A Valve a kínai szabályozás betartása miatt hozta létre a Steam kínai változatát: a Zhengqi Pingtait. A kínai fejlesztők nincsenek elragadtatva.

A Steam kizárólag kínaiaknak készült verziója nagyon jó ötlet, hiszen a Valve így képes törvényes keretek között működni az országban. A Steam globális verziója viszont nagyon nagy lehetőséget jelentett a kis, indie fejlesztők számára, akik így külföldön is tudták értékesíteni játékaikat. Ez segített nekik túlélni. Most, hogy a fejlesztők hamarosan a csak Kínában elérhető verziót lesznek kénytelenek használni, már szinte lehetetlen, hogy túléljenek a hatalmas játékiparban. Már csak azért is, mert ezt a rengeteg kormányzati szabályozás nagyon megnehezíti.

A kisebb kínai fejlesztőcsapatok számára tehát eddig kiskaput jelentett a Steam, és senki sem tudta, hogy milyen következményekkel jár majd a Steam China bevezetése. A honosított játékok és az ellenőrzött tartalmak révén a Valve és a Perfect World által készített Zhengqi Pingtai jobb élményt ígér a játékosoknak. Persze itt csak azok a játékok lesznek kaphatók, melyek átmentek a szigorú engedélyeztetésen. Míg a Steam jelenleg több mint 30 ezer játékot kínál, Kínában egyelőre csak 40 lesz elérhető az induláskor.

Kép forrása: Valve

Jelenleg tehát az okozza a legnagyobb aggodalmat, hogy a játékosok, akik már sok-sok játékot megvettek a Steamen, ők egész egyszerűen elveszíthetik azokat. Tavaly azonban egy interjúban a Valve egyik munkatársa azt mondta, hogy semmi nem változik, és a cél pontosan az, hogy a játékosok a könyvtárukban megtalálják a már megvett játékokat. Ez persze nem nyugtatja meg a fejlesztőket.

„A Steam China szörnyű. Borzasztó. Nem tudom, mi lesz, de nagyon remélem, hogy a játékosok továbbra is hozzáférnek majd a nemzetközi Steamhez is” – mondta egy kis fejlesztőcsapat a PcGamer riporterének Kínában.

„Ha a Steam nem lenne elérhető, nem csinálnánk ezt. Valószínűleg sok kínai fejlesztő van ezzel így” – mondta egy másik fejlesztő.

Ha tehát a Steam China végül felváltja a nemzetközi Steamet, és a globális verzió nem lesz elérhető, az bizony komoly problémát jelent majd a kis fejlesztők számára. Persze nem csak számukra: a nagy kiadók is kénytelen lesznek végig menni az engedélyeztetési procedúrán, amennyiben játékaikat meg akarják jelentetni az országban. Nem sok külföldi játék jelent meg például tavaly az országban, erről egy összefoglalót pont a múlt héten írtunk.

„A kínai indie fejlesztők 100 százaléka a Steam miatt képes életben maradni” – mondta egy másik névtelen fejlesztő.

Jelenleg tehát Kína indie fejlesztőinek jövője bizonytalan. Talán senki nem gondolta volna, hogy a hatalmas kínai játékiparra ilyen nagy hatással lehet a Steam China bevezetése. Vajon milyen következménye lesz ennek?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×