Deadeye Games gondozásában készülő Rulers of the Sea MMO játékot Hollandiában fejlesztik. A játék készítővel készítettünk interjút.

A Deadeye-Games csapata igazán egyedi indie MMO építésébe fogott, melynek alapja a 18. századi világ, annak legizgalmasabb és leglátványosabb aspektusaival. A Rulers of the Sea már abban is különleges, hogy FPV (First Person View-nak) MMO, aminek alapján valóban a történelem adja.

Hogy tágabb képet kapjunk a játékról a Deadeye Games közösségi menedzsere, Ménesi Rudolf és a Deadeye Games igazgatója Peter Schreuder Jonkman készségesen válaszolt a játékkal kapcsolatos kérdéseinkre.

 

Mi volt a kiindulópont, az alapvető elgondolás?

Peter: Már egy kicsit untuk a fantasy és sci-fi MMORPG-ket. Szerettünk volna egy olyan magával ragadó történelmi világot, ahol a szerepjáték, a szimuláció, a stratégia és a kaland kéz a kézben járnak és lehetőséget adnak, hogy a saját történetedet írd meg. Egy világot, amelynek a játékosok együtt írják a történetét, tényleges befolyásuk van rajta. Szerettük volna látni, hogy mi történik, ha kapnak egy lehetőséget, hogy újraírják a történelmet.

Miért ezt a témát/kort választotta a stúdió?

Peter: A 18. század közepe egy fantasztikus időszak, a kereskedelem, a birodalmak terjeszkedése világszerte virágzott. Rengeteg őslakos nép (és híres történelmi alak – Rudi) élt. Még mindig fél évszázaddal a gőzgép használata előtt vagyunk, ezért még a vitorlázás és a szél dominált. Ez a felvilágosodás kora, rengeteg komoly kérdéskörrel kezdett foglalkozni az emberiség: rabszolgaság, emberi jogok, (mély)szegénység, egyenlőség. Új gazdasági modellek, intézmények láttak napvilágot, például a központi bankok. Ez az egyik legérdekesebb, globálisan legtöbb változást hozó kor.

Kép forrása: Deadeye Games

Mitől lesz ez a játék igazán egyedi?

Rudi: Szerintem a játék egyes elemeinek kombinációjától lesz igazán egyedi. Grindolás helyett tényleges tanulással történő „szintezés”. A világot teljes mértékben a gamerek irányítják. Maguk határozzák meg a törvényeiket, stratégiáikat, diplomáciájukat, kultúrájukat. A gamerek választják meg a vezetőiket. Nem klánokban vagy guildekben gondolkozunk, hanem nemzetekben. A lehetőség, hogy újraírják a történelmet.

Az érzés, hogy ott sétálhatsz majd például az 1750-es Bécsben, Rotterdamban, Madridban vagy Londonban. Vagy egy számodra szimpatikus ázsiai kikötővárosban. Minden város tükrözni fogja az adott terület kultúráját. A játékosokat arra ösztönözzük, hogy a lakhelyük/származásuk szerinti városokban telepedjenek le, így egy japán kikötővárosban japánul fognak beszélni, míg Fiuméban nagy valószínűséggel magyarul. Összefuthatsz Haydnnel egy bécsi koncertcsarnokban, és még sorolhatnám.

A honlapon nagyon sok leírás található arról a korról, amelyikben a játék játszódik. Ám egyelőre nehezen tudjuk elképzelni magát a játékot? Hogy néz ki gyakorlatban? Mihez tudnád hasonlítani?

Rudi: A Rulers of the Seaben a karaktered 1st person, illetve 3rd personben fogja szemlélni a világot. Amikor a városok utcáin, épületek belsejében, vagy hajók fedélzetén járkálsz, a kamera a karaktered (válla) mögött kíséri és láttatja a világot. Forgathatod a kamerát, így 360 fokos perspektívából szemlélheted a téged körülölelő látványt. Amikor a karaktered tárgyakkal lép interakcióba, például leül egy asztalhoz, megfog egy könyvet, kinyit egy szekrényt, vagy a fedélzeten parancs pozícióban van, a nézet 1st personre vált.

Sokszor kérdezik, hogy mihez tudnám hasonlítani… Képzelj el egy Assasins Creed világot, ahol a városokban ténylegesen gamerek laknak, üzlet folyik, de olykor véres csatákba keveredsz Mount&Blade stílusban, de rengeteg aspektusban hasonlít az EVE Online-ra, Second Lifera. Képzeljétek el ezekből a legjobb részeket, gyúrjátok össze, és ez a Rulers of the Sea. Több infó.

Milyen játékmódok várhatók?

Rudi: Alapvetően a világ folyamatosan pörög, nem áll meg, különböző játékmódokról a szó szoros értelmében nem beszélhetünk. De ha tengeri hajózásod alkalmával beleszaladsz (vagy megtalálnak) egy kalózhajó csoportba, hirtelen egy tengeri-csata közepén találod magad. A városokban lesznek boksz- és vívóklubok. Lesz szárazföldi háború. Lehet zenét szerezni és előadni. Lehet művészeteket gyakorolni, öltözékeket tervezni. Ezeket egyfajta „mini-gamek”-ként kell elképzelni. Több infó:

Milyen típusú gamereknek ajánlható a játék? Sok türelem kell hozzá, vagy a casuel gamerek is csatlakozhatnak?

Peter: A Rulers of the Sea egy összetett játék, tehát a stratégiai és szimulációs játékokat kedvelők számára valószínűleg élvezhetőbb lesz, mint azok számára, akik szeretnek gyorsan bepattanni egy FPS játékba. A játék a saját történet megalkotásáról szól, nincs egyértelműen meghatározott cél. A szerepjáték a valós történelemre épül, ezért nem tesz lehetővé olyan tevékenységet, amely nem illik a 18. századba. Tehát ha valaki kreatív, történelemkedvelő, aki szereti kihívásokkal teli, összetett, kiszámíthatatlan és magával ragadó játékokat, a Rulers of the Sea neki szól.

Rudi: Én ehhez annyit fűznék hozzá a türelem-hc gamerek / casual játékosok kapcsán, hogy ha a genre maga bejön, mindkét játékostípus meg fogja találni azt, amit élvez. Egy államigazgatási pozíció eredményes ellátásához szinte biztos, hogy „be kell költöznöd” a világba, hiszen lehet, hogy több száz, akár ezer másik játékos jövője múlik rajtad. De ha csak be akarod utazni a világot, egy kis kalandra vágysz, kalózokra akarsz vadászni a vérdíj ellenében, azt jóval kevesebb időbefektetéssel is tudod eredményesen csinálni. Vagy lehet tiéd a környék legforgalmasabb bordélyháza, ha éppen a vendéglátásban akarsz elhelyezkedni.

Kép forrása: Deadeye Games

Kiknek szól elsősorban a játék? Ki a célcsoport, korcsoport? Milyen játékos közösséget szeretnétek kialakítani?

Rudi: Azoknak a játékosoknak ajánljuk, akik már unják az egymás hegyén hátán megjelenő fantasy- és scifi MMORPG-ket, és valami igazán újra és egyedire vágynak. Ahol a realizmus soha nem látott méreteket ölt. (Ettől függetlenül a játszhatóság élménye mindig prioritást élvez a történelmi realizmussal szemben, de amennyire tudunk, maradunk a realizmus mellett. Például a csatákban nem fognak HP barok fogyni, számok repülni az égben, pusztán a vizuális érzékeidre és tapasztalatodra hagyatkozhatsz egy csatában. Ismerned kell, hogy egy hajó például milyen anyagokból készült, milyen fegyverzettel lehet ellátva, hogy meg tudd saccolni az esélyeidet egy csata kimeneteléhez). Azok a játékosok, akik erre vágynak, az a mi célcsoportunk. A korcsoport 18+. A projekt támogatói eddig egyöntetűen nagyon pozitív, segítőkész, történelem- és stratégiakedvelő játékosok, ezt szeretnénk tartani a jövőben is.

Tudjuk, hogy függetlenül készül a játék. Ez milyen típusú nehézséggel jár?

Peter: Az egyik nagy kihívás a finanszírozás, különösen azért, mert nagy költségvetésre van szükségünk. Erre persze van stratégiánk. A függetlenség előnye, hogy tisztán haladunk a célunk felé. Senki nem a pénz miatt van benne, ez a szenvedély pedig megmutatkozik a projektben. Több infó az alapvető értékeinkről.

Ingyenes játék lesz, vagy sem? Várhatók fizetős tartalmak?

Rudi: Alapvetően teljesen szembemegyünk a mostani játékok monetizációs modelljeivel. A játékosokat (történelmileg hűen) F2P és P2P játékosokra bontjuk. Ők lesznek a szabad emberek (F2P) és a nemesi származásúak. Elítéljük a microtransaction, lootbox rendszereket, mi ténylegesen szeretnénk a játékosoknak értéket adni a pénzükért. Egyébként a F2P játékosok is minden karriert megjárhatnak, egyedül a legfelsőbb államigazgatási pozícióktól lesznek elzárva. Kiemelkedő F2P játékosoknak különleges esetben nemesi rangot adományozunk. Részletes info a monetization modellről.

Kép forrása: Deadeye Games

Mivel magyarok is dolgoznak a játékon, aminek egyébként rendkívül összetett háttértörténete van, számíthatunk arra, hogy magyar nyelven is játszható lesz?

Rudi: Egyelőre erre nem tudok ígéretet tenni, attól függ, mekkora lesz a community. Viszont, ha magyarokként játszunk, nyomtathatjuk a saját magyar sajtónkat, elnevezhetjük a hajóinkat, üzleteinket magyarul. Van magyar kezdőpont a játékban.

Mikor lesz valamilyen látható gameplay a játékból, esetleg mikorra várható a megjelenés?

Rudi: A játék készítése egy 50 fős csapattal zajlik, legalább 2.5 évig fog tartani, hogy alfa-béta tesztelésig eljusson, szóval a megjelenés leghamarabb 2022 második fele. Azt is inkább alfa-béta tesztnek saccolnám. Gameplay infóról sem szeretnék felelőtlen ígéreteket tenni, de amin dolgozunk, a fórumainkon folyamatosan posztolunk róluk.

Hány magyar dolgozik a játékon?

Rudi: Allrounder (mindenes) pozícióm van a cégnél, jogi, community management, adminisztrációs és adatvédelmi biztosi feladataim is vannak. Azóta egyenesen imádom és nem tudok betelni vele, főleg a készítőkben lévő, a játék iránt tanúsított szenvedély miatt… És ezt nem azért mondom, mert itt dolgozom, inkább azért dolgozom itt, mert ezt látom. A csapat egyébként tele van szakmailag kiemelkedő, nagy fejlesztői múlttal rendelkezdő emberekkel, pl. José, a lead developer, aki a Guerilla Gamesnél olyan címeken dolgozott, mint például a Killzone, Horizon Zero Dawn, vagy Martijn, a Marketing directorunk, EA gamesnél volt vezető beosztásban 8 évig. És így tovább. Eddig én vagyok egyedüli magyar, de vannak még betöltetlen pozíciók, több infó itt:

Kiknek ajánlod a játékot?

Ide már csak egy régi rádiós klasszikust idéznék: „küldeném mindenkinek, aki szereti!”

Kép forrása: Deadeye Games

Miért éri meg követni a fejlesztést?

Peter: A Rulers of the Sea néhány igazán új koncepciót képvisel, amelyek egyszerűen még nem léteznek a játékokban. Tehát akkor is, ha valaki nem szeretne bekerülni a rajongók közé, érdemes lesz megnéznie, hogyan jönnek létre ezek az új koncepciók. Nem gyakran látunk igazán új dolgokat a játéktervezésben. Az egyik ilyen újítás a kormányzás és a politika. Új módszer a tanulással történő szintezés módja, grind helyett. Új módszer a globális multikulturális világ felépítése. Számos olyan szolgáltatás létezik, amelyek elég egyediek. Emellett az, hogy újraírhatjuk a történelmet, szintén új.

Rudi: Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a crowdfunding egy újabb formájával, a Gamer-Shares bevezetésével (pár hét és elérhetőek lesznek) kísérletezünk. Ez annyit tesz, hogy aki Gamer Sharet vásárol, az nem csak úgy fektet bele a játékba, mint a Kickstarteren, hogy ad egy csomó pénzt, aztán kap egy szép pónit a játékban. Ha elkészül a játék és profitot termel, a gamer-részvényei az év végi adózás utáni eredményből osztalékra jogosítják a támogatókat. Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy hogy fog alakulni, hiszen már több százan regisztráltak elő rá. Több infó a gamer Shares-ről.

Hogyan tud a gamer közösség segíteni a fejlesztésben?

Peter: Szeretnénk erősen bevonni a közösséget. Segíthetnek a tartalom fejlesztésében, a dizájnban, a történelemkutatásban. Szeretnénk ösztönözni mindenkit, és olyan funkciókat hozzáadni a játékhoz, ami még változatosabbá, gazdagabbá és alaposabbá teszi. Célunk, hogy közösség orientált projekt maradjon a fejlesztés alatt és után is.

 

Mit üzennél azoknak, akik kíváncsiak a játékra?

Peter: Ahhoz, hogy Rulers of the Sea létrejöjjön, megfelelő finanszírozásra van szükségünk. A finanszírozás megszerzéséhez be kell bizonyítanunk a befektetőknek, hogy elég nagy rajongói közösség áll mögöttünk, amely valóban szeretné, hogy ez a játék megszülessen. Szüksége van tehát egy nagy közösségre. A legfontosabb, hogy az emberek csatlakozzanak a fórumhoz, és biztosítsanak támogatásukról. Ha sikeresen felépítünk egy nagy közösséget, akkor a játék mindenképp létrejön.

Nagyon szépen köszönjük a válaszokat! Ha még ennél is többet szeretnétek megtudni a Rulers of the Sea játékról, látogassatok el a projekt honlapjára vagy Facebook oldalára, ahol Ménesi Rudolf kétségesen áll mindenki rendelkezésére.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×