A járványszimulátor Plague Inc.-et annak idején az amerikai járványügyi hatóság, a CDC is méltatta pontosságáért.

Egyre komolyabb problémát jelent a koronavírus új alfajának terjedése Kínában. A Vuhan-vírus névre keresztelt új törzs már egy ázsiai CS:GO bajnokság elhalasztásához is vezetett. A betegség egyelőre nagyjából 600 fertőzést és legalább 18 halottat tudhat magának. Bár a WHO szerint még egyelőre korai globális vészhelyzetről beszélni, Kínában viszont ez mindenképpen igaz.

Úgy tűnik, a kínai lakosság egy érdekes forráshoz nyúlt az információszerzés érdekében. A LADbible idézte a piackutató App Annie oldalt, mely szerint a kínai app store élére tört a Plague Inc. nevű vírusszimulátor játék.

Az informálódás furcsa eszköze

A játékban egy fertőzés szerepébe bújunk, célunk effektíve kiirtani a Föld népességét. Közben meg kell kerülnünk a kormányok korlátozó intézkedéseit, valamint meg kell előznünk az ellenszeren dolgozó tudósokat. Ebben segítségünkre van az evolúció, mellyel egyre fertőzőbbek és egyre halálosabbak lehetünk.

A játék 2012-es megjelenése után hamar nagyon népszerű lett a játékosok körében, ám nem ez volt az egyetlen pozitív visszajelzés. Az amerikai járványügyi hatóság, a Centers for Disease Control and Prevention (hagyományosan CDC) is meghívta a fejlesztő James Vaughant, hogy előadást tartson a játék pontosságáról.

A szervezet külön méltatta a játékot, hiszen, ahogy ők fogalmaztak „ezekkel a nem hagyományos eszközökkel informálja az embereket az epidemológiáról, a fertőzések terjedéséről és tulajdonságaikról”. A játékmechanizmusok ugyanis olyan valós koncepciókra épülnek, melyek tényleg segítenek megérteni az amatőrök számára, hogyan is fejlődik és hogyan terjed tovább egy vírus.

Bár természetesen fontos megjegyezni, hogy nem tudhatjuk pontosan, miért is tört az élre a játék az országban. Mindenképpen morbid, hogy épp egy járvánnyal küzdő ország lakossága próbálja még szabadidejében is átélni azt, hogy milyen, amikor egy vírus elpusztítja a bolygó lakosságát.  Viszont kétségtelen, hogy mivel a játék során a játékosok megtanulják az „ellenség” módszereit, ez új tudással vértezi fel őket arról, hogy hogyan védekezhetnek ezek ellen.

Ti játszottatok a játékkal? Ha igen, nektek segített többet tanulni a fertőzésekről és a járványokról?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×