Hatalmas hype övezi a Riot Games FPS játékát, a Project A-t. Nemrég befejeződött az első belsős tesztidőszak, összegyűjtöttük a legérdekesebb infókat.

A League of Legends 10. évfordulójának kapcsán a Riot Games úgy döntött, ledobja az atomot a videojáték-iparra és Blizzard magasságokba emelkedik. Bejelentették, hogy a nagy sikerű MOBA mellé érkezik egy online kártyajáték, pár platformer cím egy külsős fejlesztőkkel kollaboráló kis kiadójukon keresztül, egy akció-RPG, valamint fejlesztés alatt áll egy FPS is. Utóbbi a Project A nevet viseli még.

Nemrégiben lezajlott egy házon belüli alfa teszt, amire több FPS szakértőt is meghívott a Riot Games. Ott volt például a tesztelők között HenryG is, aki Counter-Strike karrierje után kommentátorként folytatta az esport-érán belül. Így mondhatjuk, hogy bőven van tapasztalata a lövöldözős játékkal, a tesztidőszak után pedig csak dicsérni tudta a Riot lövöldéjét.

Viszont így, hogy többen a közösségből ki is próbálhatták a játékot, az ismert információk is az egekbe szöktek. Összegyűjtöttük hát a különböző közösségi média forrásokból a legfontosabb tudnivalókat a Project A-ről.

Képességek

Mint azt már tudjuk egy ideje, a Project A – papíron – a Counter-Strike és az Overwatch szerelemgyereke lesz. A hangsúly a célzáson és a csapatmunkán lesz, viszont kompozícióinkat létező karakterekből kell összeraknunk, akiknek saját, speciális képességeik lesznek.

 

Ezt meg is erősítették a tesztelők, viszont kiemelték, itt a képességeknek taktikai hasznuk lesz csupán, nem mások eltakarítására fogjuk őket használni.

Játékmenet

Egy mérkőzés körökre lesz lebontva, amiknek elején a CS-ből jól ismert economy-rendszert fogja alkalmazni a játék. Ez azt jelenti, hogy minden körben kapunk a teljesítményünkért X mennyiségű költőpénzt, amiből a következő kör elején felszerelést vásárolhatunk.

Valamint képességeket!

 

Bizony ám, a Riot Games lövöldéje a tesztelők elmondása szerint ezen a ponton eltér a megszokottól. Ugyan a karakterekhez kapcsolódni fog 4 speciális képesség, ezeket viszont nem fejlődéssel szerezhetjük meg, hanem ugyan azzal a költőpénzzel oldhatjuk fel, amiből fegyvereket is vásárolhatunk. Vagyis jól meg kell majd gondoljuk, mire van szükségünk a győzelem eléréséhez.

Fegyverek

Jelenlegi ismereteink alapján a fegyverek teljes repertoárja elérhető lesz mindenki számára, vagyis karaktertől függetlenül, magunk alakíthatjuk majd saját játékstílusunk. Lőhetünk csípőből (hip-fire), vagy akár a pontosabb célzás érdekében ADS-ből is.

Riot Games

Az előzetesben nem tűnt vészesen erősnek a fegyverek visszarúgása, bár ez inkább amolyan találgatás, mint hivatalos adat. Ezen az aspektuson sok minden múlhat, kíváncsian várjuk, hogy a Riot arcade irányba viszi-e a játékot, vagy a CS-hez hasonló, komolyabb gyakorlást igénylő vonalon fog futni.

Pályák

Ugyan még csak alfa stádiumban van a játék, de már így is ódákat zengtek a tesztelők a látványvilágról. Az Unreal Engine-t használó szoftver stabilan fut, még úgy is, hogy meglepően részletes.

A pályáknak tehát meglesz a saját maguk atmoszférája, ám ez nem jelenti azt, hogy nem lesznek kompetitívek. A Riot Games a visszajelzések alapján eltalálta az egyensúlyt a látvány és a játékmenet mélysége között, a mapok telis tele vannak a minőségi FPS-ekre jellemző taktikai lehetőségekkel.

Megjelenés

A Riot Games hivatalos megjelenési dátumot még nem tűzött ki, a projekt bejelentésekor annyit mondtak, 2020-ban több információval fognak tudni szolgálni.

Viszont most úgy fest, hogy jóval hamarabb kipróbálhatjuk a Project A-t, mint azt gondoltuk, egy felröppent pletyka szerint akár már márciusban befuthat egy tesztpéldány.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×