Képességek, karakterek - Minden infó, amit a Project A-ről jelenleg tudunk
Hatalmas hype övezi a Riot Games FPS játékát, a Project A-t. Nemrég befejeződött az első belsős tesztidőszak, összegyűjtöttük a legérdekesebb infókat.
Hatalmas hype övezi a Riot Games FPS játékát, a Project A-t. Nemrég befejeződött az első belsős tesztidőszak, összegyűjtöttük a legérdekesebb infókat.
Hatalmas hype övezi a Riot Games FPS játékát, a Project A-t. Nemrég befejeződött az első belsős tesztidőszak, összegyűjtöttük a legérdekesebb infókat.
A League of Legends 10. évfordulójának kapcsán a Riot Games úgy döntött, ledobja az atomot a videojáték-iparra és Blizzard magasságokba emelkedik. Bejelentették, hogy a nagy sikerű MOBA mellé érkezik egy online kártyajáték, pár platformer cím egy külsős fejlesztőkkel kollaboráló kis kiadójukon keresztül, egy akció-RPG, valamint fejlesztés alatt áll egy FPS is. Utóbbi a Project A nevet viseli még.
Nemrégiben lezajlott egy házon belüli alfa teszt, amire több FPS szakértőt is meghívott a Riot Games. Ott volt például a tesztelők között HenryG is, aki Counter-Strike karrierje után kommentátorként folytatta az esport-érán belül. Így mondhatjuk, hogy bőven van tapasztalata a lövöldözős játékkal, a tesztidőszak után pedig csak dicsérni tudta a Riot lövöldéjét.
Viszont így, hogy többen a közösségből ki is próbálhatták a játékot, az ismert információk is az egekbe szöktek. Összegyűjtöttük hát a különböző közösségi média forrásokból a legfontosabb tudnivalókat a Project A-ről.
Mint azt már tudjuk egy ideje, a Project A – papíron – a Counter-Strike és az Overwatch szerelemgyereke lesz. A hangsúly a célzáson és a csapatmunkán lesz, viszont kompozícióinkat létező karakterekből kell összeraknunk, akiknek saját, speciális képességeik lesznek.
To be clear, in Project A, shooting matters. You don’t kill with abilities. Abilities create tactical opportunities to take the right shot. Characters have abilities that augment their gunplay, instead of fighting directly with their abilities.
— nicolo (@niiicolo) October 16, 2019
Ezt meg is erősítették a tesztelők, viszont kiemelték, itt a képességeknek taktikai hasznuk lesz csupán, nem mások eltakarítására fogjuk őket használni.
Egy mérkőzés körökre lesz lebontva, amiknek elején a CS-ből jól ismert economy-rendszert fogja alkalmazni a játék. Ez azt jelenti, hogy minden körben kapunk a teljesítményünkért X mennyiségű költőpénzt, amiből a következő kör elején felszerelést vásárolhatunk.
Valamint képességeket!
Generally speaking, 'abilities' primarily need to be purchased at the start of a round instead of earnt over time with the same economy reservoir as the weaponry.
— HenryG (@HenryGcsgo) February 11, 2020
Bizony ám, a Riot Games lövöldéje a tesztelők elmondása szerint ezen a ponton eltér a megszokottól. Ugyan a karakterekhez kapcsolódni fog 4 speciális képesség, ezeket viszont nem fejlődéssel szerezhetjük meg, hanem ugyan azzal a költőpénzzel oldhatjuk fel, amiből fegyvereket is vásárolhatunk. Vagyis jól meg kell majd gondoljuk, mire van szükségünk a győzelem eléréséhez.
Jelenlegi ismereteink alapján a fegyverek teljes repertoárja elérhető lesz mindenki számára, vagyis karaktertől függetlenül, magunk alakíthatjuk majd saját játékstílusunk. Lőhetünk csípőből (hip-fire), vagy akár a pontosabb célzás érdekében ADS-ből is.
Az előzetesben nem tűnt vészesen erősnek a fegyverek visszarúgása, bár ez inkább amolyan találgatás, mint hivatalos adat. Ezen az aspektuson sok minden múlhat, kíváncsian várjuk, hogy a Riot arcade irányba viszi-e a játékot, vagy a CS-hez hasonló, komolyabb gyakorlást igénylő vonalon fog futni.
Ugyan még csak alfa stádiumban van a játék, de már így is ódákat zengtek a tesztelők a látványvilágról. Az Unreal Engine-t használó szoftver stabilan fut, még úgy is, hogy meglepően részletes.
A pályáknak tehát meglesz a saját maguk atmoszférája, ám ez nem jelenti azt, hogy nem lesznek kompetitívek. A Riot Games a visszajelzések alapján eltalálta az egyensúlyt a látvány és a játékmenet mélysége között, a mapok telis tele vannak a minőségi FPS-ekre jellemző taktikai lehetőségekkel.
One of the most exciting elements of the game to me was the map design. They have been beautifully created and follow Counter-strikesque familiar lanes and choke points. With the focus on game-play substance, rather than flowery aesthetics.
— HenryG (@HenryGcsgo) February 11, 2020
A Riot Games hivatalos megjelenési dátumot még nem tűzött ki, a projekt bejelentésekor annyit mondtak, 2020-ban több információval fognak tudni szolgálni.
Viszont most úgy fest, hogy jóval hamarabb kipróbálhatjuk a Project A-t, mint azt gondoltuk, egy felröppent pletyka szerint akár már márciusban befuthat egy tesztpéldány.