"Lehallgathat a saját okostévénk" - Figyelmeztet az FBI
Egyre komolyabb biztonsági kockázatot jelentenek az okostévék.
Egyre komolyabb biztonsági kockázatot jelentenek az okostévék.
Egyre komolyabb biztonsági kockázatot jelentenek az okostévék.
Napjainkra szinte teljesen eltűntek a hagyományos tévék, helyüket pedig az okostévék vették át, ami annak köszönhető, hogy megváltoztak a felhasználói szokások és a legtöbben már elvárják, hogy a tévéjük kapcsolódni tudjon az internethez. Ez viszont súlyos kockázatot is rejt magában, ugyanis az okos funkciókkal sokszor nemcsak a hackerek, de még a gyártók is visszaélnek.
Az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) szakértői mostanra olyan súlyosnak látták a helyzetet, hogy figyelmeztetést adtak ki az okostévé tulajdonosai számára. Az FBI szerint pár egyszerű lépéssel megelőzhetjük, hogy a tévénk adatot gyűjtsön rólunk:
Mindezen felül pedig mindig ellenőrizzük, hogy milyen alkalmazást telepítünk a tévére és ne felejtsük el megnézni, hogy milyen jogokat kér az adott app. Ugyanis ezekhez a funkciókhoz bármikor hozzáférhet az adott alkalmazás a jövőben.
Teljes védelemben sajnos csak akkor tudhatjuk magunkat, ha egyáltalán nem megyünk fel az internetre, de ezzel el is veszíti az okostévé a varázsát.
Jogosan merül fel a kérdés, de a múltban már több alkalommal bebizonyosodott, hogy nem csupán a hackerek, de még a tévégyártók is visszaélnek a felhasználók adataival. Néhány éve maga a Samsung szólt, hogy kerüljék a személyes dolgok megbeszélését a tévé előtt azok, akik az általuk gyártott okostévével rendelkeznek, amennyiben az eszközön nincs kikapcsolva a hangvezérlés funkció, mivel a készülék mikrofonja folyamatosan figyeli a hangokat, hogy értse a tulajdonos parancsait. Ezeket a tévéket a hangvezérlő funkció miatt tervezték így, tehát a gyártó szerint problémamentesen funkcionáltak. Az pedig már csak hab volt a tortán, hogy a beszélgetéseket egy távoli szerverre továbbította az eszköz.
A Northeastern University és az Imperial College London nemrég leleplezte, hogy az olyan nagy gyártók, mint a Samsung, az LG és az Apple miután feltérképezték a felhasználói szokásokat, eladják ezen adatokat, jellemzően a műsorszolgáltatók számára.