A Youtube a gyermekek védelmében új funkciót vezetett be, mely komoly változást jelenthet a tartalomgyártóknak is.

A gyermekek online védelmére vonatkozó amerikai törtvény értelmében a Youtube tavaly vezette be azt a funkciót, aminek lényege, hogy a felhasználók kötelesek megjelölni a feltöltésnél azokat a tartalmakat, melyek kifejezetten a gyermekeknek készülnek.

A döntés eredetileg azért született, mert sokan attól tartottak, hogy a Youtube gyerekekről gyűjthet adatokat, célzott hirdetések megjelenítésével. A funkció most lesz éles világszerte a platformon. Ha a tartalomgyártó tehát bejelöli, hogy videója gyermekeknek készült, a személyre szabott hirdetések kikapcsolásra kerülnek, nem lehet kommentelni, sem chatelni a videó mellett, illetve további funkciók is elérhetetlenné válnak – írja a HVG.

 

A cél továbbra is az, hogy a gyermekek ne váljanak célponttá, ugyanakkor a funkció nagyobb hatással lehet a tartalomgyártókra, mint gondolnánk. Elég csak arra gondolni, hogy a hirdetések megjelenése nélkül, mekkora mértékben csökkenhet egy tartalomgyártó bevétele. Amennyiben pedig valaki megpróbálja elkerülni a rendszert, ám tartalma megjelölés nélkül gyermekeknek készült, akár büntetésre, vagy a fiók törlésére is számíthat.

Ami a gamer tartalmakat illeti, a funkció további bizonytalanságot eredményez. Lehetnek ugyanis olyan gameplay videók, melyekben gyerekbarát játék szerepel, de a készítő nem gyerekeknek szánja az adott tartalmat, ám gyermekek is megnézhetik.

Érdekes, hogy a Youtube szempontjából az elmúlt években egyre furcsább helyzetbe kerül a gaming tartalom.

×