2019 végén a Twitch nézettség jelentős visszaesést mutat, miután a platform elvesztette két legnagyobb tartalomgyártóját, Shroudot és Ninját.

Lehet, hogy valakinek nem meglepő, de a Twitch nézettsége 2019 végén meredeken zuhanni kezdett. Annak ellenére, hogy egyébként tavaly a nézettség a platformon emelkedést mutatott, a negyedik negyedév megtekintett óráinak száma nem volt több, mint 2018-ban. A Twitch adatai szerint ez 2,3 millió megtekintett órát jelent, ami az időszakban 300 ezer órával kevesebb, mint az azt megelőző évben – írja a TechCrunch.

Ennek oka lehet az, hogy a platform egy-egy nagy neve hagyta ott az oldalt, hogy máshol folytassa a steamelést. Tavaly Shroud és Ninja is átigazolt a konkurens streamer oldalhoz, a Mixerhez. A két streamer egyébként amellett, hogy népszerű volt, sokak számára értékelhető tartalmat gyártott. Az utánuk keletkezett űrt úgy tűnik, hogy a Twitch nem tudta betölteni.

Kép forrása: Streamlabs

Mellettük többek között CouRage, DisguisedToast és Valkyrae szintén egy konkurens platformon folytatták a munkát. Hogy ki miért távozott az persze vitatott, de sokan azt feltételezik, hogy valószínűleg jó ajánlatot kaptak, mely konkrét pénzben is mérhető.

Jelenleg a platformok közt ádáz csata dúl a népszerű tartalomgyártókért, a Twitch viszont bizony tavaly kapott néhány pofont. Ennek hatása egyébként érzékelhető a friss platformoknál is. Más szolgáltatók jelenleg még csak keresik helyüket a nagy egészben, de az új streamerek minden bizonnyal elősegítették a fejlődést.

Például CouRage YouTube-ra költözése a TechCrunch szerint a YouTube Gaming nézett óráinak számát jelentősen megdobta.

Kép forrása: Streamlabs

Noha a Twitch a pillanatnyilag továbbra is a streaming tartalomgyártók fellegvára, egyértelmű, hogy a versenytársak minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy elvegyenek egy szeletet a tortából.

Szerinted elveszíti valaha a Twitch a jelenlegi pozícióját?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×