Az újonnan érkező Vulkan API után egyből adta magát a kérdés, vajon jobb, mint az eddig használt DirectX 11? Épp ezért, már az első napon le is tesztelték.

A legutóbbi Rainbow Six: Siege frissítés, a Y4S4.3-as Patch egyik fontos újításaként harangozták be a Vulkan API játékba kerülését. A Vulkan API használata a Ubisoft szerint komoly előnyökkel jár a DirectX 11-hez képest.

Például számos szinten elősegíti a Rainbow Six Siege teljesítményének javítását.

De pontosan mit jelent mindez? Gördülékenyebb lesz tőle a játék? Több FPS-ünk lesz? Megszűnnek a mikrolagok? Jobb a Vulkan, mint a DirectX? Pontos válaszokat egy nappal a megjelenés után nehéz lenne mondani, a teljes körű válaszhoz még jó pár tesztnek le kell zajlania a Rainbow Sixen belül. Viszont az FPS-re vonatkozó méréseket már el is kezdték.

Directx 11 vs. Vulkan API

Az első FPS-re vonatkozó mérést szándékosan egy high-end beállításokon tesztelték le. Egy i7 8700k + GTX 1080ti kombóval, 3440×1440-as felbontás mellett futtatták a játékot. Az eredmények alapján a két eredmény hasonlónak tűnik az átlagos FPS miatt, de korántsem ilyen egyszerű a helyzet.

DirectX 11 mellett ugyanis sokkal nagyobb kilengéseket produkált a játék. Vagyis a minimum érték kisebb, a maximális FPS viszont nagyobb volt, mint amit a Vulkan produkált. Vulkan mellett tehát sokkal gördülékenyebb, folyékonyabb a játék, nem ingadozik annyira az FPS.

  • DirectX 11 minimum: 49.8 FPS
  • DirectX 11 maximum: 179.9 FPS

Ingadozási tartomány: 130.1 FPS

 

  • Vulkan minimum: 86.2 FPS
  • Vulkan maximum: 129.6 FPS

Ingadozási tartomány: 43.4 FPS

Ha tehát csak az átlagos FPS értéket nézzük, a Vulkan 4 FPS-sel jobban teljesít. Ha viszont a fluid játékmenetet nézzük, a Vulkan itt már sokkal erősebben teljesít. Harmadannyi a kilengés, folyékonyabb játékmenetet kapunk tehát a Vulkan API használatával.

Az első tesztek tehát a Vulkan mellett szólnak, nektek mi az eddigi tapasztalatotok?

×