Boomer gamerek – egyre többen játszanak az 50+-osok közül is
Egy amerikai kutatás igazolja, hogy az úgynevezett baby boomer generáció, vagyis az 1946 és ’64 között születettek egyre többet játszik videojátékokkal.
Egy amerikai kutatás igazolja, hogy az úgynevezett baby boomer generáció, vagyis az 1946 és ’64 között születettek egyre többet játszik videojátékokkal.
Egy amerikai kutatás igazolja, hogy az úgynevezett baby boomer generáció, vagyis az 1946 és ’64 között születettek egyre többet játszik videojátékokkal.
A PCGamesN számolt be az AARP szervezet által készített kutatásról. A szervezet alapvetően a Boomer és az előttük érkező „néma” generáció érdekképviseletével foglalkozik. A most közzétett kutatás szerint az elmúlt években jelentősen megnövekedett a játékosok száma ebben a korosztályban: mintegy 44%-uk állítja, hogy havonta legalább egyszer játszik valamivel.
A kutatás 3700 alany részvételével készült. Ez alapján az AARP úgy becsüli, közel 51 millió nyugdíjas gamer lehet az Egyesült Államokban, 11 millióval több, mint 2016-ban. Tovább szűkítve a demográfiai mutatókat a legnagyobb növekedés az 50-59 éves nők között mutatkozik. A magukat gamernek vallók közül 53% állította, hogy naponta játszik, szemben ugyanezen korosztály férfi résztvevőivel, ahol csak 39%.
Természetesen az egyik legnagyobb tényező a változásban a mobil platform térhódítása. A könnyen elérhető okostelefonok, és az azokra elérhető játékok egy része kifejezetten ezt a korosztályt célozzák. Három éve 59% állította, hogy PC-n játszik, szemben az 57%-os mobiljátékos aránnyal. Ezek a számok idén 47-re és 74-re változtak (természetesen ugye van aki mindkettőn játszik).
A CBS tévécsatorna híradója a kutatás kapcsán felkeresett igazi nyugdíjas gamereket is. Megszólaltatták például a 73 éves Michelle Kelly-t, a nyugdíjazott klinikai pszichiátert. Elmondása szerint napi két órán át játszik a Forza Horizon 4-gyel, és legtöbbször egy 1997-es BMW E36-tal nyomul. Nem meglepő, hiszen ugyanilyen kocsija van a való életben is.
Miért fontosak ezek a számok? Nos, amikor egy újabb csoport kezd egyre jobban fogyasztóvá válni a piacon, érdekeik befolyásolják a gyártókat is. Tekintve, hogy a boomer és a néma generáció tagjai anyagi helyzetüknek köszönhetően többet tudnak költeni a játékokra, mint a saját keresettel nem rendelkező iskolások, a fejlesztők bizonyára ki akarják szolgálni majd az igényeiket.
Az 50+-os korosztály átlagos költése a kutatást megelőző féléves periódusban (január és június között) 70 dollár, azaz nagyjából 20 ezer forint volt. Ez azt jelenti, hogy összesen 3,5 milliárd dolláros tényezők a piacon – ezt pedig valószínűleg nem ignorálják sokáig a fejlesztők.
Hogy pontosan mit is jelent ez, az még a jövő zenéje. Készülni fognak direkt boomerek igényeit kielégítő játékok? Lehetséges. Addig is valószínűleg szívesen játszanak azokkal a játékokkal, amiket az elsődleges célközönségnek, a fiataloknak készítenek.
A ti szüleitek, nagyszüleitek milyen gyakran szoktak videojátékokkal játszani, ha játszanak egyáltalán?