Az Iceborne-ra különösen igaz, hogy a jól bevált recepten nem kell változtatni, és ez így van jól. Ezáltal a Monster Hunter World minden téren több, szebb és jobb lett.

Amit már a legelejétől bírtam a Monster Hunter Worldben, az a felkészülés volt. Nyilván, ez a játék egyik legszembetűnőbb sajátossága, és ez is tudott a legjobban beszippantani. Aki elég mélyen bele szeretne merülni a MH világába, annak érdemes hosszabb időre szabadságra mennie, mert ez nem a „letolok egy kört” jellegű program, az már biztos.

Egyszerűen van valami egészen varázslatos abban, hogy megkapom a küldetést, berohanok a vadonba, megaláz a levadászásra kijelölt szörny, és szomorúan hazakullogok, miközben azon agyalok, mit szúrtam el.

A recept nagyon egyszerű: érdemes fegyvereinket, öltözetünket lecsekkolni, hogy megfelelő-e a harcra. Majd utánanézni, hogy mik a szörny erősségei, gyengeségei, és minden taktikai készségünket bevetni, hogy szembenézzünk vele… és hogy újra meg újra elverjen bennünket egy-egy gigászi élőlény.

De ezekből lesz a tapasztalat, aztán mikor végre győzedelmeskedünk, jöhet az elismert vállveregetés. És a folyamat kezdődik elölről. A Monster Hunter World kemény embert farag a játékosból, de ha ezt elfogadjuk, akkor nagyon hamar a szívünkbe foglalhatjuk a Capcom programját.

mhw iceborne teszt

Forrás: https://www.igdb.com

Vadászat maximum fordulatszámon

Nemrégiben jelent meg a MHW első monsztre kiegészítője, az Iceborne, ami temérdek újdonsággal csábítja vissza a „wannabe” szörnyvadászokat. És nem mellesleg, ha már a valóságban jelen pillanatban ilyen enyhe telünk van, a játék akár igazi karácsonyi hangulatot is varázsolhat lenyűgöző havas területeivel. A befagyott helyeken kívül egyéb zónákat is bejárhatunk, tehát még ha az is dominál, nem 100%-ban hófehér tájakon kell caplatnunk. Az alap Monster Hunter vertikális és gyakran kusza pályadizájnját jóval átláthatóbbra cserélték, ami nem kis megkönnyebülésként ért.

Az Iceborne-ra különösen igaz, hogy a jól bevált recepten nem kell változtatni, és ez így van jól. Ami eddig működött, az továbbra is megfelelően muzsikál (habár a kezdőket elrettentő nehézkes irányítást azóta sem sikerült rendbe tenni), csak mindenből sokkal többet kaptunk. Emiatt természetesen van teendő bőven. Mind a 14 fajta fegyver kapott egy halom újítást, nem beszélve a rengeteg páncélról, amik elég kemény statokkal vannak felruházva. Érdemes az összessel próbát tenni (kinek van erre ideje?), hogy megtaláljuk azt, ami közel áll stílusunkhoz.

Az új „vadászterületünk” Hoarfrost Reach lesz, ahol – talán mondanom sem kell – korábbi fegyverzetünk és páncélzatunk nem lesz elég. Szóval megkezdődik a partyba verődés, expedíciók és a farmolás. Aktuális főbázisunk Seliana lesz, ahol igazából mindent megtalálunk, ami Asterában is helyet foglal. Ha pedig úgy érezzük, hogy eléggé ki vagyunk már pattintva, akkor uzsgyi, jöhetnek szépen sorjában a szörnyek.

monsterhunterworld iceborne

Forrás: https://www.igdb.com

“Gyere és grindold át velem az éjszakát”

Apropó szörnyek; Hoarfrost Reach fenevadjai ugyancsak nem fognak cicózni velünk, de még az alapjátékhoz képest is gyakran sokkal kegyetlenebbek és fifikásabbak. A Monster Hunter talán egyik legnagyobb hibája a vacak targetolás, és a helyenként ügyetlen irányítás. Ezek okozták a legtöbb hangosan káromkodós pillanatot a játék során, mert hiába van előttem a háromemeletes monstrum, a targeting egyszercsak fogja magát, és kijelöli a távolabb lévő kisebb szörnyet. Ettől a kamera megvadul, és olyan 1-2 másodpercig azt sem tudom, merre állok arccal. Mondanom sem kell, egy-egy elhibázott kitérés, mozdulat még ha nem is végzetes, azért jelentősen képes megszakítani az egyébként ügyesen megteremtett flow-érzést.

A másik kritikus pontja nem csak az Iceborne-nak, hanem az alapjátéknak is a coop és multiplayer körülményessége. Nem tudom, hogy miért nem lehetett azóta ezt kijavítani, módosítani, vagy kipofozni. A Monster Huntert egyedül is lehet játszani, de egyáltalán nem az a kifejezett single player élmény. Mindenképpen érdemes magunk mellé barátot, vagy akármilyen random játékost beszerezni. De a játék fejlesztői valamiért olyan borzasztó körülményessé tették az egész rendszert, hogy megérteném azokat a játékosokat, akiknek halvány fogalmuk sem lenne elsőre, hogyan játszhat másokkal együtt. Reméltem, hogy a kiegészítőre ezen változtatni fognak, de nem sikerült.

No de vissza az Iceborne-ra. Lényegében más kiadók ezt számozott folytatásként küldték volna a polcokra, mert legalább annyi kontent van a kiegészítőben, mint az alapjátékban. A csomó új szörny mellett találhatunk „ismerősöket” is, amik leginkább a korábban felfedezett lények valamilyen rokonai. De ettől nehogy azt higgyétek, hogy ismeritek is őket; hiába az átszínezett szörny, mozgásuk, támadásaik így is nagyon változatosak, és külön taktikát igényelnek. Ahogy a bevezetőben is írtam már, ez nem egy szimpla unaloműző program. Persze, lehet olyat, hogy “belépek, leölök gyorsan egy szörnyet és kilépek”, de ennek őszintén szólva nem sok értelmét látom. És elég lassúnak is tartom a fejlődést. Mire megszerzünk egy-egy erősebb szettet, ahhoz nem keveset kell grindolni. Tehát aki azt várja, hogy a játék hajigálja a jobbnál jobb cuccokat, vagy csak szimplán nem bírja a grinddal járó gyakori monotonitást, annak nem a Monster Hunter lesz a kedvence.

iceborne teszt

Forrás: https://www.igdb.com

Többszáz óra kaland

Az Iceborne-t konzolon külön is megvásárolhatjátok az alapjáték mellé, de aki teljesen újonnan érkező, annak ott van a Master Edition, ami tartalmazza a Monster Hunter Worldöt és az Iceborne-t egyaránt. Azonban arra készüljetek fel, hogy a kiegészítő tartalmát csak az alapjáték történetének befejezése után kezdhetitek el, – és ha megvan a 16-os Hunter Rank. Ami egyébként egy kicsit frusztráló lehet bizonyos játékosok számára. A MHW nem egy séta a parkban, nem lehet csak úgy végigrohanni rajta. A játékideje valahol a 50 és végtelen óra között mozog. Mindig lehet valamit csinálni, mindig lehet egy-egy kívánt páncélszettért napokig farmolni, ez már a játékos saját igénye. De ahhoz, hogy valamit érjünk is ebben a vad világban, bizony sokszor esszenciális a fentebb is említett grindolás. Tehát, aki mostanában kezd hozzá a Monster Hunterhez, kösse fel a gatyát, vegyen ki szabadságot, és készüljön fel a többszáz órás kalandra.

Ha viszont kipörgettétek az alapjátékot, és elértétek a 16-os vadászrangot, akkor nyugodtan vethetitek bele magatokat a zord fagy birodalmába. Aki ismeri a MH mechanikáját, tudhatja, hogy a csaták elég sokáig is eltarthatnak. Az Iceborne-nál ez hatványozottan igaz. Egyes küzdelmek akkora adrenalinnal járnak, hogy a félórás kínkeserves hadakozás utáni győzelmi kiáltás szinte kirobban a játékosból. Ha valaki megkérdezi, mi a MH esszenciája, akkor két dolgot mondanék: az egyik a felkészülés, a másik pedig a győzelem édes íze, a mámorító siker, miután legyőztem egy hatalmas szörnyet.

Egyébként ha siettek, még elkaphatjátok a Horizon Zero Dawnnal közös crossover-eseményt is, amiben a robotdínóvadász Aloy bőrébe bújva küzdhettek meg a vadakkal.

Összefoglalás

Fagyos lett a hangulat – Monster Hunter World Iceborne Teszt


Szerzői értékelés

9

Az Iceborne-ra különösen igaz, hogy a jól bevált recepten nem kell változtatni, és ez így van jól. Ezáltal a Monster Hunter World minden téren több, szebb és jobb lett.

Rengeteg kihívás

Iszonyat mennyiségű új tartalom

Lenyűgöző pályadizájn

Az alap MHW betegségek továbbra sincsenek kijavítva

Olvasói értékelés

0
Kiemelt ajánlat

Playstation utazó bögre

3 490 Ft 2 710 Ft -22%

Kosárba

3 490 Ft 2 710 Ft -22%

Egy praktikus utazó bögre az ikonikus PlayStation logóval, aminek otthon vagy út közben is hasznát veheted. A másik oldalán lévő közismert szimbólumokkal tökéletes ajándék minden PlayStation rajongóknak, akik ezzel a bögrével... tovább »

3 490 Ft 2 710 Ft -22%

Kosárba

A termékhez nem tartozik rövid leírás.

Ben Yedder twitteren reagált az új TOTSSF lapjára, ez alapján pedig biztosra vehetjük, hogy pontosan tudja, mennyire nem szeretik a játékosok a FUT lapjait.

Bátran állíthatjuk, hogy ez minden idők legdurvább akciója.

Nem győzik lekötni magukat a World of Warcraft játékosok. Megszületett egy hihetetlenül menő Tier 8-as páncélt bemutató videó. Több ezer óráig készült.

×