Ha most kezdtél el játszani a FIFA 20-szal, s még nem vagy tisztában a lapokkal, vagy már évek óta játszol, de mindig mások csapatát lemásolva építetted meg sajátodat, akkor most segítünk, hogyan tudj dönteni önállóan!

Rengetegszer látjuk, hogy kezdő FIFA játékosok a 6 fő statisztika és OVR rating alapján választanak játékosokat csapatukba. Értetlenkedve nézik, hogy egy 81-es Sissoko, mitől átjátszhatatlan, és Inaki Williams, hogy volt képes 0 szögből megint gólt lőni. Most összeszedtük nektek, hogy pontosan mit is jelentenek egy játékos kártyáján az adott értékek.

PACE

Ezt a legkezdőbb FIFA játékos is tudja, hogy itt a sebességről lesz szó. A Sprint Speed a játékos maximális sebességét jelöli, míg az Acceleration mutatja, hogy milyen gyorsan éri el azt. A robbanékonyság fontos kapu előtt, de hosszútávú futásnál a végsebesség számít.

SHOOTING

Egy picit összetettebb kategória a sebességnél. Nem feltétlen csak a támadóknál kell figyelembe venni, hiszen vannak olyan értékek, melyek egy védőnél is sokat jelentenek.

A Positioning határozza meg, hogy egy játékos hogyan helyezkedik a pályán. Ez kiterjed a légpárbajokra és a játékos nélküli mozgásra is. A magas értékkel rendelkező focisták sokkal hatásosabbak a támadásokban, valamint jobban meglátják az üres területeket.

A Finishing a kapu előtti magabiztosságot jelöli. Minél magasabb, annál kisebb az esélye, hogy hibázik ziccerben.

De figyelem 99-es értékkel is megvan az 1% esély a hibázásra, valamint a gyengébbik lábat is figyelembe kell venni a számításkor.

A Shot Power, nevéből kiindulva, a lövés erősségét mutatja. Minél magasabb ez az érték, annál gyorsabban száll a labda. A játékos mindig a leggyorsabb lövési lehetőségre törekszik.

A Long Shot 28 yard (25 méter), vagy távolabbi lövésekre összpontosít. Minél alacsonyabb ez az érték, annál több hibát véthet a játékos a lövési kísérlete során.

A Volleynál a kapás lövések kerülnek reflektorfénybe. Annál pontosabban játssza meg a pattanó labdákat, minél magasabb az érték. Ha egy játékosnak kiemelkedően magas ez a statisztikája, akkor gyakrabban fog kapásból lőni, mint fejelni.

Penalties esetén a játékos higgadtságát vesszük figyelembe. Ha magas az érték, a lövő sokkal pontosabb és magabiztosabb, ráadásul kisebb az esélye, hogy hibázzon.

PASSING

 

Az igazi karmesterek, akik meglátásaikkal és filléres labdáikkal szolgálják ki a csatárokat, rendszeresen elfelejtődnek a valóságban. Holott munkájuk nélkül nem lennének olyan gólgépek a világon, mint például Ronaldo, vagy Messi. Szerencsére a Fifában szó sincs arról, hogy szemet hunynánk felettük!

A Vision határozza meg, hogy egy játékos mennyire veszi figyelembe a környezetét. Segíti a rövid és hosszú passzok megjátszásának hatékonyságát, a szabadon guruló labdák megszerzését, valamint pontosabbak az indításaik is, ha az érték magas.

A Crossing a beadás pontosságát és erősségét befolyásolja. A Crossing egyébként az érkezésre is hatással van. Ha alacsonyan van az érték a játékos inkább a pálya közepén fog helyezkedni, és nem az üres területet próbálja meg kihasználni.

A szabadrúgás, azaz a Free Kick a pontosságát határozza meg a lövésnek. Minél nagyobb, annál magasabb az esélyünk kaput találni.

A Short Passing a földön megjátszott passzokat befolyásolja. Erősségen és pontosságon változtat. Ezzel szemben a Long Passing a nyesett, valamint ívelt passzokat jelenti. Itt nem a távolság a lényeg, ne keverjük össze őket!

A Curve a csavarásba számít bele. Ezt két helyen tudjuk leginkább kamatoztatni, a szabadrúgásoknál, valamint a Finesse shotoknál, azaz a csavart lövéseknél.

DRIBBLING

Az Agility rengeteg apró dolgot befolyásol. Egyrészt az agilis játékosok képesek a precíz labdavezetésre akkor is, miközben egy védő lohol a nyakukban. Gyorsabban és stílusosabban hajtanak végre cseleket, valamint nem futnak darabosan.

A Balance ebben a játékban határozottan fontos. Egyrészt nehezebben lehet fellökni a magas számokkal rendelkező játékosokat, de segít a fejpárbajokban, valamint lerántani sem lesz olyan könnyű jó egyensúllyal rendelkező játékosokat. Emellett gyorsabban tudunk fordulni velük és gyorsabban is állnak fel a földről.

A Reactions mértékétől függnek a játékosok meglátásai. Jobban olvassák a játékot, emiatt könnyebben csípnek el labdákat. Mellette a tisztázásokban, valamint a gyors döntéshozatalban is fejleszti a karaktereket. Azért az senkinek se jó, ha tököl, miközben előttük gurul a labda…

A Ball Control a labdakezelésnél segít. Minél magasabb, annál finomabban tud hozzáérni a játékszerhez a játékos. Emellett labdaszerzésben-és vezetésben is segít. A magas értékkel rendelkező játékosok speciális mozdulatokra is képesek. A jó labda kontrollal rendelkező játékosok lába alatt is kevesebbszer gurul el a labda.

A Dribbling a labdavezetést jelöli. Precízebben fordulunk a jobb értékekel rendelkezőkkel, emellett a gyors labdaérintés is pontosabb. Az ügyesebbek közelebb tartják magukhoz a zsugát. Kevesen tudják, de labdaszerzéshez is hozzáad.

A Composure a játékos higgadtságát, döntéshozatali képességét befolyásolja. Nem futja el magát, valamint rizikós szituációban se veszítik el a fejüket a magas értékkel rendelkezők.

DEFENSE

Tudtad, hogy van olyan védekezési statisztika, ami a támadásokban is segít?

Az Interceptions a labdaszerzést jelzi. A magas értékkel rendelkező játékosok könnyebben csennek el passzokat, valamint sikeresebbek a párharcokban is.

A Heading a fejelés pontosságát jelzi. Ezen felül a magas értékkel rendelkező játékosok hamarabban is reagálnak az érkező labdára, így középpályán könnyebben tudunk fejpárbajt nyerni.

A Def. Awarness a védelem kulcsfunkciója. Az emberfogás kötelező része a modern labdarúgásnak, és ez a stat ebben segít. Gyorsabban képesek reagálni az ellenfél mozgására, valamint jobb számokkal rendelkező közelebb is helyezkedik a támadóhoz, kikényszerítve ezzel a hibát. Nehezebb őket becsapni egy az egy elleni szituációban, pontosabbak védekezésben.

A Standing Tackle az odaszúrást, míg a Sliding Tackle a becsúszó szerelést jelzi. Van olyan játékos, aki erősebb becsúszva, ezért érdemes figyelni, mert néha életmentő lehet egy becsúszó szerelés.

PHYSICAL

A fizikum nem azt jelzi, hogy az úriember mennyi időt tölt a kondiban. Itt is több tényezőből áll össze a kép.

A Jumpingnak köszönhetően a játékos esélyesebb fejeséknél, valamint a levegő párbajokat nagyobb számmal nyerik meg. Emellett szögletrúgásoknál is veszélyesebben mozognak.

A Stamina jelzi, hogy a játékos mennyi ideig bírja a pályán.

A Strength a test a test elleni harcoknál fontos (ráncigálás, labdatartás, fejpárbaj). A nagy erővel rendelkező védők könnyebben taszítják el az ellenfelet a labdától. Támadás esetén nehezebben tudják lerántani a játékosunkat, továbbá nagyobb sebességre vagyunk képesek annak ellenére, hogy egy játékos ráncigál minket.

Az Aggression befolyásolja, hogy egy adott játékos mennyire határozott egy szerelés esetén. Minél magasabb az érték, annál agresszívabban védekezik a játékosunk. Ilyenkor emberfogásnál is szedálja az ellenfelet.

Reméljük, hogy sikerült tisztázni a különböző statok jelentését a fejekben. Ha kérdésetek, vagy meglátásotok van, várjuk hozzászólásotokat a komment szekcióban!

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×