Tavaly kevesebb játékot vettünk PC-re – Állítólag az Epic Games tehet róla
Az NPD Group piackutató cég szerint azért csökkentek a PC-s digitális értékesítések tavaly, amiről valószínűleg a platformháború tehet.
Az NPD Group piackutató cég szerint azért csökkentek a PC-s digitális értékesítések tavaly, amiről valószínűleg a platformháború tehet.
Az NPD Group piackutató cég szerint azért csökkentek a PC-s digitális értékesítések tavaly, amiről valószínűleg a platformháború tehet.
A NPD nevű amerikai piackutató cég, mely jelenleg 20 országban működik, nemrég ismét érdekes adatokat osztott meg a videojáték-piacról. Mat Piscatella, a társaság videojáték elemzéseiért felelős részleg vezetője a PC-játékok 2019-es értékesítéséről posztolt a Twitteren – írja a Gamerant.
Piscatella szerint az 2019-ben indult platformháború visszavetette az értékesítést. Bár a játékbevételek globálisan nőttek 2019-ben, a digitális PC-játék vásárlások csökkentek.
The great PC distribution platform wars of 2019 did not do consumer spending on PC content any favors btw. Priorities of enhancing consumer experience & choice and minimizing confusion were all deemphasized in 2019, contributing to lower overall consumer spend on PC content.
— Mat Piscatella (@MatPiscatella) 2020. január 23.
Való igaz, hogy amikor az Epic Games Store-t 2018 végén bejelentették, célja kezdettől fogva az volt, hogy fokozza a versenyt, valamint az innovációt a PC-s digitális értékesítésében. Az Epic vezérigazgatója, Tim Sweeney kijelentette, hogy az új platform stratégiája teljesem más stratégiát követ, mint a Steam. Egyik taktikájuk az volt, hogy megállapodást kötve a kiadókkal sok játékot exkluzívvá tettek a platformon. Rákényszerítve a játékosokat, hogy ott vegyék meg a címeket.
Annak ellenére, hogy a dühös játékosok rendszerint tiltakoztak az Epic Games stratégiája ellen, a taktika sikeres volt. Sweeney bejelentette, hogy az Epic Games Store 2019 végére, csak egy évvel a megjelenés után 680 millió dollár bevételt ért el. Valamint az se hangzik rosszul, hogy 108 millió egyedi felhasználót számláltak. Ez valószínűleg a rendszeres ingyenes játékajánlatnak is köszönhető.
Mindenesetre úgy tűnik, hogy a tendencia végül azt eredményezte, hogy a PC-s digitális játékpiac kissé csökkenést mutatott. Ez egyértelműen annak köszönhető, hogy az Epic a színpadra lépett. A Steam évek óta az uralkodó volt a piacon, már csak azért is, mert kényelmes volt minden játékot egy helyen tudni. Az utóbbi években azonban több kiadó hozta létre saját felületét erre: ilyen a Ubisoft Uplay, az EA Origin és a Rockstar’s Launcher.
Nos olybá tűnik, hogy az Epic és a Steam harca inkább azt eredményezte, hogy a játékosok többet játszottak inkább konzolon. Vagy egész egyszerűen kevesebb játékot vettek PC-n. A másik magyarázat lehet, hogy az elmúlt évben egy-egy játékhoz annyi frissítés és új tartalom érkezett, hogy a játékosok egyszerűen nem akarnak több játékra költeni. Inkább élvezik a frissítéssel járó élményeket.
Te mit gondolsz? Valóban az Epic Games a hibás?