Egy felmérés szerint megdöbbentő összeget keresett az Activision a Call of Duty: Modern Warfare mikrotranzakcióinak bevezetésével. A Battle Pass megvetette a lábát.

Bár korábban arról volt szó, hogy nem lesz Battle Pass a játékban, az Activision mégis meggondolta magát és bevezették. Pénzügyi szempontból jól is tették, hiszen a SuperData elemzése szerint az első évad bevételei alapján a kiadó hülye lenne megszüntetni a BP modellt – írja a Dexerto.

A Battle Pass rendszer szinte minden olyan játékban megjelent már, ami különösen népszerű lett a játékosok körében, különösen a Twitchen vagy a Youtube-on. Az olyan címek, mint az Apex Legends, a Fortnite vagy a CS:GO mind kínál lehetőséget arra, hogy különleges jutalmakat szerezzünk. Illetve pénzért további extrákhoz juthassunk. A Modern Warfare rendszere teljesen elhagyta a korábbi meglepetésszerű mechanikát. Talán pont annak okán, hogy a lootbox rendszert az utóbbi években rengeteg kritika érte.

Kép forrása: Call of Duty

Ha azt vesszük alapul, hogy a Modern Warfare mennyi bevételt hozott a kiadó számára, nem valószínű, hogy hamar megszűnik. A Super Data forrásai és adatai szerint a Modern Warfare volt tavaly decemberben a leggyorsabban növekvő cím konzolon, PC-n pedig a hetedik. Az év utolsó hónapjában a játékosok több mint 78.7 millió dollárt költöttek a játékon belül. Ebbe beletartozik maga a pass megvásárlása, a szintek növelése, játékon belüli pénzvásárlás, vagy skinek és egyéb kiegészítők vásárlása. A Modern Warfare az első hónapban hozott majdnem annyit, mint a Black Ops 4 a megjelenése utáni első negyedévben (92.9 millió).

Az Activision mindeközben óvatosan kezeli a fizetős és ingyen elérhető jutalmakat. Ígéretükhöz híven a legtöbb jelentős tartalom mindenki számára ingyen elérhető, hogy véletlenül se támadhassák meg őket a pay-to-win jelzővel. A Modern Warfare Battle Pass egészen február 11-ig tart, a második évad indulásával viszont valószínűleg még több bevételt szerez majd az Activision.

Kép forrása: Activision

A múlt hónapban egyébként a digitális játékeladás 9.8 milliárd dolláros üzletet hozott. Ez 8 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. Évről évre 28 százalékos emelkedést mutatnak a mobiljátékok bevételei is.

A GTA V 84.7 millió dolláros eredményt tudott felmutatni decemberben (konzol és PC). Miközben a Red Dead Redemption 2 a PC-s kiadásnak köszönhetően elérte az 1 millió eladott példányt.

Te szoktál valós pénzt költeni játékokban?

https://www.facebook.com/groups/codmwhungary/

Kiemelt ajánlat

Alliance Kulcstartó

2 890 Ft 1 560 Ft -46%

Kosárba

2 890 Ft 1 560 Ft -46%

Vidd magaddal mindenhová kedvenc esport csapatod! Az Alliance kulcstartó segít neked ebben. A kulcstartó, Alliance logót formál.

  • Méretek: Kb 4cm széles, 4 cm hosszú, az összhossza kb 8 cm... tovább »

    2 890 Ft 1 560 Ft -46%

    Kosárba

  • alliance
  • kulcstartó
  • esport
  • ajándékötlet

Az esportolókat és streamereket is támogató energiaitalpor-gyártó most Dr. Disrespecttel is együtt dolgozik, kész italokra is nyomják a képét.

Két nem túl népszerű map keresztezéséből akár még valami jó is kisülhetne. Ezen gondolat mentén született meg Mikendi, bármikor kipróbálnánk.

Az egy dolog, hogy a keresés végül mindig a Worthy Opponent lehetőségnél áll meg. De rajta kívül van még 37 különböző lehetőség.

×