A játékot fejlesztő vállalatok üzletpolitikája határozza meg a versenyek gyakoriságát és összdíjjazását, így címenként ez nagy különbségeket mutat.

Data Mouse Youtube felhasználó készítette az alábbi videót, ami jól szemlélteti az elmúlt 22 év esport játékainak összdíjazását. Ehhez az esportearnings.com oldal adatait használta fel, így biztosak lehetünk benne, hogy a tartalom helytálló. Ráadásul a készítő a régebbi nyereményeket mai értékre konvertálta, így még érdekesebb az összehasonlítás.

 

Amint láthatjuk a 2000-es évek elején még a Quake és a Starcraft uralta a mezőnyt, majd a Counter-Strike színrelépésével sokáig szinte változatlan a felállás. Majd 2010 után eljött a mobák kora és kevés hivatalos versenyei ellenére a League of Legends és a Dota 2 hamar az élre tört.

Mint tudjuk a Dota 2 még a mai nap is az egyik legjövedelmezőbb esport a versenyzők számára. A drasztikus különbséget, érdemes figyelni a videón.

Fontos azt is megjegyezni, hogy a Fortnite csupán két éve van az élen és esport mivoltát még mindig csak szilárdítani próbálja. A battle royale zsánernek alapból is nehezére esik a közvetítést izgalmassá tenni és a meccsekből a szerencse faktort likvidálni, ennek ellenére a hatalmas világbajnoksági díjazással 2019-ben a harmadik helyre ugrottak.

Szerintetek hogy alakul majd a helyzet idén?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×