A legnagyobb óriásvállalatok is a vevők táborát erősítik.

Kellemetlen hírek terjednek az utóbbi évek egyik legnépszerűbb vírusírójától. Több nagy IT portál is megerősítette, hogy a felhasználók adait kínálja eladásra az Avast, mindezt a Jumpshot nevű leányvállalatán keresztül.

Biztonság, de milyen áron? (szó szerint)

Az értékesített adatok között szerepel a felhasználók böngészési előzményei és a felhasználók által használt eszközök. Az Avast ugyanis folyamatosan figyeli, hogy a felhasználói milyen oldalakat látogatnak, legyen az egy egyszerű Google keresés, YouTube előzmény vagy akár pornóoldalon való keresés.

A jó hír, hogy nem listázzák a felhasználókat, így (elvileg) mindenki anonim marad.

A vevők között szerepel többek között a Microsoft, a Google és a Pepsi. Az Avast 435 millió felhasználó eszközén van jelen, viszont ezek közül „mindössze” 100 millió egyezett bele az adatgyűjtésbe. Közülük sokan egész biztosan nem számoltak azzal, hogy az adataikat nem csupán az alkalmazás fejlesztésére használják fel.

Törölni vagy meghagyni? Ez itt a kérdés!

Egyébként nem ez az első, hogy az Avastról kiderül, hogy gyűjti a felhasználók adatait. Korábban az Avast böngésző plugin segítségével figyelték meg, hogy a felhasználók mely oldalakra látogatnak. A botrány kirobbanását követően a Google, a Mozzila és az Opera is azonnal törölte a plugint.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×