Akár 230 millióra is bírságolhatnak, ha rosszul influencerkedsz Kanadában
A gaming tartalomgyártók előszeretettel hirdetnek szponzorált tartalmat. Ha Kanadában nem tartják be a törvényt, komoly büntetésre számíthatnak.
A gaming tartalomgyártók előszeretettel hirdetnek szponzorált tartalmat. Ha Kanadában nem tartják be a törvényt, komoly büntetésre számíthatnak.
A gaming tartalomgyártók előszeretettel hirdetnek szponzorált tartalmat. Ha Kanadában nem tartják be a törvényt, komoly büntetésre számíthatnak.
A közelmúltban a Kanadai Versenyhivatal bejelentette, hogy a jövőben fokozottabb figyelmet fordít az influencerek megtévesztő hirdetéseire. Kanadában tehát a streamerek, Youtuberek, illetve egyéb gaming influencerek akár komoly bajba is kerülhetnek, ha nem tartják be a törvényt – fogalmaz a Thepatchnotes.
A kanadai versenyjogi törvény általános rendelkezéseket tartalmaz a megtévesztő hirdetésekkel kapcsolatosan, melyek évtizedek óta léteznek. Ez ugyanúgy érvényes az influencerekre is, mint minden más marketingtevékenységre. Tavaly december 19-én a versenyhivatal arról tájékoztatta a marketing ügynökségeket, hogy a jövőben szigorúbb ellenőrzésekre, sőt akár büntetésre is lehet számítani.
Kanadában tehát minden influencernek oda kell figyelnie arra, hogy semmilyen módon ne vezesse félre hirdetéseivel a nézőket.
Most hogy látjuk, hogy nagyjából mire kell figyeljen egy tartalomgyártó Kanadában, lássuk mi történik akkor, ha valaki megszegi a törvényt.
A törvény értelmében akár 750 ezer dollár (kb. 230 millió forint) büntetésre is számíthat a szabályokat megszegő tartalomgyártó, a vállalat pedig akár 10 millió dollárt is fizethet. Sőt a törvény megszegése akár börtönbüntetéssel is járhat. A gyakorlatban persze a büntetés mértéke változó, de a fenti számok a legmagasabb büntetéseket jelentik.
Hasonló szigorítások egyébként nem csak Kanadában, de például az Egyesült Államokban is folyamatban vannak, persze ott azért más a szabályozás. Figyelembe véve, hogy milyen szinten növekszik a gamer tartalmakban a szponzorált tartalmak megjelenése, talán nem is véletlen mindez.
Bármilyen furcsának tűnhet, minden ilyen intézkedés a fogyasztók, nézők, vagyis a mi érdekeinket szolgálják, hogy kedvenc tartalomgyártóink, vagy szponzoraik ne élhessenek vissza a bizalmunkkal.