Az UKIE nevű szervezet a játékiparban végzett népszámlálást az Egyesült Királyságban, melyből kiderül milyen helyzetben vannak az ott dolgozó fejlesztők és egyéb alkalmazottak.

Az Egyesült Királyság játékiparáról nemrégiben az UKIE (Angliai Interactive Entertainmentek Szövetsége) végzett alapos kutatást, kiemelve a demográfiai jellemzőket, különbségeket, küzdelmeket, problémákat – írja a PCGamer.

Az népszámlálásra 3208 ember válaszolt, akik mind az angol játékiparban dolgoznak. Köztük fejlesztők, művészek, zenészek és egyéb a háttérben dolgozók, például üzleti szférában dolgozók, informatikusok és marketingesek. A kutatás a vezérigazgatóktól a szabadúszó munkavállalókig terjedt ki, de nem vették bele a médiában dolgozókat, például a sajtósokat vagy az influencereket.

A kutatás legszembetűnőbb eredménye, hogy a játékiparban szinte kétszer annyi dolgozó szenved depresszióban, szorongásban (vagy mindkettőben), mint a nemzeti átlag. Az UKIE szerint a válaszadók 31 százaléka írta le mentális problémáját, akár vezető, akár közalkalmazott.

Mint kiderült különösen az írók jelentettek szorongást, a minőségbiztosításban dolgozók pedig depresszióról számoltak be. Bár a szorongás leginkább a junior pozíciókban jellemző, előfordul kisebb vállalkozások vezetőinél is. Az UKIE megjegyzi, hogy az eredmények nem azt jelentik, hogy az idősebb dolgozók kevésbé depressziósak vagy szorongók, egyszerűen kevésbé valószínű, hogy nyíltan vállalják azt.

Kép forrása: UKIE

A népszámlálás más demográfiai tényezőket is feltár. Jelenleg 28 százalék a nők aránya az gaming iparban, ami nagyon kevés és elmarad az Egyesült Királyságban átlagától. Etnikai szempontból az Egyesült Királyságban elég magas számban vannak BAME (fekete és kisebbséghez tartozó) munkavállalók. Ez 10 százalék, és bár az az országos átlag alatt van, jóval több, mint más iparágakban. A film, tévé és rádióiparban például csak 4 százalék, a marketingben pedig 7.

Az LGBTQ + alkalmazottak aránya szintén magas az Egyesült Királyság játékiparában: több mint 21 százalék. Ezen kívül transzszexuális emberek is gyakran fordulnak elő a játékiparban: a válaszadók három százaléka transzexuálist írt az adatlapra. Úgy tűnik, hogy az Egyesült Királyságban a játékiparban nem nagyon jellemző a túlzott túlóra:  3,5 százalékuk jelentette, hogy hetente több mint 50 órát dolgozik. Háromnegyede normál munkaidőben dolgozik, heti 40 órában.

Maga a jelentés egyébként sokkal mélyebbre megy és olyan témákat érint, mint például az idegrendszeri sokszínűség, a családi állapot és sok más tényező. Mindennek célja, hogy a jövőben jobban tudják alakítani a játékiparban dolgozók helyzetét, megérték azt és fejleszteni tudják. Az UKIE azt is reméli, hogy az ipar javítja a nemzetközi munkavállalók helyzetét is.

Az UKIE szeretné, ha a játékipar dolgozói még nyitottabbak lennének az ilyen típusú kutatásokra, hiszen az ágazat sokszínűségének és fejlődésének nyomon követése mindenki érdeke.

A teljes 60 oldalas jelentést te is elolvashatod az UKIE weboldalán.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×