Deadeye Games gondozásában készülő Rulers of the Sea MMO játékot Hollandiában fejlesztik. A játék készítővel készítettünk interjút.

A Deadeye-Games csapata igazán egyedi indie MMO építésébe fogott, melynek alapja a 18. századi világ, annak legizgalmasabb és leglátványosabb aspektusaival. A Rulers of the Sea már abban is különleges, hogy FPV (First Person View-nak) MMO, aminek alapján valóban a történelem adja.

Hogy tágabb képet kapjunk a játékról a Deadeye Games közösségi menedzsere, Ménesi Rudolf és a Deadeye Games igazgatója Peter Schreuder Jonkman készségesen válaszolt a játékkal kapcsolatos kérdéseinkre.

 

Mi volt a kiindulópont, az alapvető elgondolás?

Peter: Már egy kicsit untuk a fantasy és sci-fi MMORPG-ket. Szerettünk volna egy olyan magával ragadó történelmi világot, ahol a szerepjáték, a szimuláció, a stratégia és a kaland kéz a kézben járnak és lehetőséget adnak, hogy a saját történetedet írd meg. Egy világot, amelynek a játékosok együtt írják a történetét, tényleges befolyásuk van rajta. Szerettük volna látni, hogy mi történik, ha kapnak egy lehetőséget, hogy újraírják a történelmet.

Miért ezt a témát/kort választotta a stúdió?

Peter: A 18. század közepe egy fantasztikus időszak, a kereskedelem, a birodalmak terjeszkedése világszerte virágzott. Rengeteg őslakos nép (és híres történelmi alak – Rudi) élt. Még mindig fél évszázaddal a gőzgép használata előtt vagyunk, ezért még a vitorlázás és a szél dominált. Ez a felvilágosodás kora, rengeteg komoly kérdéskörrel kezdett foglalkozni az emberiség: rabszolgaság, emberi jogok, (mély)szegénység, egyenlőség. Új gazdasági modellek, intézmények láttak napvilágot, például a központi bankok. Ez az egyik legérdekesebb, globálisan legtöbb változást hozó kor.

Kép forrása: Deadeye Games

Mitől lesz ez a játék igazán egyedi?

Rudi: Szerintem a játék egyes elemeinek kombinációjától lesz igazán egyedi. Grindolás helyett tényleges tanulással történő „szintezés”. A világot teljes mértékben a gamerek irányítják. Maguk határozzák meg a törvényeiket, stratégiáikat, diplomáciájukat, kultúrájukat. A gamerek választják meg a vezetőiket. Nem klánokban vagy guildekben gondolkozunk, hanem nemzetekben. A lehetőség, hogy újraírják a történelmet.

Az érzés, hogy ott sétálhatsz majd például az 1750-es Bécsben, Rotterdamban, Madridban vagy Londonban. Vagy egy számodra szimpatikus ázsiai kikötővárosban. Minden város tükrözni fogja az adott terület kultúráját. A játékosokat arra ösztönözzük, hogy a lakhelyük/származásuk szerinti városokban telepedjenek le, így egy japán kikötővárosban japánul fognak beszélni, míg Fiuméban nagy valószínűséggel magyarul. Összefuthatsz Haydnnel egy bécsi koncertcsarnokban, és még sorolhatnám.

A honlapon nagyon sok leírás található arról a korról, amelyikben a játék játszódik. Ám egyelőre nehezen tudjuk elképzelni magát a játékot? Hogy néz ki gyakorlatban? Mihez tudnád hasonlítani?

Rudi: A Rulers of the Seaben a karaktered 1st person, illetve 3rd personben fogja szemlélni a világot. Amikor a városok utcáin, épületek belsejében, vagy hajók fedélzetén járkálsz, a kamera a karaktered (válla) mögött kíséri és láttatja a világot. Forgathatod a kamerát, így 360 fokos perspektívából szemlélheted a téged körülölelő látványt. Amikor a karaktered tárgyakkal lép interakcióba, például leül egy asztalhoz, megfog egy könyvet, kinyit egy szekrényt, vagy a fedélzeten parancs pozícióban van, a nézet 1st personre vált.

Sokszor kérdezik, hogy mihez tudnám hasonlítani… Képzelj el egy Assasins Creed világot, ahol a városokban ténylegesen gamerek laknak, üzlet folyik, de olykor véres csatákba keveredsz Mount&Blade stílusban, de rengeteg aspektusban hasonlít az EVE Online-ra, Second Lifera. Képzeljétek el ezekből a legjobb részeket, gyúrjátok össze, és ez a Rulers of the Sea. Több infó.

Milyen játékmódok várhatók?

Rudi: Alapvetően a világ folyamatosan pörög, nem áll meg, különböző játékmódokról a szó szoros értelmében nem beszélhetünk. De ha tengeri hajózásod alkalmával beleszaladsz (vagy megtalálnak) egy kalózhajó csoportba, hirtelen egy tengeri-csata közepén találod magad. A városokban lesznek boksz- és vívóklubok. Lesz szárazföldi háború. Lehet zenét szerezni és előadni. Lehet művészeteket gyakorolni, öltözékeket tervezni. Ezeket egyfajta „mini-gamek”-ként kell elképzelni. Több infó:

Milyen típusú gamereknek ajánlható a játék? Sok türelem kell hozzá, vagy a casuel gamerek is csatlakozhatnak?

Peter: A Rulers of the Sea egy összetett játék, tehát a stratégiai és szimulációs játékokat kedvelők számára valószínűleg élvezhetőbb lesz, mint azok számára, akik szeretnek gyorsan bepattanni egy FPS játékba. A játék a saját történet megalkotásáról szól, nincs egyértelműen meghatározott cél. A szerepjáték a valós történelemre épül, ezért nem tesz lehetővé olyan tevékenységet, amely nem illik a 18. századba. Tehát ha valaki kreatív, történelemkedvelő, aki szereti kihívásokkal teli, összetett, kiszámíthatatlan és magával ragadó játékokat, a Rulers of the Sea neki szól.

Rudi: Én ehhez annyit fűznék hozzá a türelem-hc gamerek / casual játékosok kapcsán, hogy ha a genre maga bejön, mindkét játékostípus meg fogja találni azt, amit élvez. Egy államigazgatási pozíció eredményes ellátásához szinte biztos, hogy „be kell költöznöd” a világba, hiszen lehet, hogy több száz, akár ezer másik játékos jövője múlik rajtad. De ha csak be akarod utazni a világot, egy kis kalandra vágysz, kalózokra akarsz vadászni a vérdíj ellenében, azt jóval kevesebb időbefektetéssel is tudod eredményesen csinálni. Vagy lehet tiéd a környék legforgalmasabb bordélyháza, ha éppen a vendéglátásban akarsz elhelyezkedni.

Kép forrása: Deadeye Games

Kiknek szól elsősorban a játék? Ki a célcsoport, korcsoport? Milyen játékos közösséget szeretnétek kialakítani?

Rudi: Azoknak a játékosoknak ajánljuk, akik már unják az egymás hegyén hátán megjelenő fantasy- és scifi MMORPG-ket, és valami igazán újra és egyedire vágynak. Ahol a realizmus soha nem látott méreteket ölt. (Ettől függetlenül a játszhatóság élménye mindig prioritást élvez a történelmi realizmussal szemben, de amennyire tudunk, maradunk a realizmus mellett. Például a csatákban nem fognak HP barok fogyni, számok repülni az égben, pusztán a vizuális érzékeidre és tapasztalatodra hagyatkozhatsz egy csatában. Ismerned kell, hogy egy hajó például milyen anyagokból készült, milyen fegyverzettel lehet ellátva, hogy meg tudd saccolni az esélyeidet egy csata kimeneteléhez). Azok a játékosok, akik erre vágynak, az a mi célcsoportunk. A korcsoport 18+. A projekt támogatói eddig egyöntetűen nagyon pozitív, segítőkész, történelem- és stratégiakedvelő játékosok, ezt szeretnénk tartani a jövőben is.

Tudjuk, hogy függetlenül készül a játék. Ez milyen típusú nehézséggel jár?

Peter: Az egyik nagy kihívás a finanszírozás, különösen azért, mert nagy költségvetésre van szükségünk. Erre persze van stratégiánk. A függetlenség előnye, hogy tisztán haladunk a célunk felé. Senki nem a pénz miatt van benne, ez a szenvedély pedig megmutatkozik a projektben. Több infó az alapvető értékeinkről.

Ingyenes játék lesz, vagy sem? Várhatók fizetős tartalmak?

Rudi: Alapvetően teljesen szembemegyünk a mostani játékok monetizációs modelljeivel. A játékosokat (történelmileg hűen) F2P és P2P játékosokra bontjuk. Ők lesznek a szabad emberek (F2P) és a nemesi származásúak. Elítéljük a microtransaction, lootbox rendszereket, mi ténylegesen szeretnénk a játékosoknak értéket adni a pénzükért. Egyébként a F2P játékosok is minden karriert megjárhatnak, egyedül a legfelsőbb államigazgatási pozícióktól lesznek elzárva. Kiemelkedő F2P játékosoknak különleges esetben nemesi rangot adományozunk. Részletes info a monetization modellről.

Kép forrása: Deadeye Games

Mivel magyarok is dolgoznak a játékon, aminek egyébként rendkívül összetett háttértörténete van, számíthatunk arra, hogy magyar nyelven is játszható lesz?

Rudi: Egyelőre erre nem tudok ígéretet tenni, attól függ, mekkora lesz a community. Viszont, ha magyarokként játszunk, nyomtathatjuk a saját magyar sajtónkat, elnevezhetjük a hajóinkat, üzleteinket magyarul. Van magyar kezdőpont a játékban.

Mikor lesz valamilyen látható gameplay a játékból, esetleg mikorra várható a megjelenés?

Rudi: A játék készítése egy 50 fős csapattal zajlik, legalább 2.5 évig fog tartani, hogy alfa-béta tesztelésig eljusson, szóval a megjelenés leghamarabb 2022 második fele. Azt is inkább alfa-béta tesztnek saccolnám. Gameplay infóról sem szeretnék felelőtlen ígéreteket tenni, de amin dolgozunk, a fórumainkon folyamatosan posztolunk róluk.

Hány magyar dolgozik a játékon?

Rudi: Allrounder (mindenes) pozícióm van a cégnél, jogi, community management, adminisztrációs és adatvédelmi biztosi feladataim is vannak. Azóta egyenesen imádom és nem tudok betelni vele, főleg a készítőkben lévő, a játék iránt tanúsított szenvedély miatt… És ezt nem azért mondom, mert itt dolgozom, inkább azért dolgozom itt, mert ezt látom. A csapat egyébként tele van szakmailag kiemelkedő, nagy fejlesztői múlttal rendelkezdő emberekkel, pl. José, a lead developer, aki a Guerilla Gamesnél olyan címeken dolgozott, mint például a Killzone, Horizon Zero Dawn, vagy Martijn, a Marketing directorunk, EA gamesnél volt vezető beosztásban 8 évig. És így tovább. Eddig én vagyok egyedüli magyar, de vannak még betöltetlen pozíciók, több infó itt:

Kiknek ajánlod a játékot?

Ide már csak egy régi rádiós klasszikust idéznék: „küldeném mindenkinek, aki szereti!”

Kép forrása: Deadeye Games

Miért éri meg követni a fejlesztést?

Peter: A Rulers of the Sea néhány igazán új koncepciót képvisel, amelyek egyszerűen még nem léteznek a játékokban. Tehát akkor is, ha valaki nem szeretne bekerülni a rajongók közé, érdemes lesz megnéznie, hogyan jönnek létre ezek az új koncepciók. Nem gyakran látunk igazán új dolgokat a játéktervezésben. Az egyik ilyen újítás a kormányzás és a politika. Új módszer a tanulással történő szintezés módja, grind helyett. Új módszer a globális multikulturális világ felépítése. Számos olyan szolgáltatás létezik, amelyek elég egyediek. Emellett az, hogy újraírhatjuk a történelmet, szintén új.

Rudi: Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a crowdfunding egy újabb formájával, a Gamer-Shares bevezetésével (pár hét és elérhetőek lesznek) kísérletezünk. Ez annyit tesz, hogy aki Gamer Sharet vásárol, az nem csak úgy fektet bele a játékba, mint a Kickstarteren, hogy ad egy csomó pénzt, aztán kap egy szép pónit a játékban. Ha elkészül a játék és profitot termel, a gamer-részvényei az év végi adózás utáni eredményből osztalékra jogosítják a támogatókat. Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy hogy fog alakulni, hiszen már több százan regisztráltak elő rá. Több infó a gamer Shares-ről.

Hogyan tud a gamer közösség segíteni a fejlesztésben?

Peter: Szeretnénk erősen bevonni a közösséget. Segíthetnek a tartalom fejlesztésében, a dizájnban, a történelemkutatásban. Szeretnénk ösztönözni mindenkit, és olyan funkciókat hozzáadni a játékhoz, ami még változatosabbá, gazdagabbá és alaposabbá teszi. Célunk, hogy közösség orientált projekt maradjon a fejlesztés alatt és után is.

 

Mit üzennél azoknak, akik kíváncsiak a játékra?

Peter: Ahhoz, hogy Rulers of the Sea létrejöjjön, megfelelő finanszírozásra van szükségünk. A finanszírozás megszerzéséhez be kell bizonyítanunk a befektetőknek, hogy elég nagy rajongói közösség áll mögöttünk, amely valóban szeretné, hogy ez a játék megszülessen. Szüksége van tehát egy nagy közösségre. A legfontosabb, hogy az emberek csatlakozzanak a fórumhoz, és biztosítsanak támogatásukról. Ha sikeresen felépítünk egy nagy közösséget, akkor a játék mindenképp létrejön.

Nagyon szépen köszönjük a válaszokat! Ha még ennél is többet szeretnétek megtudni a Rulers of the Sea játékról, látogassatok el a projekt honlapjára vagy Facebook oldalára, ahol Ménesi Rudolf kétségesen áll mindenki rendelkezésére.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

A termékhez nem tartozik leírás.

3 990 Ft

Kosárba

A termékhez nem tartozik rövid leírás.

Bár nem egy hosszú videó, de kiválóan jellemzi a videojáték-karakterek mozgását. A paródia igen népszerű lett a Twitteren.

Gyászol a filmes és a videojátékos világ. Elhunyt az egyik legkiemelkedőbb zeneszerző, az olasz Ennio Morricone. Több nagy sikerű videojátékba is készített zenét.

Ben Yedder twitteren reagált az új TOTSSF lapjára, ez alapján pedig biztosra vehetjük, hogy pontosan tudja, mennyire nem szeretik a játékosok a FUT lapjait.

×