Tagadhatatlan, hogy 2019-ben nem volt akkora játék a Fortnite, mint 2018-ban, de még mindig a legjobban teljesít a piacon.

A Dot Esports hozta le a SuperData elemzését. Ezek szerint az Epic Games Battle Royale játéka a tavalyi évben 1,8 milliárd dollárt, azaz közel 532 milliárd forintot hozott a konyhára. Hiába, megéri a Fortnite fejlesztőinek lenni.

Lankadatlan népszerűség

Ha szigorúan a számokat nézzük, a Fortnite eléggé visszaesett tavalyhoz képest. Kétség sem fér hozzá, hogy 2018 volt a Battle Royale legjobb éve, hiszen ekkor robbant be a köztudatba. Az első évben 2,4 milliárd dolláros bevétellel rendelkezett, ehhez képest tehát közel 20%-os a visszaesés idén.

Ahogy a piackutató cég elemzi, mindez nem csak a játékélménynek köszönhető. Az Epic Games ügyesen éri el, hogy a játékosok a pénztárcájukhoz nyúljanak. A Battle Pass rendszernek köszönhetően csupán 10 dollárt kell költenünk két-három havonta, hogy kozmetikai kiegészítőket szerezhessünk. Ráadásul minden szezonban ott a lehetőség, hogy a közben megkeresett V Buckok segítségével fizessük ki a következőt…

Kép forrása: Fortnite Insider

De ezen felül is láthatóan többet költenek a játékosok Fortnite skinekre, mint például Leage of Legends kozmetikai kiegészítőkre. A felmérés szerint egészen pontosan kétszer többet költ az átlagos játékos a Fortnite-ban, mint a Riot MOBÁ-jában.

Általánosságban jól járt a gaming piac 2019-ben. Érdemes kiemelni, hogy a SuperData elemzései szerint a 3%-os növekedés nem a nagy AAA megjelenéseknek köszönhető. Az úgynevezett „prémium játékok”, vagyis teljes árú nagy játékok bevétele ugyanis 5%-kal csökkent tavalyhoz képest.

Szerintetek érkezik olyan játék az idén, ami fel tud kúszni az első helyre?

https://www.facebook.com/groups/fortnitehunkozosseg/

×