Bár a játékban lehetővé volt téve hogy „jó” és „gonosz” karakterünk is lehessen, az emberek többsége a „jó” oldalra állt.

A Mass Effect sorozat ékes példája a 2000-es évek végi nyílt világú RPG-k rendszereinek. Így a több opciós beszélgetési motor is erre utalt, ahol bizonyos válaszaink, bizonyos helyzetekben mutatott viselkedésünk egyértelműen a jó vagy a rossz oldalra állította karakterünket.

Ezt egy konkrét pontrendszer mérte, ahol a „jó” oldalt Paragon, a „rossz” oldalt pedig Renegade-nek hívták. Természetesen mind a két oldal azért dolgozott, hogy megmentse a galaxist a Reaperek jelentette fenyegetéstől, ám a Paragon ártatlanok halála, és együttélési szabályok megsértése nélkül tette ezt, míg a Renegade-ek minden árat hajlandóak voltak megfizetni.

A választás néhány esetben kis mértékben, de közvetlenül is befolyásolta a játékélményt. A második részben például, mikor Shephardet egy félresikerült küldetés után újjáélesztik (ja, igen, spoiler veszély!), az újjáélesztéshez kapcsolódó technológia rosszul reagált a „gonosz” döntésekre, így megváltozott karakterünk külseje is. Ezen kívül a Renegade oldalt választóknak lehetőségük nyílt speciális esetekben megszakítani a beszélgetést, ha a másik fél nagyon idegesítette őket…

 

Most a játék egyik fejlesztője, John Ebenger számolt be arról, hogy a rendelkezésükre álló adatok alapján a játékosok közel 92%-a a Paragon oldalt választotta. Megjegyezte, hogy ez azért is sajnálatos, mert rengeteg időt töltöttek a kizárólag Renegade tartalmak fejlesztésével.

Erre a tweetre nagy párbeszéd indult a játékosok és a fejlesztő között, hogy ez vajon miért lehetett. Volt, aki azzal érvelt, hogy míg a Renegade oldalnak voltak negatív következményei a játékélményre nézve, addig a Paragon gyakorlatilag sehogy sem szólt bele az élménybe, így nem is volt értelme az előbbit választani.

Megint más azzal érvelt:

„gonosz karaktert játszani egy játékban kifejezetten nehéz számomra. Mindig szarul érzem magam, amiért ilyen dolgokat csinálok a karakteremen keresztül, és emiatt csökken a játék élvezeti értéke.”

Ti melyik oldalt választottátok anno, és miért?

×