudják a helyén kezelni, mintsem az, hogy ennyire erős lenne. Minden esetre az a rendkívül kiugró (nem) 1.30%-os pick arány beesett 1.12%-ra, miközben a győzelmi aránya is 54.78%-ról egészen 51.36%-ig zuhant vissza.

Ornn:

Ornn-ban és A. Sol-ban az volt a közös, hogy mindkettő rendkívül ritka volt egészen idáig az Idézők Szurdokában. Ez azonban most megváltozott az által, hogy Ornn kapott egy kellemes indirekt buffot, éppen annyit, hogy mostantól tényleg megérje vele játszani.

A 10.3-as frissítésben 10.28% volt a pick aránya, ez egészen 15.65%-ig ment fel, miközben a győzelmi aránya is kilőtt, közel 2%-al több meccset nyernek meg Ornn-nal, mint a 10.4 előtt.

Garen:

A felső ösvény lovagja is nagy győztese volt a 10.4-es frissítésnek. Garen egyaránt top-on, mid-en és jungle-ben is eredményesebb lett. Top-on a frissítés után már 51.68%-ban győz, mid-en 53.32%-ban (a korábbi 50.31%-al szemben), dzsungelben pedig most debütál, a meccsek 42.11%-át nyerték meg vele.

Wukong:

Már korábban is írtunk róla, hogy az új Wukong, ha valaha elkészül, kegyetlenül erős lesz, talán a legerősebb, amit valaha a League of Legends történetében láthattunk. A játékosok már annyira a friss majomkirályra vannak kihegyezve, hogy a mostanival már nem is akarnak játszani. Az eddig is siralmas 0.46%-os pick arányról 0.38%-ra esett vissza, a győzelmi aránya pedig több mint 2%-ot zuhant. Szurkolunk, hogy hamarosan érkezzen a segítség.

Sona és Soraka top:

Bár mindkét hős nerfelve lett a felső ösvényen, Sorakát sokkal inkább megérintette, mint Sonát. Utóbbi a 10.4-es frissítés után is tartja az 54.49%-os győzelmi arányt, ami egészen embertelen egy ilyen párosítástól. Soraka közben durván bezuhant, 7%-ot vesztett, ő innentől újra támogató lesz, visszakerül a helyére.

Nektek mi a kedvenc változtatásotok a most bejött balansz frissítések közül? Játsszátok valamelyik új dzsungeles hőst? Eddig mik a tapasztalatok?

https://www.facebook.com/groups/lolhungary/

×