A TheVR-os srácok beszámoltak a hazai PR-os tapasztalataikról.

Bizonyára sokaknak feltűnt már, hogy hiába írunk 2020-at, még mindig el kell telnie pár hónapnak, évnek, mire bizonyos trendek hazánkba is elérnek. Egyik példa erre az elektromos rollerek, amelyek az Egyesült Államokban már régóta népszerűek és egyben megosztóak. Épp ezért a South Park már 2018-ban ki is figurázta a jelenséget  a „The Scooters” c. epizódjában. Míg mindeközben hazánkban csupán tavaly jelentek meg ezen eszközök.

Nem csupán nálunk okozott fennforgást az e-roller-láz / Kép: South Park

Ez persze csak egy példa a sok közül, nem mindenben vagyunk lemaradva. Hiszen a legújabb telefonok, videókártyák, processzorok és egyéb tech újdonságok szinte azonnal vagy legalábbis pár hét késéssel már ott figyelnek a webshopok polcain.

Még a legnagyobbaknak is szemet szúr

A TheVR srácai a ma reggeli Happy Hourben szintén ezt a témát boncolgatták. Méghozzá a gamer influenszerek és a hazai reklámszakma szempontjából. Pisti kiemelte, hogy míg shroud már magángéppel utazik Las Vegas-ba, addig nálunk gyakorlatilag a hirdetőknek kell érvelni, hogy miért éri meg reklámozni mondjuk a Twitch platformján:

„Ültünk már olyan meetingen, ahol fél órát kellett magyarázni, hogy mi az a Twitch.”

Ez is remekül jellemzi, hogy hazánkban milyen felkészültek bizonyos PR szakemberek. Mi is tapasztaltuk, hogy amíg mondjuk egy weboldalon, újságban vagy tévében simán mernek hirdetni a hazai cégek, addig a Twitch-ről sokszor azt sem tudják, hogy eszik vagy isszák.

A legnagyobb probléma, hogy a hazai cégek java része egyszerűen nem ismeri el a Twitch által szolgáltatott nézettségi számokat. Amelyek egyébként hihetetlen pontosak, mondjuk egy tévés nézettségméréshez képest. Aki esetleg nem tudná, hogy az hogy zajlik: nagyjából 1 100 háztartás esetén figyelik meg az egész országot. Majd az ilyen televízión nézett műsorokat lemérik, hogy milyen hosszú ideig nézik, ezt pedig kivetítik Magyarország 10 milliós lakosságára.

Ebben nincs benne az, hogy a legtöbb mai fiatal televízióval sem rendelkezik, nemhogy tévét nézzen. Ennek ellenére a nagy cégek a mai napig elismerik a Nielsen mérés alapján riportolt adatokat. Ellenben a jóval részletesebb Twitch statisztikákat hiteltelennek tartják.

A legfőbb problémájuk, hogy amíg mondjuk egy weboldal esetén az elhelyezett mérőkód esetén pontosan látják, hogy hányan kattintottak az adott hirdetésre, addig a Twitch videófelületén ez nem megoldható, így gyakran távol maradnak a platformtól.

Mindezek mellett képzeljük el, hogy amíg Amerikában a legnagyobb late-night talk show házigazdái versenyeznek a gamer influenszerek kegyeiért. A Microsoft több millió dolláros exkluzív szerződésekkel próbálja átcsábítani őket a saját platformjukra. Nálunk meg a legnépszerűbb gamer influenszerek (például a TheVR) is küzdenek azért, hogy együttműködéseket köthessenek.

A reklám ördögtől való?

Rengetegen gyűlölik a reklámokat, ami érthető egyrészt, ugyanis a reklámszakma borzasztó rossz irányba ment el az utóbbi évek során. A különböző weboldalakon automatikusan elindulnak és halálra idegesítenek, ezzel elvonva a figyelmünket a valódi tartalomról. Ettől függetlenül vannak borzasztó jól megtervezett reklámok, amelyeket jó nézni és nem érezzük tolakodónak őket. Erre remek példa Daniel Craig legújabb Heineken rekláma.

https://www.youtube.com/watch?v=kXUJY78RMRQ

 

A reklámokkal pedig támogatjuk a tartalomgyártókat, ami mondjuk a TheVR esetén általában a technika fejlesztését jelenti. Ezzel mindenki nyer, hiszen a nézők minőségibb tartalmat kapnak és a tartalomgyártóknak sem kopik fel az álla.

Amennyiben szeretnétek támogatni a tartalomgyártók munkáját, abban az esetben kapcsoljátok ki a reklámszűrőtöket az adott oldalon.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×