Mindenki arra vágyik, hogy kedvenc játékának fejlesztői meghallják a playerek szavát és javítsák a játékot. Néha bizony előfordul, hogy a fejlesztők a közösség óriási nyomására hoznak be egy újdonságot.

Sok játék esetében fontos a közösség visszhangja. A Respawn az Apex Legends megjelenése óta különösen figyel a játékosok panaszaira, és igyekeznek számos tartalmat behozni a címbe, hogy megtartsák a játékosbázist. A PUBG Copr. nemrég külön csapatot állított fel a csalók kitiltásához, hogy a playerek ne hagyják ott a játékot. Ami a Ubisoftot illeti, nem jellemző, hogy ez alapján hozzák meg az alapvető tartalomfrissítésre vonatkozó döntéseket.

Éppen ezért kevesen gondolták tavaly, hogy egy mémáradat miatt egy viccnek indult ötlet végül a Rainbow Six Siege része lesz, annak ellenére, hogy elsőre bizony furcsának tűnt. Úgy tűnik, ha elég nagy a nyomás, még a Ubi is meghajol, nem?

A theScore esport csatornájának köszönhetően a témát egy konkrét példával járjuk körbe, amiből láthatjuk, hogyan jutott el addig a közösség, hogy egy látszólag hülye ötletből valóság legyen. Mi volt az, ami megadásra kényszerítette a Ubisoft legnagyobb döntéshozóit is?

Bikini ügyes és van hatása másokra

Kép forrása: Youtube

Aki nem tudná, létezik egy tartalomgyártó, aki Youtube csatornáján a BikiniBodhi nevet választotta, és akinek jelenleg több mint 1.2 millió feliratkozója van. Három évvel ezelőtt kezdett Rainbow Six: Siege tartalmakat feltölteni, később elindította Twitch csatornáját is, ahol több mint 238 ezer követőt szedett eddig össze. Rendkívül ügyes játékstílusa és trükkjei miatt hamar népszerű lett.

A 23 éves svéd srác közben a Rainbow közösség egyik szószólója lett, aki gyakran ad hangot véleményének a játékról, véleményével pedig sok esetben egyetértenek. Mind a játék alapvető hiányosságairól, mind arról, hogy milyen alapvető változásokat vezetnek be az operátorok életében, markáns véleménye van.

 

2019 márciusában az egyik legnépszerűbb operátor Ash egyfajta veszteség elé nézett: fegyveréről lekerült az ACOG, ami jelentősen visszavetette a karakter népszerűségét. A döntés után egyre kevesebben választották. Bikini egyetértett a döntéssel, ugyanis Ash valóban túl OP volt ebben a formában. Arról már nem is beszélve, hogy a Jäger rajongók is még mindig az ACOG-ot siratják.

A különös döntés

Bikini azután, hogy Ash így járt, olyan döntést hozott, amit előtte nagyon kevesen. Elkezdte használni a játék egyik kevésbé kedvelt fegyverét: a BOSG névre hallgató duplacsövű shogunt. A fegyvernek hatalmas visszarúgása van, illetve csak kettőt lehet vele lőni, mielőtt újra kell tölteni. Ennek ellenére nagyon távoli célpontot is el lehet vele lőni, ami Bikini számára egyenértékű volt azzal, hogy ki kell maxolni a fegyver lehetőségeit.

Kép forrása: Youtube

Innentől kezdve a BOSG mondhatni mémáradatot indított el, főleg miután ennek hatására sokan mások is elkezdték használni az említett fegyvert, még a profi esport meccseken is. Ez persze még nem lett volna elég ahhoz, hogy a mémeknek különösebb hatása legyen, ám tavaly nyáron elindult egy friss event, aminek témája a vadnyugat volt.

 

A Showdown event közben Bikini agyából kipattant a gondolat, hogy milyen szórakoztató lenne, ha a BOSG fegyver ACOG-ot kapna. Biztos mindenkinek volt más hasonló furcsa ötlete a Siege kapcsán, Bikini azonban heteken keresztül bombázta a Ubisofotot a dologgal, ráadásul nyilvánosan is elterjesztette, hogy az ötletnek igenis van helye a játékban.

Az interneten persze elindult a mémáradat, de a legtöbb kommentelő egész egyszerűen hülyeségnek tartotta.

Kép forrása: Youtube

„Vigil alapvetően lassú, nagyon unalmas operátor, azonban ha a fegyvere, a BOSG ACOG-ot kap, rendkívül szórakoztató lehetne a használata” – mondta akkor Bikini.

A közösség ennek hatására nem csak elképesztő mémáradatot indított el, de mindezt megfejelték őrült spameléssel a közösségi oldalakon, sőt a játékban is. Emlékszem fogalmam sem volt a kezdeményezésről, de játék közben a chat minden alkalommal tele volt a #bosgacog tagekkel.

Kép forrása: Youtube

A legtöbb streamer, tartalomgyártó is felkapta az ügyet, sőt még esport kommentátorok is felültek a mémvonatra. A Pro League egyik kommentátora szerint Vigilt valószínűleg többet választanák a profik is, ha lenne ACOG a BOSG-n. Olyannyira menő lett a mém, hogy még merch is készült belőle. .A #BOSGACOG pólóktól kezdve, mindenfélét lehetett kapni.

Kép forrása: Youtube

Mindeközben a Ubisoft szépen ignorálta a kezdeményezést, de Bikini kijelentette, hogy tovább folytatja a harcot. Összeszedte az internet legnagyobb arcait, ismert közszereplőit és arra kérte őket, hogy egy videóval támogassák a kezdeményezést. Még egy csillagot is elneveztek #BOSGACOG néven, hivatalosan. Na ez azért már eléggé….adja, nem?

Kép forrása: Youtube

Aztán tavaly novemberben végre megtörtént…

A Ubisoft a Y4S4 frissítéssel hivatalosan is bejelentette, hogy elvesztették a harcot, megadják magukat a mémgyár előtt, fejet hajtanak és behozzák az áhított ACOG-ot a BOSG életébe.

Kép forrása: Steam

Óriási diadal volt ez mind Bikini, mind a közösség számára, akik együttes erővel képesek voltak minden szabályt felülírni. Minden ésszerű döntés ellenére olyan hullámot indítottak el, olyan erős közösségi erő bontakozott ki, amit a Ubisoft sem tudott figyelmen kívül hagyni. A forradalom győzött.

Bikini győzelme persze nem csak azt eredményezte, hogy a játékban egyre többen használták a fegyvert, de Bikiniből valóságos balansz mester lett, akit onnantól a mémekben Thanosként azonosítottak. Ő az, aki forradalmárként elhozta az egyensúlyt a játékba, megmentve a játékosok tömegeit a kihalástól. Vagy valami ilyesmi akar lenni az üzenet, asszem.

Kép forrása: Youtube

Mit értünk el?

Azt, hogy akár egyetlen ember, akár egyetlen ötletével képes olyan irányba terelni a közösséget, vagy épp a játékfejlesztőket, amivel elérhetjük, hogy amit annyira szeretünk, jobb legyen. A célunk az, hogy pozitív változást hozzunk kedvenc játékunk életébe, éppen ezért fontos, hogy hatással legyünk rá. Hogy véleményezzünk, hogy ha kell vasvillával üldözzük a fejlesztőket, hogy tudják, mit akarunk és miért. Bikini megmutatta, hogy mindez lehetséges, és ha eléggé nyomjuk a kiadók felé, amit szeretnénk, és közben kitartóak vagyunk, akkor bármi megtörténhet.

Íme, így használja végül a büszke Bikini az ACOG-os BOSG-t:

 

Te hogyan emlékszel Bikini történetére?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×