Sokat hallunk arról, hogy Kínában milyen keveset játszhatnak a fiatalok az ország törvényei miatt. Most a japán politikusok is elgondolkoztak a szabályozáson.

Ahogy korábban is írtunk róla, Kínában óriási probléma a játékfüggőség, különösen azért, mert a távol-keleti országban a mobiljátékok különösen népszerűek, a fiatalok pedig ott és akkor játszanak, amikor csak akarnak. Hallottunk már arról, hogy valaki egy netes kávézóba addig játszott, míg elüszkösödött a lába, sőt már katonai táborok is vannak játékfüggőknek, ahol betegségként kezelik a jelenséget.

Legutóbb tavaly novemberben korlátozták (ismét) a fiatalkorúak játékidejét Kínában, ahol a 18 év alattiak este 10 és reggel 8 között nem játszhatnak.

Nos, a videojátékok nem kevésbé népszerűek Japánban sem, hiszen tudjuk, hogy az ország nem csak az anime, de a videojátékok hazája is. Az ipar évtizedek óta szépen növekszik ott is, a fiatalok pedig rengeteg időt töltenek játékkal, legalábbis akkor, ha apu nem töri össze a PlayStationt egy nagy kalapáccsal.

 

Most viszont a japán politikusok is elgondolkoztak Kína döntésén, és ők is korlátoznák a gyerekek játékidejét – írja a Gamerant. Kagawa prefektúra döntéshozói tehát most olyan törvénytervezet kidolgozásán dolgoznak, amely korlátozza a gyermekek és a tizenévesek játékidejét hétköznap egy órára, hétvégén pedig másfél órára. A törvényt 18 év alatti személyekre vonatkozna. Kagawa prefektúrában, amely Japán legkisebb prefektúrája, a törvény megszegése nem járna büntetéssel.

Lehet azon vitatkozni, hogy a videojátékok függőséget okoznak-e vagy sem, illetve erőszakot szülnek-e vagy sem. Ellenben egy olyan országban, ahol a videojátékok, sőt a videojáték-ipar az ország egyik jelentős gazdasági elemét képezi, nehéz elképzelni, hogy valóban bevezetnének ilyen törvényt.

Természetes az, hogy az egyébként is sok társadalmi problémával küzdő Japán, látva a környező országok játékaddikcióról szóló híreit, szeretne óvatos lenni, és megvédeni hazájuk fiait és lányait, teljesen érthető. Persze az is lehet, hogy az ilyen döntések több kárt okoznak, mint hasznot.

Kép forrása: Akihabara-Japan

Japánok és a videojáték

A japán fiatalok számára a videojáték a szórakoztatást jelenti és a mindennapok része. Mint mindenhol, természetesen ott is vannak szélsőséges esetek. Például olyanok, akik egész életüket egy szobában töltik a kedvenc online játékuk mellett. Az otaku jelenségtől függetlenül viszont a legtöbb fiatal pontosan tudja, hogy hogyan és mennyi időt töltsön a játékkal és mennyit a tanulással.

A japántanár Baranyai Péter szerint a probléma igenis létezik az országban, és bár Japán kapcsán ritkán beszélünk a jelenségről, nem lehet véletlen, hogy a politikában is egyre többet foglalkoznak vele.

„Valóban egyre nagyobb társadalmi probléma a videojátékfüggőség Japánban is. A társadalom egy része bizony képes egész életét játékokkal tölteni. Nem vagyok biztos benne, hogy a legjobb módszer a korlátozás. A javaslat valószínűleg még sokat változhat” – mondta.

Egy Magyarországon élő japán szerint a probléma valóban létezik és a törekvés nem rossz dolog, azonban a módszer, a megoldás már más kérdés.

„Kagawa prefektúra politikusai valószínűleg felismerték a problémát, de én mivel nem igazán szoktam játszani, nem sokat hallottam a videojáték-függőségről. Hogy a korlátozás érvénybe lép-e, vagy milyen hatása lesz, az nem tiszta. Szerintem az ilyen helyzeteket családon belül kéne megoldani, szóval a lépés kissé meglepő. Például, ha lenne egy hely, ahova el lehet járni játszani, akkor a korlátozás életszerűbb lenne. A japánok egyébként kevésbé játszanak PC-n, inkább konzolon, mint a Nintendo, vagy a PlayStation – mondta.

Valószínűleg míg törvény lesz a fenti fiatalokra vonatkozó javaslatból, még sok változáson mehet keresztül. Bár pozitív, hogy foglalkozni kezdtek a jelenség társadalmi hatásaival, valószínűleg a gamer fiataloknak is meg lesz a véleményre a törekvésről. Ha ez nem lenne elég, Japánban már vannak olyan fiatalok is, akik félnek az online játékoktól.

Ti mit gondoltok? Valóban a korlátozás a legjobb módszer a függőség visszaszorítására?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

Kiemelt ajánlat

ArenaRacer DARK DESERT

129 990 Ft

Kosárba

129 990 Ft

Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az elegancia és modern vonalvezetés tökéletes ötvözete,... tovább »

129 990 Ft

Kosárba

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Bár nem egy hosszú videó, de kiválóan jellemzi a videojáték-karakterek mozgását. A paródia igen népszerű lett a Twitteren.

Gyászol a filmes és a videojátékos világ. Elhunyt az egyik legkiemelkedőbb zeneszerző, az olasz Ennio Morricone. Több nagy sikerű videojátékba is készített zenét.

Ben Yedder twitteren reagált az új TOTSSF lapjára, ez alapján pedig biztosra vehetjük, hogy pontosan tudja, mennyire nem szeretik a játékosok a FUT lapjait.

×