A Code Vein egy történetorientált akció-rpg, ami nem volt rest mindent átemelni a Souls-sorozat harcrendszeréből, és meghinteni egy kis japán varázslattal.

Nem tudom, mikor fog lecsengeni a Souls-szériából inspirálódott játékok terjeszkedése, de egyelőre úgy tűnik, hogy messze van még a divathullám vége. Miközben a core rajongók egy Dark Souls 4-et, vagy Bloodbourne 2-t várnak, a játékipar nem hagyja unatkozni a műfaj szerelmeseit. Ha csak azt nézzük, hogy a legújabb Star Wars játék is bőven merített a harcrendszerből, akkor beláthatjuk, hogy a From Software fejlesztői valamit nagyon jól csináltak. Jótól lopni meg nem bűn, főleg, ha sikerül a nyilvánvaló „csenés” mellé belepasszírozni némi autentikus gondolatot. Ebben a szellemiségben jött létre a Bandai Namco rendhagyó akció-rpg-je, a Code Vein.

 

A történeté a főszerep

A Code Veint nem lehetett könnyű a marketingeseknek pozicionálni. Egy kicsit minden célközönségnek szerettek volna megfelelni, ami az érzetet eredményezte, mintha a játék borotvaélen táncolna. Én pedig attól tartottam, hogy egy ordas nagy esés lesz a vége. Szerencsére csak néhol botlott meg a játék, és akkor sem lett tragédia belőle.

De akkor kinek is szól ez az alkotás? A Code Vein egy történetorientált akció-rpg, ami nem volt rest mindent átemelni a Souls-sorozat harcrendszeréből, és meghinteni egy kis japán varázslattal.

A sztori egy disztopikus világban játszódik, ahol az emberek Revenanttá (kvázi vámpírrá) változtak, és vérre van szükségük a túléléshez. Aki sok ideig nem jut elegendő tápanyaghoz, abból agyatlan szörnyeteg, Lost válik. Mi, a főhős bőrébe bújva – aki a klasszikus japán felütést követi, tehát nem emlékszik semmire, és a játék narratívája adja a kontextust – különlegesnek bizonyulunk ebben a vad világban, és megkezdjük veszélyes kalandunkat.

code vein kritika

Forrás: https://www.igdb.com/games/code-vein/presskit

(Vér)bőség zavara

A Code Vein nem vacakol lehetőségek terén. Egy tonnányi Blood Code-ot fogunk összeszedni a játék során, ami nem más, mint a hagyományos értelemben vett class-ok. Így tehát lehetünk harcosok, vadászok, varázslók, és szinte bármi, amit el tudunk képzelni. A megszerzett Blood Code-ok mellé tartozik jó néhány Gift, ami kioldható aktív vagy passzív képességeket jelent. Ugyanakkor ezeken kívül karakterünk is fejlődhet szintlépéssel, de még fegyverünk, ruhánk is bőségesen upgrade-elhetők. Leölt ellenfeleink után Haze-t kapunk, amelyek segítségünkre lesznek a fent említett fejlesztések során.

A játékmenet érdekes elegyet alkot a gyors akciókkal és a Souls-szériából ismert kegyetlenséggel párosulva. A Code Vein messze nem olyan nehéz mint egy Sekiro, vagy egy Nioh, de ha nem fordítjuk minden figyelmünket a játék felé, akkor azért tud kíméletlen lenni. Az alap mechanikák ismerősen csenghetnek minden Souls-rajongónak, és itt is a gurulás lesz a leghűbb társunk. Illetve kiemelt figyelmet kell fordítanunk állóképességünkre, ugyanis staminánk néhány kaszabolás után teljesen kimerül. Így figyelnünk kell arra, hogy ütéseink biztosan betaláljanak, és legyen időnk kitérni az ellenség letaglózó csapásaitól is.

Harcmodorunkat folyamatosan variálhatjuk (sőt erősen javaslom), hiszen a frissen megszerzett Blood Code-ok mellé érdemes kipróbálni egy csomó fegyvert és Giftet egyaránt. A Code Vein igazán intuitívan oldotta meg, hogy a játékos ne csak egyfajta megoldáshoz szokjon hozzá. Alapvetően én például olyan vagyok, hogy ha találok egy megfelelő fegyver-páncél kombinációt, ami illeszkedik a stílusomhoz, akkor kitartok mellette, ha fene fenét eszik is. Azonban ennél az alkotásnál kis túlzással minden ellenfél után állítgattam valamit. A Blood Code-ok és Giftek mikromenedzselése egyáltalán nem idegőrlő, noha a játék elején frusztrálóan sok az infó. Ha viszont már belejöttünk, onnantól kezdve nagyon egyszerű és nagyon könnyű variálni, így mindig változtatgathatjuk harcmodorunkat.

code vein

Forrás: https://www.igdb.com/games/code-vein/presskit

Két vámpír jobb, mint egy

A játék során találkozhatunk közellenfelekkel, melyekbe elég két-három ütés, de lesznek közepesen nehezen legyűrhető szörnyek, és igazi bossharcok is. A játékos nagy szerencséjére mindig kapunk egy társat, aki gyakran annyira OP, hogy mire odaértem egy-egy mamlasz ellenfélhez, ő már addigra szénné alázta. Ha már a társnál tartunk: a játék támogatja az online kooperatív játékmódot, amire szerintem már elég régóta várt a nagyérdemű.

A Code Vein látványvilága kissé monoton, mégsem tartottam unalmasnak. Aki nem kedveli az animés dizájnt, az jó eséllyel ezt sem fogja bírni, de szó mi szó, a harmonizáló színek és a „kevesebb néha több” alapon működő pályaelemek lenyűgözők tudnak lenni. A látvány mellé a hangok és aláfestő zenék is jól sikerültek. A már-már gótikus hatású orgonafutamok és kórusok hallatán mindig libabőrös leszek. Go Shiina, a játék zenéjéért felelős művész igazán hatásos betéteket rakott össze.

Technikai oldalon nem sok galibával találkoztam, nem emlékszem egyetlen kellemetlen bugra sem. Csupán az angol szinkron hagy némi kívánnivalót maga után (úgy értem, botrányos, statikus, élettelen, amatőr), a japán hang hozza az elvárt minőséget, de hatalmas színészi teljesítményre senki se számítson.

Ezt az alkotást mindenkinek tudom ajánlani, akik egy könnyebb Souls-játékra vágyik, mert egy-egy könyörtelenebb ellenfelet leszámítva simán teljesíthető. Ez volt az áldozat a sztori oltárán, hiszen mégiscsak a történet és annak elmesélése foglal el központi szerepet. És hogy a játékos megfelelően élvezni tudja, ahhoz valamelyest könnyíteni kellett a játékmeneten, így szinte garantált, hogy mindenki eljut a kaland végére.

A verdikthez közeledve rájöttem, hogy nagyon bírtam a Code Veint. A sztorija, a hangulata és a játékmechanika is nagyon elkapott. A mozgások, a harcrendszer elég jól el lett találva, és a szinte végtelen lehetőség nagyban növeli az újrajátszhatósági faktort. Nem beszélve arról, hogy egy jó rpg-hez híven karakterünket már túlságosan is részletesen testre szabhatjuk. A Code Vein egy szuper játék, ami ha nem is teljesen a casual rétegnek szól, mindenképpen megpróbálja magához csábítani azokat a játékosokat, akiknek nincs sikerélményük a Souls-széria egyes darabjaiban, de mégis szeretnék egy izgalmas, kihívásokkal teli akció-rpg-vel elütni az idejüket.

Összefoglalás

Vámpírok japán módra – Code Vein Teszt

A Code Vein egy történetorientált akció-rpg, ami nem volt rest mindent átemelni a Souls-sorozat harcrendszeréből, és meghinteni egy kis japán varázslattal.


Szerzői értékelés

9

Érdekfeszítő történet

Intuitív játékmenet

Kidolgozott harcrendszer

Nagy mértékben variálható harcmodor

Rettenetes angol szinkron

Az elején frusztrálóan sok az infó

Kissé egysíkú látványvilág

 

Olvasói értékelés

7
Kiemelt ajánlat

Playstation utazó bögre

3 490 Ft 2 710 Ft -22%

Kosárba

3 490 Ft 2 710 Ft -22%

Egy praktikus utazó bögre az ikonikus PlayStation logóval, aminek otthon vagy út közben is hasznát veheted. A másik oldalán lévő közismert szimbólumokkal tökéletes ajándék minden PlayStation rajongóknak, akik ezzel a bögrével... tovább »

3 490 Ft 2 710 Ft -22%

Kosárba

A termékhez nem tartozik rövid leírás.

Ben Yedder twitteren reagált az új TOTSSF lapjára, ez alapján pedig biztosra vehetjük, hogy pontosan tudja, mennyire nem szeretik a játékosok a FUT lapjait.

Bátran állíthatjuk, hogy ez minden idők legdurvább akciója.

Nem győzik lekötni magukat a World of Warcraft játékosok. Megszületett egy hihetetlenül menő Tier 8-as páncélt bemutató videó. Több ezer óráig készült.

×