A Dying Light 2 rendezője megtörte a csendet, beleállt a videojáték-piacba.

A Dying Light 2 az egyik leginkább várt játéka 2020-nak. Az első rész annyira sikeres volt, hogy a Techland nyugodtan foglalkozhatott még éveken keresztül a játék fejlesztésével anélkül, hogy bevezették volna a játékos közösség által egyetemesen utált mikrotranzakciós rendszert.

S mivel már lassan átlépünk a következő évtizedbe és ezzel egy újabb lépést teszünk meg a Dying Light 2 megjelenésének napjához, az Xbox: The Official magazin meginterjúvolta a játék kreatív rendezőjét, Tymon Smektalat, aki igencsak érdekes véleményt formált a mai Open World játékokat illetően. (A teljes interjú a lap januári számában jelenik meg.)

Véleménye szerint az ilyen jellegű játékoknak fejlődniük kell, ugyanis a játékosokat nem az egyre nagyobb világok fogják lenyűgözni, hanem a minőségi tartalmak.

Ebből pedig sajnos egyre kevesebbet találni a piacon. Valamiért elkezdtek egymásra trónfolni a kiadók, ez meg sajnos a gyengébb minőségű IP-khez vezetett. Mert lehet egy világ hatalmas, azt bizony rettenetesen nehéz kitölteni. A repetitív mellékküldetések például a legtöbb szerepjátékban ennek a hibának a gyermekei, összességében pedig mindez roncsolja a játékélményt.

 

Tymon Smektala külön kiemelte, hogy a következő konzol generáció és a PC-k fejlődése segíteni fog abban, hogy a nagy világok egyszerre érződjenek hatalmasnak és élőnek. A kiadó célja, hogy a jövőben olyan Open World játékokat készítsenek, amik minőségiek, s amiknek részesei tudnak válni a játékosok, mert telis tele vannak NPC-kkel és részletgazdag animációkkal. A technológia már megvan erre, csak a piacnak kell rájönnie, hogy kicsit érdemes engedni a monumentális pályákból a minőség érdekében.

Érdekes mindezt azután hallani, hogy Brandan Greene, a PlayerUnknown’s Battlegrounds megalkotója bejelentette, egy olyan játékot szeretne elkészíteni, ami több száz kilométernyi, szabadon bejárható pályán játszódik és több ezer embert foglalkoztat egy időben.

A Dying Light 2 megjelenése 2020. tavaszán lesz esedékes, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Ti egyetértetek Smektala véleményével?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×