Nem egy előre beidőzítgetett videóban beszélt Mirage a műsorvezetővel, Roger Craig élőben nyomta le az egészet.

Általában amikor egy élő műsor részeként egy színpadon lévő szereplő és egy animált karakter beszélgetnek, az egy végletekig újra meg újrapróbált, módszeresen beidőzített performansz. Az élőben szereplő színésznek baromi nehéz feladata van, hiszen nulla lehetősége van bakizni, ha kicsit is hosszabban mondja a szövegét, vagy elfelejti, és gondolkoznia kell, elcsúszik az egész, és kiderül a trükk.

Épp ezért az Apex Legends karácsonyi eseményének bejelentőjét a Game Awardson teljesen élőben animálták. Ha még nem láttátok volna, itt megnézhetitek, miről van szó:

Mirage full speech from the Game Awards plus That Trailer You Guys Already Saw! from r/apexlegends

Élő mocap

Az ilyen animált karakterek mozgását manapság a legegyszerűbb mocap, azaz motion capture technológiával rögzíteni. Már biztos láttatok ilyet: a színész testhezálló zöld ruhában ugrándozik, a testén mindenhová pingpong labdákat rögzítenek… Csak persze mára ez a technológia már sokkal fejlettebb, az arc mozgásait egy közelre helyezett kamera mesterséges intelligencia segítségével ismeri fel, és elég egy sima fekete ruha is, néhány színes ponttal.

Ez a technológiai ugrás, ami már egészen élethű animációt kölcsönöz az olyan játékoknak is, mint például a Jedi: Fallen Order, ahol az összes bejátszásban élethűen mozognak a szereplők, akkor is, ha emberek, mint például Cere, de akkor is, ha egy méter magas négykarú űrlények, mint Greeze: a technológia ugyanis képes a csontváz mozgásait mindenféle karakterek csontvázára rápakolni.

Na de az igazán elképesztő ebben az eseménybejelentőben, hogy ahogy arról a Hollywood Reporter is beszámolt, a Game Awardson élőben ment a mocap. Roger Craig, aki Mirage hangját és mozgását is adja, a backstage-ben állt és várta a szerepet. Egy számítógépnek élőben kellett renderelnie a környezetet, amiben van, és szintén élőben kellett a mocap adatokat beolvasva azonnal rápakolnia azt a karakterre. Mindeközben egy operatőr kamerája mozgott, mely a virtuális térben lévő kamerát irányította, és mindezek együttállása kölcsönözte a valódiságot a párbeszédnek.

Kép forrása: Hollywood Reporter

Tekintve, hogy ezen cikk írója valamelyest jártas az animációban és a VFX-ben, hadd jegyezzek meg még egy apróságot. A mocap technológiáról tudni kell, hogy az egyik legnagyobb nehézség, amivel évek óta küzdenek az animátorok, az a kéz mozgatása. A mocap ruha ugyanis többnyire csak a test mozgását rögzíti, az ujjakét nem: a mocap adatok beolvasása után az animátoroknak az ujjak mozgását mind manuálisan kell beállítani. A Respawn viszont már olyan technológiát használ, hogy nemcsak, hogy le tudják követni az ujjak mozgását, hanem az egészet élőben, tök élethűen meg tudják csinálni. Ez azért baromi nagy ugrás az elmúlt pár évhez képest.

Mit szóltok, átértékelődött a fejetekben a bejelentő esemény, hogy milyen technológiai bravúr áll mögötte?

×